آشتیانی : پرسپولیس مقابل دفاع فشرده باید تغییر روش دهد

آشتیانی : پرسپولیس مقابل دفاع فشرده باید تغییر روش دهد

اردلان آشتیانی بازیکن سابق پرسپولیس و مربی تیم ملی نو نهالان درخصوص شرایط کنونی حرف های جالبی می زند. برای او پرسپولیس خانه ابدی است و برایش مهم است که تیم پرسپولیس همیشه برنده باشد. فرصتی دست داد تا با فرزند اسطوره باشگاه پرسپولیس یعنی مرحوم ابراهیم آشتیانی در مورد اوضاع و احوال پرسپولیس صحبت کنیم

آشتیانی درخصوص بازی هفته چهارم لیگ برتر می گوید: همه تیم ها مقابل تیم های بزرگ مانند پرسپولیس با قدرت بازی می کنند و این امر باعث می شود تا پرسپولیس نتواند بازی همیشگی خود را مقابل این تیم ها به نمایش بگذارد. تیم هایی مانند نفت و فولاد و ... برای موفقیت مقابل تیمهای بزرگ دفاع فشرده را انتخاب می کنند و با این شیوه دفاعی جلوی حملات تیم های بزرگ را می گیرند.

آشتیانی در ادامه گفت: امروز بازی فوتبال مانند زمان قدیم نیست که تیمها بدون آنالیز حریف وارد زمین شوند و بازی را با داد و فریاد مربی ها به پایان برسانند. فوتبال امروز فوتبال تغییرات و آنالیز بازیکنان است و برانکو نیز باید قبل از شروع بازی نقاط ضعف و قوت تیم ها را بشناسد تا بتواند در مقابل تیم هایی که دفاع فشرده دارند موفق شود. شاید بهتر باشد آنالیزورهای تیم کمک فکری بیشتری به برانکو بدهند.

مربی تیم ملی نو نهالان در ادامه درباره راهکارهای برنده شدن مقابل تیم هایی که دفاع فشرده دارند ، گفت: در مقابل تیم های فشرده باید شوت از راه دور را امتحان کنیم و پاس کاری های کوتاه در عمق خط دفاعی حریف تا به این شکل حریف را دچار اشتباه کنیم. راهکار دوم این است که از کناره ها توپ را ارسال کنیم البته نه ارسالهای بلند بلکه به شکل ارسال های کوتاه و زمینی. در مقابل دفاع فشرده باید زمینی بازی کرد تا موفق شویم.

او در ادامه درباره بازی آسیایی پرسپولیس نیز گفت: تیم آنالیز برانکو باید تیم الدحیل را کاملا بشناسد و نقاط ضعف این تیم را بداند تا بازیکنان از نقاط ضعف این تیم بهره کامل را نیز ببرند البته نبود بازیکنانی مانند امیری و احمدزاده در این بازی به چشم خواهد آمد و بازیکنان کار سختی را دارند برای اینکه امیری بازیکن دونده ای بود و می توانست به تیم در بازی های آسیایی کمک کند و همچنین تکنیک و بازیسازی احمدزاده می توانست در این بازی ها همراه تیم باشد. امیدوارم که پرسپولیس در بازی های آسیایی موفق شود به دلیل اینکه هوادارها پس از 2 قهرمانی پیاپی در لیگ برتر منتظر یک قهرمانی بزرگ مانند قهرمانی در آسیا هستند.

آشتیانی در آخر درباره بازیکنان تازه واردی که پس از بازشدن پنچره نقل و انتقالات به تیم اضافه خواهند شد ، گفت: پرسپولیس برای نیم فصل دوم بازیکنان خوبی را خریداری کرده است مانند ترابی، شریفی و شیری که می تواند به تیم کمک کنند امیدوارم که زودتر پنچره نقل و انتقالات برای پرسپولیس باز شود تا این تیم،  بازی آسیایی را با بازیکنان تازه نفس ادامه دهد.


خبرنگار: مونا ربیعیان

اردلان آشتیانی

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی