شهرآورد را ویترین کسی نکنید! /سوتهای اشتباه فغانی

شهرآورد را ویترین کسی نکنید! /سوتهای اشتباه فغانی


حمایت علی خسروی و برخی پیشکسوتان داوری از علیرضا فغانی برای سپردن سوت دربی ۸۶ به وی درحالی است که هنوز زخم هواداران خوزستانی صنعت نفت آبادان از اشتباهات مهلک این داور به سود استقلال تهران ، تازه است.
در شرایطی که از چندین هفته قبل بیژن حیدری داور تحصیل کرده و کم اشتباه جامعه داوری ، کاندیدای سوت زدن دربی حساس هفته بیست و پنجم فصل جاری لیگ برتر بود ، طی چند روز اخیر به یکباره و به شکلی خارق العاده ای نام علیرضا فغانی برای این مهم سر زبان ها جاری شد! علی خسروی بعنوان شاخص ترین حامی سپردن قضاوت دربی پیش رو به فغانی ، تلویحا در سخنانی که نبرد اسپارتاکوس گلادیاتور افسانه ای عهد باستان را برای برگزیده شدن تداعی می کند ، شهرآورد ۸۰ هزارنفری پایتخت را محلی برای عرضه بهترین محصول حال حاضر داوری ایران! و نمایش توان فنی وی به اینفانتینو مهمان ویژه این مسابقه دانسته است. 
فارغ از آنکه از سویی این داور خیلی پیش تر از دربی توسط کمیته داوران فیفا بر اساس کسب حد نصاب امتیازات لازم برای سوت زدن در جام جهانی روسیه گزینش و انتخاب شده است و رییس فیفا قطعا نقش و دخالتی برای تغییر یا لغو این انتخاب نمی تواند داشته باشد و برای این کمیته ملاک تا جام جهانی صرفا قضاوت های داوران منتخب در تورنمنت های برنامه ریزی شده از سوی کمیته مسابقات خود فیفاست نه لیگ های کشورها و از سویی دیگر به زعم ما این کمال جفا در حق جامعه داوری ماست که به فیفا مشخصا کد بدهیم کشور به این عظمت و با توان بالا فقط همین یک نفر داور را مناسب قضاوت در عرصه های بین المللی و تورنمنت های جهانی دارد و از علیرضا فغانی بهتر یا همسطح او کسی را نداریم! آنچه بنظر می رسد اهمیت ویژه ای برای هواداران پرسپولیس دارد آنست که پس از خاطرات تلخ شان از داوری فغانی بالاخص قضاوت مهلک وی به سود استقلال تهران در دربی ۸۴ که نگرفتن سه تا چهار پنالتی بسود پرسپولیس و عدم اخراج مدافع استقلال تهران نتیجه ۳ بر ۲ به سود آبی های پایتخت را رقم زد و همچنین در پی ارائه یکی از ضعیف ترین داوری های تاریخ لیگ برتر ـ بازهم به سود آبی ها! ـ از جانب وی در مسابقه حذفی مابین استقلال تهران و صنعت نفت نگون بخت آبادان در همین چند هفته قبل که استقلال را به فینال حذفی رهنمود کرد ، بعید است حتی یک نفر از هواداران سرخ تمایل و علاقه ای داشته باشند تا سرنوشت قهرمانی زودهنگام خود را که می تواند با برد شیرین مقابل استقلال تهران طی یک داوری منصفانه ، بی طرف و حداقل کم اشتباه رقم بخورد به سوت و اشتباهات هرچند سهوی و احتمالی ولی تأثیرگذار و هلاک کننده علیرضا فغانی سپرده و در کنار آن ستون ویترین عرضه محصولات پر اشتباه کمیته داوران فدراسیون فوتبال و سکوی پرتاب! وی یا هر داور پر اشتباه دیگری قرار گیرند. 
روزنامه دروغگو :
۱۳ اسفند ۹۶
اولا تو دربی 84 سیدتون خطا کرد و رحتمی جریمه شد شما شاخ نشو.
دوما غیر حیدری داور دیگه ای ندارین که به نفعتون سوت بزنه؟
سوما ابروی پاره تیام و کجای دلت بذارم؟

نصیر :
۶ اسفند ۹۶
اشتباهات سریالی  داوری در بازی با صنعت نفت و قبلتر پارس جنوبی و پدیده برای خارج کردن استقلال از بحران بود بحرحال باید مطمئن می شدن تیمی که 40 میلیارد هزینه کرده حداقل بعد از دو سال یه جام می برد!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی