بوی جدایی همه جا را فرا گرفته؛ پنجره باز در کوچه بن بست!

بوی جدایی همه جا را فرا گرفته؛ پنجره باز در کوچه بن بست!

پرسپولیس با تمام مشکلات توانسته 6 بازیکن جدید را به خدمت بگیرد. صادق محرمی ، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان از اتیم جدا شده اند و زمزمه هایی در مورد جدایی قریب الوقوع امیری به گوش می رسد اما باشگاه همچنان از تمدید شدن قرار داد او خبر می دهد.

اختصاصی پیروزی دیلی؛ وقتی پرسپولیس علی رغم بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی اش توانست مطابق خواسته سرمربی کرواتش زمینه حضور 4 بازیکن مطرح را در جمع بازیکنانش فراهم کند و قرارداد بازیکنان قبلی اش را برای مدت طولانی تمدید کرده و بازیکن سرباز خودش را به تیم بازگرداند تازه استقلالی ها متوجه شدند داستان و اتفاقات رخ داده اصلا به نفع تیمشان نیست!

استقلالی ها تیم خود را در شرف یک باخت سنگین مقابل رقیب قدیمی اشان دیدند و برای همین خود را به آب و آتش می زنند تا به این شکل جلوی این باخت را بگیرند. پرسپولیس بی توجه به این اتفاقات برنامه های خود را دنبال می کرد. با سختی هم این کار را انجام داد و هنوز هم به انتهای این برنامه نرسیده است. پرسپولیس گرچه از حالا توانست زمینه حضور 4 بازیکن جدید را از نیم فصل دوم در تیم خود فراهم کند اما 3 بازیکن اصلی اش را هم از دست داد و هنوز تکلیف یک بازیکن اصلی اش مشخص نیست. می خواهیم نگاهی به لیست ورود و خروج استقلال در این فصل بیاندازیم. البته قبل از آن خیلی خلاصه به ورود و خروجی های پرسپولیس نگاه می اندازیم تا بتوانید مقایسه بهتری از عملکرد مدیریت دو باشگاه داشته باشید.

 

6 ورودی جدید ، 3 خروجی و یک سرخپوش بلاتکلیف

پرسپولیس در این فصل با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی اش تا امروز زمینه حضور 6 بازیکن جدید را در تیم خود فراهم کرده است. پرسپولیس با تمام مشکلات مذاکراتش را با بازیکنان مورد نیازش آغاز کرد و در نهایت توانست 6 بازیکن جدید را به خدمت بگیرد. امید عالیشاه بعد از سپری کردن خدمت سربازی و درست یک روز بعد از برکناری مدیرعامل سابق تراکتور مجوز پایان خدمت را گرفت و به پرسپولیس برگشت تا اولین بازیکن پرسپولیس مدل 97 باشد. بعد از آن نوبت به مهدی شیری مدافع راست پیکان رسید تا با پرسپولیس برای نیم فصل دوم به توافق برسد و با سرخپوشان قرارداد ببندد. سپس مهدی شریفی از سپاهان برای مذاکره با پرسپولیس به باشگاه رفت و در نهایت با سرخ ها توافق کرد. در این بین خبر رسید سعید کریمی ملی پوش جوان با پرسپولیس توافق کرده و قراردادی را به امضا رسانده است. شاه صید پرسپولیس در این فصل مهدی ترابی ملی پوش سایپا بود که این انتقال  صدای اعتراض پرسپولیسی ها را به هوا برد و البته مالک تراکتورسازی را که علاقه خاصی به استقلال دارد را وادار کرد تا به شکلی این انتقال را غیر قانونی جلوه دهد و اصطلاحا ته دل هواداران پرسپولیس را خالی کند که البته اقدامات او هم کاری از پیش نبرد!

و در نهایت سروش رفیعی هم با پرسپولیس قرارداد یک و نیم ساله ای را امضا کرد تا برانکو از نحوه یارگیری تیمش کاملا راضی باشد.

البته در کنار این اتفاقات باشگاه پرسپولیس قرارداد تعداد زیادی از بازیکنان قبلی اش را هم برای مدت بیشتری تمدید کرد تا باشگاه پرسپولیس بعدا از جانب این نفرات دچار مشکل نشود. این تیم تا امروز صادق محرمی ، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان را از دست داده و هنوز قرارداد وحید امیری را تمدید نکرده است. زمزمه هایی در مورد جدایی قریب الوقوع امیری به گوش می رسد اما باشگاه همچنان از تمدید شدن قرار داد او خبر می دهد. بد نیست نگاهی به لیست ورود و خروجی های تیم پرسپولیس در فصل 97  و همچنین لیست کامل نفرات این تیم در نیم فصل اول و دوم فصل جاری نگاهی بیاندازیم:

 

ردیف

نفرات ورودی

تیم باشگاهی

نفرات خروجی

تیم باشگاهی

1

مهدی شیری

پیکان

صادق محرمی

دیناموزاگرب کرواسی

2

مهدی شریفی

سپاهان

فرشاد احمدزاده

شلاسک وروتسواف لهستان

3

سعید کریمی

ذوب آهن

محسن مسلمان

ذوب آهن

4

مهدی ترابی

سایپا

----

----

5

سروش رفیعی

الخور قطر

تکلیف وحید امیری هنوز مشخص نیست

 







 

و لیست کامل نفرات پرسپولیس مدل 97 به این شرح است:

 

ردیف

نام بازیکن (بزرگسال)

توضیحات

1

علیرضا بیرانوند

 

2

بوژیدار رادوشویچ

 

3

شجاع خلیل زاده

 

4

سید جلال حسینی

 

5

حسین ماهینی

 

6

شایان مصلح

 

7

کمال کامیابی نیا

 

8

محسن ربیع خواه

 

9

سیامک نعمتی

 

10

علی علیپور

 

11

گادوین منشا

 

12

محمد انصاری

 

13

احمد نورالهی

 

14

امید عالیشاه

 

15

مهدی شیری

از نیم فصل دوم به تیم ملحق می شود

16

مهدی شریفی

از نیم فصل دوم به تیم ملحق می شود

17

احسان علوان زاده

 

18

آدام همتی

 

19

سروش رفیعی

از نیم فصل دوم به تیم ملحق می شود

20

مهدی ترابی

از نیم فصل دوم به تیم ملحق می شود

 

لیست سهمیه 23 سال و امید پرسپولیس:

 

ردیف

نام بازیکن

توضیحات

1

بشار رسن

سهمیه 23 سال

2

ابوالفضل درویش وند

 

3

احسان حسینی

 

4

شاهین عباسیان

 

5

حمیدرضا طاهرخانی

 

6

سعید حسین پور

 

7

محمد امین اسدی

 

8

احمد بهاروند

 

9

سعید کریمی

از نیم فصل دوم به تیم ملحق می شود

 

 

آشفته بازاری به رنگ آبی!

اما حالا بیاییم به وضعیت یارگیری رقیب سنتی پرسپولیس نگاهی بیاندازیم. استقلال در فصل گذشته شروعی بسیار تاسف بار برای هوادارانش داشت. علیرضا منصوریان که علاقه ویژه ای به ارائه نمایش قدرت داشت نقل و انتقالات پر هیاهویی را در ابتدای فصل برای تیمش راه انداخت اما عملکرد فنی تیمش با آن هیاهو اصلا جور نبود! استقلال آنقدر بد بازی کرد که هواداران این تیم بی خیال قهرمانی شدند و باز هم از همان روش نخ نمای همیشگی یعنی به وجود آوردن یک تصویر کاملا پرسپولیسی از وزارت ورزش به دنبال رسیدن به اهدا خود بودند. در نهایت هم منصوریان را با وضعیتی عجیب از استقلال کنار گذاشتند تا پای یک مربی آلمانی به این تیم باز شود. البته جذب یک مهاجم که ظاهرا همه گلزنی دوران فوتبالش را در استقلال آغاز کرده بودباعث شد تا تیم ناتوان منصوریان چهره عوض کرده و در لیگ عملکردش این بار به چشم بیاید. این تیم پایان خوشی در لیگ برتر داشت. با فاصله امتیازی زیاد نسبت به پرسپولیس سوم شدن یک اتفاق خوب برای استقلال محسوب می شد!

این تیم برای شروع طوفانی در فصل 97 تصمیم گرفت تغییراتی را در تیمش ایجاد کند. تغییراتی که قرار بود یک نمایش قدرت باشد اما اتفاقات بعدی اش برای هواداران این تیم واقعا ناامید کننده بود! بازار داغ نقل و انتقالاتی استقلال به یکباره تبدیل شد به یک آشفته بازار آبی رنگ !!

 

پندار تایم از چشم افتاد!

پندار توفیقی معونت ورزش و دبیر هیات مدیره باشگاه استقلال ماموریت یارگیری را بر عهده گرفت . در روزهای یارگیری 2 خبر به این شکل منتشر شد که پرسپولیس خواستار جذب الهیار صیادمنش و محمد دانشگر از سایپا شده است. این خبر به محض اینکه منتشر شد شبانه خبر یارگیری فله ای استقلال که دست بر قضا نام این دو بازیکن هم در این اخبار وجود داشت ، منتشر شد. توفیقی شبانه عکسهای مختلف خود با بازیکنان جدید را به طور یکجا منتشر کرد و برایش مهم نبود همه از خودشان می پرسند او چرا در هر عکس یکدست لباس برتن دارد!

لیست استقلال به یکباره پر شد از یاران جدید. بازیکنانی نظیر الهیار صیاد منش ، امید سام کن ، امیرحسین اسماعیل زاده ، روح ا... باقری ، محمد دانشگر ، مرتضی آقاخان ، فرشاد محمدی مهر و میثم تیموری که این لیست هم البته دچار داستانهای عجیبی شد.

خیلی زود خبر رسید صیادمنش با سایپا قرارداد دارد و سایپا رضایت به جدایی این بازیکن نمی دهد. بعد از آن نوبت به شفر رسید که بلند بگوید چه کسی امید سام کن را جذب کرده و او را نیامده جواب کند!

و بعد گفتند میثم تیموری مصدوم است و تا 2 ماه دیگر هم آماده حضور در میدان نمی شود.

البته خبر حضور ناگهانی مامه تیام در کویت و مذاکرات پنهانی او با الکویت حال هواداران استقلال را بد کرد و واکنشهای انها در فضای مجازی از این رو به آن رو شد! آنها که تا چندی قبل پندار توفیقی را پندار تایم خطاب می کردند اما حالا او را به کم کاری متهم کرده و سخت به او می تاختند!

فشار این خبر روی ذهن هواداران استقلال انقدر زیاد بود که جدایی امید نورافکن و رفتنش به شارلوا یک جورایی مصیبت بار به ذهن نیامد!

داستان نقل و انتقالات استقلال از همین جا پیچید!


بد نیست نگاهی به لیست یارهای جدید استقلال به تفکیک بیاندازیم:

 

ردیف

نام بازیکن

پست و باشگاه

توضیحات

1

الهیارصیادمنش

مهاجم- سایپا

 

2

امیدسام کن

مدافع- سپیدرود

شفر او را نخواست و این بازیکن به سپیدرود بازگشت!

3

امیرحسین اسماعیل زاده

مدافع - پیکان

 

4

روح ا... باقری

مهاجم خونه به خونه

 

5

محمد دانشگر

مدافع سایپا

 

6

مرتضی آقاخان

مهاجم پیکان

 

7

فرشاد محمدی مهر

مدافع راست- پارس جنوبی

 

8

میثم تیموری

دفاع چپ پارس جنوبی

این بازیکن مصدوم است و تا 2 ماه دیگر نمی تواند برای استقلال بازی کند!

 

همه جا بوی جدایی می آید!

پرسپولیس بی سر و صدا یار می گیرد و این کار را برای نیم فصل دوم انجام می دهد. همین کار در سکوت صدای اعتراض استقلالی ها را بلند می کند! اما خیلی زود هواداران این تیم می فهمند که کار از درون باشگاه خودشان خراب است. بازیکنان این تیم یک به یک یا خودشان عزم جدایی می کنند یا در لیست مازاد قرار می گیرند!

در این میان امید ابراهیمی وقتی به قصد حضور در تیم العربی قطر از استقلالی ها خداحافظی کرد توفیقی مجبور شد بحث پول و بی وفایی را وسط بکشد و به این شکل فشار را از روی خودش بردارد!

استقلالی ها برای جلوگیری از بروز یک فاجعه بزرگ تلاشی را آغاز کردند. می گویند برای حفظ تیام و جپاروف ارز جور کرده اند. گفته می شود این ارز دولتی است و تلاش شده به این شک به استقلال کمک کند. آنهم در روزهایی که باشگاه پرسپولیس دائم فریاد می زند که با خطر کسر امتیاز روبرو است و بانک مرکزی به دادش برسد!! بد نیست نگاهی به جدول بازیکنانی بیندازیم که یا از استقلال جدا شدند و یا در آستانه جدایی هستند. جالب است که تعدادشان هم کم نیست!

ردیف

نام بازیکن

توضیحات

1

امیدابراهیمی

راهی العربی قطر شد

2

امید نورافکن

راهی شارلوا بلژیک شد

3

مجید حسینی

مشغول مذاکره با ترابوزان اسپور ترکیه است. او برای جدایی از استقلال اگر پیشنهاد اروپایی داشته باشد باید 100 هزار دلار بپردازد و اگر پیشنهاد آسیایی داشته باشد 200 هزار دلار. حال معلوم نیست این تیم که در بخش آسیایی ترکیه است آسیایی محسوب می شود یا اروپایی!!

4

مامه تیام

قرار است در اردوی ترکیه به تیم ملحق شود. می گویند پولش جور شده!

5

سرور جپاروف

قرار است در اردوی ترکیه به تیم ملحق شود. می گویند پولش جور شده!

6

بهنام برزای

راهی تیم صنعت نفت آبادان شد

7

لئوناردو پادووانی

در لیست مازاد به علت مصدومیت شدید

8

بویان نایدنوف

با استقلال فسخ قرارداد کرد

9

جابر انصاری

در لیست مازاد قرار گرفته اما برای جلوگیری از اتفاقاتی که برای مجتبی جباری افتاد در تمرینات حاضر شده. او را به اردوی ترکیه نبردند!

10

سید حسین حسینی

هنوز قراردادش را تمدید نکرده است

11

پژمان منتظری

می گویند قرار است برای مذاکره به باشگاه برود

12

علی قربانی

در بلاتکلیفی مطلق! نه او را می خواهند نه می گویند برو!

13

ارشیا بابازاده

دروازه بان سوم استقلال قصد رفتن به آمریکا را دارد!

14

روزبه چشمی

گفته برای استراحت به قطر رفته اما اخباری مبنی بر مذاکره او با قطری ها شنیده می شود !!

 

2 بازیکن در لیست خرید آبی ها

فعلا نام علی کریمی از سپاهان و مرتضی تبریزی از ذوب آهن در لیست خرید استقلال دیده می شود. کریمی چند نوبتی با استقلالی ها مذاکره داشته اما هنوز با آنها به توافق نرسیده است. تبریزی با ذوب آهن قرارداد دارد و آبی ها رسما از مدیریت این باشگاه درخواست انتقال داده اند. آذری هم اعلام کرده موضوع در هیات مدیره ذوب آهن قرار است بررسی شود. این دو بازیکن تنها امیدهای استقلال در این آشفته بازاری هستند که خودشان به وجود آورده اند.

 

همین چند نفر!

کلا 8 بازیکن مشکلی برای استقلال ایجاد نکرده اند! مهدی رحمتی ، خسرو حیدری ، ووریا غفوری ، میلاد زکی پور (گفته می شد در لیست مازاد شفر بوده اما باشگاه با او تمدید کرد!) ، فرشید باقری ، داریوش شجاعیان ( که مصدوم است و تا نیم فصل قادر به همراهی استقلالی ها نیست!) مهدی قائدی و فرشید اسماعیلی تنها نفراتی هستند که قرارداد دارند و یا تمدید کردند و باشگاه استقلال از جانب این نفرات مشکلی ندارند!

 

پنجره ای رو به خیابان بن بست!

پنجره نقل و انتقالاتی استقلال باز بود و هواداران این تیم یا آن کلی برای پرسپولیسی ها کری خواندند و نیت تحقیر کردن تیم رقیب و هوادارانش را داشتند اما حالا خود استقلالی ها می گویند ای کاش پنجره نقل و انتقالاتی تیم آنها هم مثل پرسپولیس بسته بود! آنها امروز پنجره ای باز دارند که رو به یک خیابان بن بست است که نامش را استقلال گذاشته اند! پنجره ای که قرار بود بلای جان پرسپولیس باشد اما بلای جان خودشان شد. مدیریت استقلال بابت این اتفاق قطعا تاوان سختی خواهند داد. شاید خبرش خیلی زود همه را غافلگیر کند!

 

 

 اردلان بزرگ نیا

محرومیت از نقل و انتقالات

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی