آنالیز فوق العاده برانکو ؛ راز صعود شجاع الان سرخپوش این بود

آنالیز فوق العاده برانکو ؛ راز صعود شجاع الان سرخپوش این بود

 تیم برانکو نشان داد شایسته فینالیست شدن است.


اختصاصی پیروزی دیلی؛ هنوز بازی حساس و سرنوشت‌ساز میدانِ ابوظبی شروع نشده بود، اما آنچه از صحبت‌های بازیکنان و البته کادرفنی پرسپولیس احساس می‌شد، بیانگر وضعیت خوب تیم و انگیزه بالای بازیکنان برای صعود به نیمه‌نهایی و حضور در جمع 4 تیم برتر بود.
این امیدواری هم بعد از بازگشت فوق‌العاده سرخپوشان به بازی، بعد از دریافت 2 گل در دیدار رفت ایجاد شده بود. وقتی تیم توانسته بود به آن شکل بازی باخته را جبران کند و حتی تا آستانه برتری هم پیش برود، می‌شد امیدوار بود که در دیدار برگشت به بردن حریف عربستانی فکر کرد.
خصوصا اینکه بازگشت تیم برانکو به آن بازی، ضعف‌های تاکتیکی الاهلی و خصوصا آسیب‌پذیر بودن‌شان در منطقه دفاعی را بیشتر آشکار کرد.
برانکو و مردان فنی‌اش بعد از آن مسابقه آنالیز خیلی خوبی روی بازی و تیم حریف داشتند و در دیدار برگشت این موضوع کاملا مشخص بود که روی نقاط قوت الاهلی کار شده و مردان کلیدی پرسپولیس آنها را کاملا مهار کرده بودند. با گل زودهنگام علی علیپور، همه چیز داشت، گل اول مسابقه را بازیکنی به ثمر رسانده بود که در سال های گذشته بارها و بارها از تاکید برانکو برای استفاده از او انتقاد شده بود، اما علیپور آرام آرام خود را به مهاجمی ششدانگ نزدیک می کند، مهاجمی بی حاشیه که جواب اعتماد برانکو را در حساس‌ترین بازی‌ها داده و این‌بار هم عملکردی فوق‌العاده در ترکیب تیمش داشت.
بازی داشت برای پرسپولیس خوب پیش می‌رفت تا اینکه کمال کامیابی‌نیا از زمین اخراج شد.
عربستانی‌ها که حساب ویژه‌ای روی این بازی و البته صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان باز کرده و به واسطه2 گلی که در بازی رفت در زمین حریف وارد دروازه پرسپولیس کرده بودند، صعود خود را محتمل‌تر از پرسپولیس می‌دانستند، بعد از10نفره شدن سرخپوشان، تلاش زیادی برای رسیدن به گل انجام دادند.
آنها با یک تساوی هم می‌توانستند به مرحله بعد صعود کنند و بازی منطقی و سختکوشانه شاگردان برانکو گرچه تا دقیقه 51 جواب داد و تیم با وجود یک یار کمتر، توانست از گل زده خود دفاع کند، اما صالح ال امری موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند.
چیزی که بعد از این گل بار دیگر کاملا مشهود بود، ارایه بازی منطقی از سوی شاگردان برانکو ایوانکوویچ بود. تیم او هرگز به بازی احساسی روی نیاورد و با روالی کاملا اصولی بازی را ادامه داد تا اینکه تعویض های طلایی برانکو جریان بازی را به نفع این تیم تغییر داد.
شجاعدلانِسرخپوشسه شنبه شب با هدایت مربی حرفه ای خود، نمایشی کم نقص را از خود به اجرا گذاشتند تا بعد از سال ها بار دیگر جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی آسیا را به دست بیاورند.
این تیم نشان داد که شایسته فینالیست شدن هم هست و با شکست الاهلی، حال با خودباوری بالا به استقبال دیگر نماینده عربستانی می رود.
حالا دیگر جذب ستاره ها، ولخرجی‌های تمام نشدنی و حضور بازیکنان نجومی در تیم رقیب نمی‌تواند دلهره به اردوی سرخپوشان وارد کند همانطور که ستاره های میلیاردی الاهلی نتوانستند این تیم را راهی نیمه‌نهایی کنند، چون امروز پرسپولیس بیش از هر زمان دیگری «تیم» است و برانکو اجازه نمی دهد هیچ چیزی انسجام و نظم تیمی‌اش را بر هم بزند.
پرسپولیس در شرایطی موفق شد الاهلی را از پیش رو بردارد که کاپیتان باتجربه اش را هم در مجموع2 بازی رفت و برگشت در اختیار نداشت. بازیکنی که حضورش در میدان به خودی خود می‌تواند آرامش خوبی را بر تیم حاکم کند.
همچنین احمد نوراللهی هم به زودی جمع سرخپوشان اضافه خواهد شد.
درخشش بازیکنان جدید تیم از جمله منشا، رسن، خلیل زاده و... در لیگ قهرمانان آسیا جدا از اینکه امیدهای پرسپولیس برای رسیدن به فینال آسیا را افزایش می‌دهد،‌ بلکه خیال همه را بابت بازی‌های پیش رو در لیگ برتر و جام‌ حذفی راحت می‌کند.


مرضیه دارابی

پرسپولیس-الاهلی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی