آقای گل به دنبال شکست طلسم 2282 روزه/ به یاد اولین گل لیگ برتری مهدی طارمی در تختی

آقای گل به دنبال شکست طلسم 2282 روزه/ به یاد اولین گل لیگ برتری مهدی طارمی در تختی

مهدی طارمی اولین گل لیگ برتری خود را با پیراهن شاهین بوشهر در تختی و مقابل تیم نفت تهران به ثمر رسانده است.
به گزارش سایت پیروزی دیلی، برای مرور اولین گل لیگ برتری آقای گل این روزهای سرخپوشان به کمی عقب تر برمی گردیم، وقتی شماره 9 این روزهای پرسپولیس در شاهین بوشهری توپ می زد که حمید استیلی سرمربی آن بود. 

 14/9/95 بازی با نفت تهران در ورزشگاه تختی و تقابل فرکی و استیلی. شاهین تا دقیقه 85 دو بر یک از نفت عقب است و مهدی طارمی هجده ساله که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده قصد دارد خودش را به حمید استیلی ثابت کند. دقیقه 85 مسابقه این مهدی طارمی است که دروازه نفت تهران را باز می کند. گویی شماره 9 جادویی این روزهای پرسپولیس از همان اول ماجرا عادت به نجات تیمش در دقایق پایانی داشته است. انگار آقای گل سرخپوشان از همان ابتدا قصه ناامید نشدن ولو در دقایق پایانی را از بر بوده.

 جالب است در آن بازی مهدی طارمی به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی می شود. در آن فصل طارمی 277 دقیقه برای شاهین بازی می کند و همان یک گل برابر نفت تهران در تختی را به نام خود به ثبت می رساند. 

از نفت آن روزهای فرکی حالا فقط علیرضا عزتی که اتفاقا در آن بازی هم گل دوم نفت را ثمر رسانده بود، باقی مانده.

 حالا مهدی طارمی هجده ساله آن روزهای شاهین بوشهر بیست و چهار سال دارد اما در تمام این 6 سال چه بر او گذشت؟ 
نوروز همان سال حمید استیلی با فوت برادرش از سرمربیگری شاهین استعفا می کند و اکبر میثاقیان برای چند بازی باقی مانده جانشین او می شود و این تیم در لیگ می ماند. فصل بعد حمید درخشان سرمربی شاهین بوشهر می شود، بعد از مدتی او می رود و با آمدن فیروز کریمی فرصت بازی به مهدی طارمی می رسد و مهاجم جوان آن روزهای شاهین بوشهر گلزنی هم می کند اما بعد از گذشت یک بازی از نیم فصل دوم و با پایان معافیت تحصیلی طارمی راهی جز خدمت سربازی پیش روی خود نمی بیند. چون نیم فصل دوم برای شاهین بوشهر به میدان رفته بود پیوستنش به فجر منتفی شد و اینگونه آقای گل کنونی پرسپولیس سر از پادگان درآورد و برخلاف خیلی از فوتبالیست ها برای گذراندن سربازی به ناچار در پادگان پا زد. بعد از یک و نیم فصل و پایان دوره سربازی طارمی با شروع لیگ سیزدهم راهی ایران جوان بوشهر می شود. 

 لیگ چهاردهم اما نقطه عطف زندگی مهاجم بوشهری سرخپوشان بود. مهدی طارمی با قراردادی دوساله شاگرد علی دایی در پرسپولیس می شود. آن روزها طارمی 22 ساله سهمیه زیر بیست و سه سال بود و شاید کمتر کسی فکرش می کرد جوان بوشهری روزی به شماره 9 جادویی پرسپولیس تبدیل شود و باز هم به راه رسم گذشته و اینبار با پیراهن پرسپولیس تیمش را با گل دقایق پایانی از شکست نجات دهد.
 طارمی لیگ چهاردهم 21 بازی(1831 دقیقه) برای پرسپولیس به میدان می رود و موفق می شود هفت بار دروازه حریفان را باز کند. 

 لیگ پانزدهم اما تبدیل به یکی از سالهای فراموش نشدنی در زندگی فوتبالی مهدی طارمی شد. او در 12 بازی(2173 دقیقه) فرصت حضور در زمین پیدا می کند و با ثبت 16 گل، آقای گل لیگ پانزدهم می شود. بعد آن هم طارمی بهترین بازیکن لیگ پانزدهم شد تا فقط یک جام قهرمانی برای تکمیل فصل رویایی او کم باشد و بس. 

فصل جاری و تا به اینجای کار طارمی 21 بازی (1624 دقیقه) برای پرسپولیس به میدان رفته و 11 گل نیز به ثمر رسانده است و فاصله چندانی با صدر جدول گلزنان ندارد. رد پای طارمی در برد آسیایی سرخپوشان برابر الوجده با یک پاس گل و دو گل در دقایق پایانی به خوبی حس می شد. 

 حالا در لیگ شانزدهم و با گذشت 2282 روز ازاولین گل لیگ برتری طارمی در ورزشگاه تختی با پیراهن شاهین، اینبار او با پیراهن پرسپولیس در مقابل نفت تهران قرار می گیرد. با در نظر گرفتن مصدومیت سید جلال کاپیتان سرخپوشان و احتمال عدم حضور این بازیکن برابر نفت و همچنین محرومیت حسین ماهینی کاپیتان دوم سرخپوشان این احتمال وجود دارد که طارمی اولین کاپیتانی در همان ورزشگاهی تجربه کند که اولین گل لیگ برتری خود را به ثمر رساند.

مرجان گلچین

ظارمی

نفت تهران

ورزشگاه آزادی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی