لیست پرسپولیس اینگونه تکمیل می‌شود، سروش+کمال+3 بازیکن بزرگسال

لیست پرسپولیس اینگونه تکمیل می‌شود، سروش+کمال+3 بازیکن بزرگسال

بررسی لیست بازیکنان پرسپولیس نشان داد که تنها سه بجای خالی برای بازیکنان بزرگسال باقی مانده است.

به گزار پیروزی‌دیلی، روز گذشته برانکو در مصاحبه‌ای از 5 بازیکن خروجی‌ پرسپولیس رونمایی کرد تا در فاصله کمتر از 10 روز تا اغاز رسمی پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی، نفرات مدنظر برانکو برای فصل آتی مشخص شوند. برانکو همچنین تاکید بر جذب 6 تا 7 بازیکن دیگر داشته است. خبرنگار پیروزی در ادامه فهرست بازیکنان فعلی پرسپولیس و احتمالات جذب بازیکنان جدید را بررسی کرده است.


لیست خروج قابل انتظار

محمدامین آرام‌طبع، سامان نریمان جهان، شهاب کرمی، حامد آقایی و رضا کرملاچعب 5 بازیکنی هستند که برانکو در لیست خروج قرار داده است. برانکو پیش از این با قرارندادن نام آرام‌طبع در لیست آسیایی نشان داده بود که نظر مثبتی روی این مدافع چپ ندارد و خروج وی محتمل بود. در مورد کرمی، سرمربی سرخ‌ها اعلام کرد که این بازیکن از نظر فنی نتوانتسته نظر وی را جلب کند و در ارتباط با نریمان جهان اعلام کرده شرایط سنی این بازیکن به گونه‌ای است که وی نیاز به بازی کردن دارد و این شانس در پرسپولیس 96-97 برای وی مهیا نخواهد بود. لذا برانکو ترجیح داده علوان‌زاده که سه سال از نریمان‌جهان جوان‌تر است را حفظ کند. دو بازیکن جوان نیز با نظر برانکو به طور قرضی منتقل خواهند شد تا با کسب تجربه بیشتر به پرسپولیس بازگردند.


13 بازیکن بزرگسال قطعی

علیرضا بیرانوند، جلال حسینی، مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده، حسین ماهینی، محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه، وحید امیری، احسان علوان‌زاده، بوژیدار رادوشوویچ، محسن مسلمان، شجاع خلیل‌زاده و گادوین منشا 13 بازیکنی بزرگسالی هستند که با نظر برانکو در پرسپولیس 96-97 حضور خواهند داشت. در این میان خلیل‌زاده و منشا بازیکنان جدید هستند و مابقی نفرات از تیم فصل گذشته باقی مانده‌اند. حضور علوان‌زاده که با توجه به اینکه از شرایط سنی زیر 23 سال به بزرگسال منتقل شده سورپرایز برانکو در این قسمت بوده است. سامان نریمان جهان، محمدامین آرام‌طبع و شهاب کرمی هم که با پرسپولیس قرارداد دارند با نظر برانکو در لیست خروجی قرار گرفته‌اند.


دو بازیکن در انتظار تمدید

سروش رفیعی و کمال کامیابی‌نیا دو بازیکنی هستند که در باشگاه پرسپولیس مایل به ادامه همکاری با آن‌هاست اما با توجه به اتمام قرارداد این دو نفر، این دو بازیکن آزاد به شمار می‌روند و باشگاه پرسپولیس نیز در حال مذاکره برای تمدید قرارداد این دو است. کامیابی‌نیا و رفیعی هر دو از مهره‌های تاثیرگذار برانکو به شمار می‌روند و سرمربی سرخ‌ها بر حفظ این دو نفر تاکید زیادی کرده است. در این میان کامیابی‌نیا با اعلام مدیربرنامه خود به احتمال بسیار زیاد به زودی رسما تمدید خواهد کرد، رفیعی هم همچنان منتظر انتقال به خارج از کشور است و در صورتی که در لیگ برتر ایران به فوتبال خود ادامه دهد با پیراهن شماره 7 پرسپولیس بازی خواهد کرد. حفظ همزمان این دو بازیکن تعداد نفرات بزرگسال پرسپولیس را به 15 نفر خواهند رساند تا تنها سه جای خالی برای نفرات بزرگسال باقی بماند.


بررسی پست به پست

در خط دروازه، با حضور بیرانوند، رادوشوویچ و درویشوند نیازی به بازیکن جدید حس نمی‌شود. در سمت راست خط دفاع، با حضور ماهینی و محرمی خیال برانکو راحت است و در حالی که در سمت چپ، پرسپولیس انصاری، ماهینی و ربیع‌خواه را در اختیار دارد که هیچ کدام به طور اختصاصی برای این پست در نظر گرفته نشده‌اند تا برانکو به دنبال جذب یک مدافع چپ اختصاصی باشد. در عمق دفاع نیز با حضور حسینی، انصاری و خلیل‌زاده، برانکو خواستار جذب یک مدافع بزرگسال و یک مدافع جوان است. با باقی ماندن کامیابی‌نیا و ربیع‌خواه و بازگشت احتمالی نوراللهی، پرسپولیس از هافبک دفاعی جدید دیگری بی‌نیاز است و با توجه به باقی ماندن قطعی مسلمان، احمدزاده، امیری، طاهرخانی و علوان‌زاده و باقی ماندن احتمالی رفیعی، برانکو درخواست جذب یک بازیکن دیگر را داشته و در این زمینه مذاکرات خوبی با سیامک نعمتی هافبک پیکان صورت گرفته است. همچنین در صورت بازگشت عالیشاه، احتمال جدایی علوان‌زاده وجود خواهد داشت. در خط حمله نیز سرخ‌ها به احتمال زیاد به دنبال جذب یک بازیکن جوان به جای کرملاچعب خواهند بود که از مهدی قائدی، بازیکن جوان ایرانجوان بوشهر به عنوان گزینه یاد شده است.


3 جای خالی و 6 بازیکن جدید

دو مدافع میانی، یک مدافع چپ، یک هافبک دفاعی، یک وینگر و یک مهاجم مطابق گفته برانکو باید جذب شوند. این در حالی است که با تمدید قرارداد با رفیعی و کامیابی‌نیا، پرسپولیس تنها سه جای خالی بزرگسال دارد. با توجه به اینکه برانکو روی بازگشت نوراللهی حساب کرده و نعمتی نیز در آستانه پرسپولیس شدن است برای 4 بازیکن دیگر تنها یک جای خالی وجود خواهد داشت. با وجود اینکه یک دفاع میانی و یک مهاجم سهمیه سنی جذب خواهند، اما یک مدافع میانی و یک مدافع چپ بزرگسال نیاز است که با توجه به یک جای خالی بزرگسال محل مناقشه خواهد بود. گزینه‌های زیادی از نظر بازیکنان سهمیه سنی در این دو پست در بازار نقل و انتقالات موجود نیست و باید دید استراتژی برانکو در مواجه با این مشکل چه خواهد بود.


نیاز به بازیکنان زیر 23 سال

محدودیت لیست بزرگسال و توجه به این نکته که پرسپولیس در فصل جدید حداقل 39 بار و حداکثر 50 بار به میدان خواهد رفت استفاده حداکثری از محدودیت‌ها و بستن تیمی کامل را الزامی کرده است. سرخ‌ها علیپور و محرمی را در لیست زیر 23 سال دارند و درویشوند و طاهرخانی نیز در میان بازیکنان زیر 21 سال هستند. حداقل سه بازیکن دیگر در این سهمیه سنی نیاز است تا تعداد بازیکنان پرسپولیس (در صورت تکمیل لیست بزرگسال) به 25 نفر برسد تا برخلاف فصل گذشته، سرخ‌ها با 21 بازیکن به مصاف رقبا نروند.


پدیده فصل جدید چه کسی خواهد بود؟

برانکو در دو فصل گذشته دو پدیده را به فوتبال ایران معرفی کرده است. اولین پدیده محمد انصاری بود که با تست فنی جذب پرسپولیس شد و در ادامه در دفاع چپ درخشید. مدافعی که فصل گذشته در عمق دفاع بازی کرد و به قدری درخشان ظاهر شد که AFC وی را رهبر خط دفاع قدرتمند پرسپولیس نامید. دومین پدیده نیز فصل گذشته معرفی شد. صادق محرمی در دفاع راست بازی‌های بدون نقصی از خود به نمایش گذاشت و سه بار به عنوان دفاع راست برتر هفته لیگ قهرمانان آسیا معرفی شد. برای فصل جدید نیز برانکو بدون شک به دنبال معرفی پدیده‌ای جدید خواهد بود. عملکردی هیجان‌انگیز برانکو در این زمینه، ما را در انتظار خواهد گذاشت تا ببینیم سرمربی کروات سرخ‌ها برای فصل آتی در این زمینه چه در سر دارد.


پدرام محمدزاده- خبرنگار پیروزی

نقل و انتقالات

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی