آقای حسن زاده کجـایـی ...دقیقا کجـایـی؟

آقای حسن زاده کجـایـی ...دقیقا کجـایـی؟

دوستان در تراکتورسازی دست از کوفتن بر طبل برتری قومیتی برنمی دارند و شما در کمیته انضباطی دست از مماشات و مسامحه

سردار آجرلو : آذربایجان سر ایران است

سایت فردانیوز به نقل از ورزش سه : مصطفی آجورلو در نشست مشترک مدیران و شرکای اقتصادی باشگاه تراکتورسازی با مدیران صنایع استان که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: «خدا را شاکرم که به نوکری مردم شریف آذربایجان آمدم. آذربایجان سر ایران است و افتخارم است که ... » ... وی ادامه داد: «برایم خیلی بد است که تراکتورسازی باشگاه پرافتخار آذربایجان 20 میلیارد بدهی داشته باشد و برای امسالش که 25 میلیارد پول لازم دارد کسی پول ندهد...»

آقای حسن زاده توجه میفرمایید که ایشان بعنوان مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی و در نشستی برای حل مشکلات مالی آن باشگاه اظهارنظر نموده اند. باشگاهی که در رتبه دوم جدول لیگ برتر جام خلیج همیشگی فارس است.

هنوز مدت زیادی از اظهارات نژادی و قومیتی ایشان به نمایندگی از مدیران باشگاه تراکتورسازی در متن نامه به وزیر محترم ورزش نگذشته است. از فرازهای مهم آن نامه آنست که ایشان بعنوان نماینده مردم آذربایجان و مشخصا اهالی تبریز خود را قلمداد کرده اند! و در مجموع از ظلم پایتخت نشینان به مردم عزیز آذری زبانمان گلایه میکنند و تلویحا دستگاه ورزش و فوتبال کشور به مرکزیت تهران را مقابل و بدخواه آنان معرفی کرده و رأسا با طعنه و استفاده از عنوان "پایتخت نشینان" به جای عنوان رسمی فدراسیون فوتبال بنظر قصد تخفیف مسئولین و اهالی فوتبال ساکن در تهران - حتما به زعم خود فارس زبانان - در برابر آذری زبانان و حامیان تراکتورسازی را دارند.

اینگونه سخنان تحریک آمیز و خلاف واقع خسارات معنوی سنگینی را بر روح مردم یکپارچه ایران اسلامی وارد میکند. نشانه رفتن وحدت ملی به بهانه واهی وجود دست های پشت پرده در حمایت از یک تیم خاص آنچیزی نیست که شما با گذشت و مسامحه از آن بگذرید. تصور نمیکنم به یادآوری اظهارات خلاف واقع امیر قلعه نوعی و دستیار پرتغالی وی ، سخنان حاتمی بازیکن تراکتورسازی که فوتبال ایران را رودخانه لجن گرفته خواند و یا امثال آقای مرفاوی و فروزان در مورد داوری ها و تمایل فدراسیون به قهرمان کردن یک تیم خاص نیازی داشته باشید.

کلیه این سخنان در سایت های رسمی و رسانه های گروهی نوشتاری و دیداری و شنیداری مانند نود صدا و سیما ، رادیو ورزش و سایت ورزش سه ، رسانه های مکتوب منعکس شده است.

آجرلو در نامه به وزیر ورزش-نقل از ورزش سه- : در مقطع کنونی اما من وظیفه‌دارم از حق مردم آذربایجان و هواداران تراکتورسازی دفاع کنم و اجازه ندهم به آنان ظلم روا شود ... تراکتورسازی زنده است و زنده می‌ماند و باوجود بدخواهی برخی افراد در فوتبال ایران همچون گذشته خواهد درخشید ... اکنون عملکرد فدراسیون گمانه عدم علاقه پایتخت نشینان به قهرمانی تراکتور سازی را تقویت می کند.

آقای حسن زاده قصد ندارید از سردار بپرسید این پایتخت نشینان و خوزستان و لرستان و کرمانشاه و سیستان و بلوچستان و فارس و خراسان و ... کجای ایرانند اگر آذربایجان سر ایران است؟ این شیر بدون یال و دم و اشکم مگر سر و ته هم دارد؟

آنچه برای شما ظاهرا اهمیت ندارد برای ما قیمت خون هزاران شهید را در پس خود دارد. برابری افراد از هر قوم و نژاد و جنس و زبان و ... از اصول اساسی و میثاق ملی است. آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی هم به شما مجوز ورود، رسیدگی و صدور حکم به تنبیهات بازدارنده و سختگیرانه در تخلفات جدی از این قبیل سخنان توهین آمیز و تحریک آمیز نسبت به (انتسابی به) مقامات رسمی فدراسیون و اظهارات خلاف واقع و اظهارات نژادی و قومیتی و زیر بار سؤال بردن قضاوت داوران و مقامات رسمی مسابقات توسط بازکنان ، جانشینان ، اهالی فوتبال و مدیران و کادر فنی و تدارکاتی باشگاه ها را داده است.

اجازه دهید بند بند مرتبط به آنان را یادآوری کنیم چرا که وظیفه شما در قبال قانون و حمایت از کلیه قومیت هایی که از سخنان اینچنینی مغموم و آزرده خاطر میشوند و هم در برابر مقامات رسمی فدراسیون و داوران عزیز بسیار سنگین و خطیر است.

ماده ۲-هدف : این آیین نامه با هدف حمایت از نحوه اجرای صحیح قوانین، مقررات داخلی ، بین المللی ، رعایت اصول انضباطی و در راستای حمایت از ...

ماده ۳- حوزه اجرایی آیین نامه را تعیین و اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول این آیین نامه را معرفی میکند

ماده ۳۰- صلاحیت کمیته انضباطی : رسیدگی به کلیه تخلفات انضباطی و خسارات مادی و معنوی ناشی از تخلفات مشمول این آیین نامه در صلاحیت کمیته انضباطی است.

ماده ۳۱- صلاحیت خاص کمیته انضباطی

۲- در موردی که تخلفات دور از چشم داوری یا مقامات مسابقه اتفاق افتاده ولی در رسانه های گروهی منعکس شده و بازتاب یافته است کمیته انضباطی می تواند در خصوص تعیین نوع و میزان تنبیهات، تصمیم مناسب را اتخاذ نماید. حداقل بعنوان یک رسانه ما که بارها منعکس کردیم.

در پرانتز بگوییم (این مورد حتی شامل کسر ۸ امتیاز از تراکتورسازی یا سقوط به دسته پایین تر این تیم جهت حسن اجرای قوانین فیفا بابت استفاده از ۳ بازیکن غیرمجاز در ۴ بازی، بدون نیاز به شکایت احد از ۴ تیم مقابل یا به اجماع و آن فرصت ۴۸ ساعته پس از پایان مسابقه میشود. اگرچه تغییر نتیجه بازی تنها درمورد استفاده از بازیکنان غیرمجاز موضوع بندهای ۵ تا ۱۲ ماده ۶۸ قابل اجراست که هیچکدام از بندهای مذکور به بازیکنان محروم بواسطه ممنوعیت از نقل و انتقالات باشگاه توسط فیفا تسری داده نمی شود)

با پیش فرض اینکه مقامات متوجه نشدند یا اشتباه! کردند، تیم خودشو به بی اطلاعی زده ، داور و ناظر بازی خبر نداشته اند (دور از چشم و اطلاع داوری) ، تیم مقابل ظرف ۴۸ ساعت شکایت نکرده چون خبر نداشته، ولی این که غیرمجاز بودن آن ۳ بازیکن هم در رسانه ها انعکاس یافته و هم مدارک کافی وجود دارد لذا رافع مسئولیت قضایی و مانع از رسیدگی و صدور حکم توسط کمیته انضباطی نیست.

موارد شباهتی به موارد تخلف از اخلاق حرفه ای چون شلوار سوشا مکانی و عکس گرفتن بازیکن با یک خانم بد حجاب و یا با یک خواننده غیرمجاز و غیره ندارد که در صلاحیت کمیته اخلاق باشد.

ماده ۶۷- ممنوعیت اعتراض به تصمیمات فنی داوران :

۲- بیان و طرح هرگونه اعتراض علنی به تصمیمات مقامات رسمی مسابقه، داوران، ... در مصاحبه های قبل حین و بعد بازی چه در کنفرانس ها و چه در مصاحبه های رسانه ای توسط بازیکن، جانشین و مقامات رسمی باشگاه ممنوع است ... متخلف تا یکماه از شرکت در مسابقات و هرگونه فعالیت رسمی محروم و تا یکصد میلیون تومان جریمه نقدی می شود. (فروزان،حاتمی،سردار آجرلو،کیانی و ...)

۳- هرگونه ایجاد شائبه در اذهان عمومی به هر طریقی مبنی بر جانبداری تعمدی داوران از یک تیم یا ... باعث محرومیت تا دوماه و جریمه نقدی نقدی تا یکصد میلیون ریال خواهد بود. (آقایان فروزان،حاتمی، مرفاوی و بیک زاده و تکسیرا...)

۴- رییس کمیته این اختیار را دارد که به محض انتشار بیانات اعتراضی نسبت به تصمیمات داوران در رسانه های گروهی با دستور موقت، فرد متخلف از بند ۲ و ۳ همین ماده را بر اساس اختیارات مندرج در ماده ۳۳ تا رسیدگی توسط رکن قضایی محروم کند. ( صاحب اختیارید آقای حسن زاده عزیز! )

ماده ۷۲- اظهارنظرهای خلاف واقع : اظهارنظرهای خلاف واقع توهین آمیز تحریک آمیز نسبت به مقامات رسمی فدراسیون برگزارکنندگان مسابقات و عوامل باشگاه ها از طریق رسانه های گروهی یا در کنفرانس های خبری قبل و بعد مسابقه توسط عوامل تیم ها به شرح زیر قابل مجازات است :

۱- مدیران و مسئولین باشگاه تا یکصد میلیون ریال جریمه نقدی ( قابل توجه سردار و اعضای هیئت مدیره تراکتورسازی)

۲- برای بازیکنان تا سه جلسه محرومیت و تا یکصد میلیون ریال جریمه نقدی (آقای محسن فروزان و فرزاد حاتمی و بیک زاده و غیره)

۳- برای کادر فنی، پزشکی و تدارکاتی تا چهار جلسه محرومیت ... و تا پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی. (امیرخان و دستیار وی)

تبصره : به اظهارنظرهای خلاف واقع توسط اهالی فوتبال درخصوص تصمیمات داوران مطابق ماده ۶۷ رسیدگی بعمل خواهد آمد

ماده ۷۳- تخلفات مربوط به تبعیض نژادی و قومی : (اصل مطلب)

۱- اشخاصی که عزت و شأن شخص یا گروهی از افراد را از طریق رفتار یا گفتار تحقیرآمیز یا خوارکننده در ارتباط با نژاد مذهب لهجه فرهنگ قومیت رنگ اصالت و شخصیت افراد زیر سؤال برده یا مورد اهانت قرار دهند ...

۲- زمانی که چند نفر از بازیکنان یا مقامات رسمی یک تیم بطور همزمان بند فوق را نقض و شرایط وخیم تری ایجاد کنند در بار اول با کسر ۳ امتیاز و درصورت تکرار با کسر شش امتیاز و هریک تا پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی تنبیه خواهند شد و ...

واقعا اهانت و اظهارات تحریک آمیز و شرایط از این وخیم تر که هواداران تیمها مقابل هم قرارگیرند و وحدت ملی به خطر بیافتد و یا هوداران تراکتورسازی از بازی با ذوب آهن اصفهان از حدود دقیقه ۵۰ تا ۵۷ بازی رکیک ترین الفاظ را در مورد پرسپولیس و هوادارانش فریاد بزنند طوری که به صورت واضح از طریق گزارش بازی در سیمای جمهوری اسلامی ایران شنیده شود!؟

آقای حسن زاده محسن مسلمان و مهدی طارمی (دو هم تیمی) برخورد با یکدیگر داشتند که علی رغم صلاحیت کمیته انضباطی باشگاه در رسیدگی به موضوع، شما به بهانه واهی تحریک تماشاگران (بازهم خودی) و رفتار غیر ورزشی وارد موضوع شده و جای کمیته اخلاق یا باشگاه رأی صادر کردید! ولی از این موضوعات که موجب تحریک هواداران و یا تشویش اذهان عمومی و ایجاد شائبه از طریق تخلفات محرز از قوانین و آیین نامه انضباطی شده و رأسا رسیدگی به آن در صلاحیت شما و کمیته مطبوع تان است ، چشم پوشی می فرمایید. هل دادن داور توسط کیانی و آقایی تراکتورسازی هم جای خود.

همه در برابر قانون یکسانند جناب قاضی القضات حوزه فوتبال. رسیدگی فرمایید لطفا


علیرضا هادیانَ



آجرلو

تراکتور

حسن زاده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی