آشنایی با تیم ملی الجزایر؛ بهتر از تونس؟

آشنایی با تیم ملی الجزایر؛ بهتر از تونس؟

بازی تدارکاتی بعدی تیم ملی ایران روز 7 فروردین در اتریش و مقابل تیم ملی الجزایر برگزار خواهد شد.
به گزارش پیروزی دیلی، تیمی که در آخرین رنکینگ فیفا در رده 60 جهان قرار دارد و از راهیابی به جام جهانی 2018 روسیه بازمانده است. این تیم در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در آفریقا، در یکی از سخت‌ترین گروه‌های ممکن با نیجریه، کامرون و زامبیا همگروه بود و در نهایت در این گروه چهارم شد! در ابتدای تورنمنت میلوان رایواچ یوگسلاو سرمربی الجزایر بود. او پس از اولین بازی مقابل کامرون که با تساوی 1-1 به پایان رسید کنار رفت و گئورگ لیکنز بلژیکی در دومین بازی الجزایر مقابل نیجریه روی نیمکت این تیم نشست. باخت 3-1 به نیجریه باعث شد تا او هم کنار گذاشته شود و لوکاس آلکاراز اسپانیایی جانشین او شود. اما الجزایر با هم هم به زامبیا 3-1 باخت! الجزایر در بازی برگشت هم 1-0 به زامبیا باخت و در پنجمین بازی 2-0 مغلوب کامرون شد. در آخرین بازی الجزایر با سرمربیگری هوکو بروس بلژیکی با نیجریه 1-1 مساوی کرد اما فیفا به دلیل استفاده نیجریه از یک بازیکن دواخطاره، نتیجه بازی را 3-0 به سود الجزایر اعلام کرد تا تنها پیروزی الجزایر در این رقابت‌ها به این شکل به دست بیاید. در نهایت نیجریه با وجود این رای فیفا، با 13 امتیاز مقتدارانه به جام جهانی صعود کرد و الجزایر با 4 امتیاز در گروه آخر شد.

 دوران طلایی معاصر فوتبال الجزایر، رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل بود. این تیم با هدایت وحید خلیل‌هودزیچ در گروهی متشکل از بلژیک، روسیه و کره جنوبی دوم شد و به مرحله بعد راه یافت. در مرحله یک‌هشتم نهایی الجزایر به آلمان خورد و در یک بازی تاریخی و دیدنی 3-2 مغلوب این تیم شد. بعد از خلیل‌هودزیچ فوتبال الجزایر دچار نزول شد و چندین مربی که هدایت این تیم را بر عهده گرفتند ناکام بودند و یکی از بدترین مقاطع فوتبال این کشور را رقم زدند. هدایت الجزایر در حال حاضر بر عهده رباح ماجر مهاجم سابق و افسانه‌ای این تیم است. او پیش از این در دو مقطع دیگر سرمربی الجزایر بوده است. 

الجزایر در آخرین بازی تدارکاتی خود چند روز پیش تازانیا را 4-1 شکست داد. بغداد بونجاح مهاجم السد قطر 2 بار و کپومبه و مدجانی برای الجزایر گل زدند. این تیم بعد از بازی پس‌فردا مقابل ایران، یک بازی تدارکاتی هم در برابر تیم ملی ژاپن برگزار خواهد کرد.

 الجزایر از نظر بازیکن از تیمی مثل تونس قوی‌تر به نظر می‌رسد. اسلام سلیمانی (نیوکاسل)، بغداد بونجاح (السد)، اسماعیل بن‌ناصر(امپولی)، نبیل بن‌طالب (شالکه)، ریاض محرز(لسترسیتی)، یاسین براهیمی(پورتو)، آیسا مندی(رئال بتیس) و ... از بهترین و بنام‌ترین بازیکنان فعلی الجزایر هستند که در تیم‌های باشگاهی اروپایی خود مهره‌هایی کلیدی به شمار می‌روند. اما مجموعه این بازیکنان نتوانسته‌اند در تیم ملی الجزایر موفق باشند و نتایج اخیر این تیم نشان‌دهنده ادامه دوران افت فوتبال این کشور است.

ایران-الجزایر

تیم ملی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی