آیا سروش رفیعی می تواند با پرسپولیس قرارداد ببندد؟

آیا سروش رفیعی می تواند با پرسپولیس قرارداد ببندد؟

پرسپولیس می تواند تا قبل از نقل و انتقالات نیم فصل که شروع محرومیت این تیم است با هر بازیکنی قرارداد ببندد حتی اگر فهرست تیم جای خالی نداشته باشد.

به گزارش پیروزی دیلی،بحث جدایی سروش رفیعی از الخور این روزها سوژه رسانه هاست و متعاقب این خبر، مقصد وی در لیگ ایران هم مورد گمانه زنی واقع می شود.
در این میان بحث پرسپولیس هم مطرح می شود و به دنبال آن این سئوال هم وجود دارد که با وجود محرومیت پرسپولیس آیا اگر امروز رفیعی با الخور فسخ کند می تواند به پرسپولیس بپیوندد؟
برای پاسخ به این سئوال باید به مقررات فیفا مراجعه کرد. در مقررات نقل و انتقالات فیفا ، عقد قرارداد با ثبت قرارداد دو مقوله جدا از هم هستند. قراردادها به محض امضای طرفین معتبر شناخته می شوند اما برای اینکه بازیکن بتواند بازی کند و کارت بازی را دریافت نماید این قرارداد باید در فدراسیون یا سازمان لیگ به ثبت برسد.
عدم ثبت قرارداد ، آن را بی اعتبار نمی سازد. تیم ها ممکن است با ٣٠ بازیکن قرارداد منعقد نمایند اما به دلیل محدودیت قانونی فقط می توانند ١٨ نفر را به سازمان لیگ معرفی کنند. آیا در این حالت آن قراردادهای مربوط به ١٢ نفر باقی مانده بی اعتبار است؟ خیر. فی المثل اکنون مگویان با استقلال قرارداد دارد اما نامش در فهرست این تیم نیست. یا سال قبل تراکتور به دلیل مصدومیت ، نام سینا عشوری را از فهرست خود در سازمان لیگ خارج کرد اما قرارداد را فسخ نکرد.زمانی هم که تراکتور از نقل و انتقالات محروم بود توانست نام عشوری را به لیست اضافه کند چون عشوری بازیکن جدید محسوب نمی شد و دارای قرارداد بود. خلاف آن را در مورد روزبه چشمی و استقلال دیدیم. استقلال چون قرارداد چشمی را فسخ کرده بود در دوران محرومیت از نقل و انتقالات نتوانست وی را جذب نماید.
اکنون پرسپولیس می تواند تا قبل از نقل و انتقالات نیم فصل که شروع محرومیت این تیم است با هر بازیکنی قرارداد ببندد حتی اگر فهرست تیم جای خالی نداشته باشد.در نیم فصل که محرومیت شروع می شود ، بازیکنانی که از قبل قرارداد داشته اند ولی در لیست تیم نبوده اند را می توان با خالی کردن فهرست به آن اضافه کرد و چنین نفراتی بازیکن جدید محسوب نمی شوند چون قبل از محرومیت قرارداد بسته اند.
نمونه بارز آن احمد نوراللهی است.احمد با پرسپولیس قرارداد دارد و در آسیا هم برای این تیم بازی کرده ولی در لیست لیگ برتر هنوز ثبت نشده.او هر زمانی خدمتش تمام شود می تواند وارد لیست شود چون بازیکن جدید نیست و از قبل قرارداد داشته.
رفیعی هم اگر قبل از آغاز محرومیت پرسپولیس قرارداد ببندد، ثبت قراردادش در پنجره بعدی ممکن است زیرا اصل بر عقد قرارداد است نه ثبت قرارداد.

رفیعی

پرسپولیس

jasem :
۱۹ آبان ۹۶
سلام رفیعی بهترین پاسور ایرانه عشقه 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی