اثبات برادری انصاری نسبت به پرسپولیس در عصر یخبندان معرفت

اثبات برادری انصاری نسبت به پرسپولیس در عصر یخبندان معرفت

محمد انصاری در شرایطی با پرسپولیس سر میز مذاکر به توافق رسید و با قراردادی به مدت سه فصل سرخ‌پوش شد. که تیم‌های دیگری را نیز خواهان خود می‌دید.

اختصاصی پیروزی دیلی،در روزهایی که بازیکنان پرسپولیس بی توجه به محرومیت این تیم از یارگیری به فکر ساختن آینده خود هستند ، نفراتی هم هستند که دل نگران پرسپولیس و هوادارانش قید خود را می زنند و برای رسیدن به خواسته های برحق خود باز هم صبوری می کنند. 

می خواهیم از یکی از این نفرات حرف بزنیم. از چهره ای ماندگار به نام محمد انصاری.


انصاری بی‌سر و صدا آمد و بی‌سر و صدا درخشید


محمد انصاری که در تمرینات پیش‌فصل پرسپولیس پیش از آغاز پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر در اردوی ترکیه و پس از حضور در سه جلسه تمرین به عنوان بازیکن تستی موفق به جلب نظر مساعد برانکو ایوانکوویچ شده بود، با عقد قراردادی 3 ساله به عضویت محبوب‌ترین و پرطرفدارترین تیم ایران و آسیا در آمد.

با پایان گرفتن هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر چهار بازیکن تأثیرگذار و فیکس پرسپولیس به پایان دروه قرارداد خود با سرخ‌پوشان رسیده و بازیکن آزاد به حساب می‌‌آیند که محمد انصاری یکی از این نفرات است. محسن مسلمان که پس از نیم فصل نیمکت‌نشینی  و بر اساس نظر برانکو از پرسپولیس جدا شد و به ذوب‌آهن اصفهان پیوست. فرشاد احمدزاده به عنوان لژیونر به تیمی از لیگ لهستان ملحق شد. کمال کامیابی‌نیا با تمدید قرارداد خود به مدت سه فصل همچنان شمار 11 سرخ‌ها در میانه میدان خواهد بود. در این میان وضعیت وحید امیری و همچنین محمد انصاری که سوژه اصلی مطلب ما است منوط به وقوع اتفاقی‌ست که در کنار مجموعه تیم فوتبال پرسپولیس رخ می دهد، 40 میلیون هوادار این تیم نیز منتظر شنیدن خبر نهایی در این مورد هستند.


پنجره انصاری رو به پنجره پرسپولیس


با محروم شدن تیم‌های فوتبال رده‌های مختلف باشگاه پرسپولیس از فعالیت در دو پنجره نقل و انتقالاتی و از همان ابتدای این رخداد تلخ که با سوءمدیریت سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس، اشتباه حقوقی وکیل مهدی طارمی و سهل‌انگاری این بازیکن اتفاق افتاده بود، نگرانی‌ها در خصوص عاقبت کار پرسپولیس برای حضور در فصل 98 – 97 فوتبال باشگاهی ایران شروع شد. موضوعی که هر روز و هر لحظه به سوال بزرگ هواداران تبدیل گردید. بخصوص پس از اقدامات باشگاه پرسپولیس پس از روی کار آمدن حمیدرضا گرشاسبی  و تلاش برای بخشش این مجموعه و باز شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی به روی تیم تحت هدایت فنی برانکو ایوانکوویچ صورت گرفت. اتفاقی که بنا بر اعلام دادگاه CAS رأی نهایی در این خصوص روز جمعه 22 ژوئن 2018 میلادی برابر با اول تیرماه 1397 خورشیدی اعلام خواهد شد. رأیی که یا آب پاکی را به روی دست پرسپولیس خواهد ریخت و یا این پنجره بسته را به روی سرخ‌های محبوب پایتخت باز خواهد کرد و آفتاب امید 40 میلیون هوادار را دل‌گرم به بستن تیمی پرقدرت برای حضور در یک فصل سخت خواهد کرد.


بله به برانکو و نه به بگوویچ


محمد انصاری در شرایطی با پرسپولیس سر میز مذاکر به توافق رسید و با قراردادی به مدت سه فصل سرخ‌پوش شد. (قراردادی که از لحاظ مالی در پایان هر فصل با مذاکراتی مورد توافق قرار می‌گرفت.) که تیم‌های دیگری را نیز خواهان خود می‌دید. مدافع بااخلاق سرخ‌ها که به عنوان بازیکن تستی مفتخر به پوشیدن پیراهن پرسپولیس با قراردادی به ارزش مالی کمتر از 200 میلیون تومان شده بود، در همان زمان تیمی از لیگ‌یک با مربیگری وینگو بگوویچ بدون تست فنی حاضر به جذب او با رقم 350 میلیون تومان برای یک فصل بود. اما انصاری ترجیح داد سرخ‌پوش شود.


تصمیم به ماندن با وجود حکم آزادی در دست


شماره 15 سه فصل اخیر پرسپولیس پس از پایان اولین فصل حضور خود برای توافق در خصوص قرارداد مالی خود بر سر میز مذاکره با سرپرست سابق باشگاه نشست. نکته جالب و بسیار قابل توجه در این خصوص کاری بود که محمد انصاری انجام داد. در حالی که باشگاه برای دو فصل آینده رقمی بسیار بالاتر از توافق مالی سال اول برای او در نظر گرفته بودند، محمد انصاری اظهار داشت که این مبلغ بیشتر از حد او می‌باشد و از مدیران باشگاه خواست تا رقم پایین‌تری را برای وی در نظر بگیرند. 

محمد انصاری در جریان شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر با پیشنهادی 4 میلیارد تومانی از یک تیم باشگاهی چینی مواجه شد. اما راضی نشد در آن شرایط پرسپولیس را تنها بگذارد و بی‌توجه به پیشنهادی که حدود هفت برابر رقم قراردادش با سرخ‌پوشان بود به کار خود در جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ ادامه داد و در پایان نیز با کسب عنوان قهرمانی، مزد وفاداری خود به پرسپولیس را گرفت. نکته مهم دیگر این‌که انصاری می‌توانست به سادگی هرچه تمام‌تر و بدون نیاز به تسویه‌حساب به خاور دور برود. دلیل این راحتی کار نیز مجوزی بود که سرپرست سابق پرسپولیس به محمد انصاری داده بود. این در حالی است که فوتبال ما در شرایطی به سر می‌برد که وفاداری و تعصب به پیراهن تیم باشگاهی روز به روز به کیمیا شبیه‌تر می‌شود.


انصاری و مدرسه فوتبال  ، تنها خبر این روزها از مدافع پرسپولیس


این روزها از محمد انصاری خبری نیست. مدافع بلند قامت سرخپوشان طی فصلی که گذشت نمایش خوب و قابل قبولی را از خود برای پرسپولیس ارائه کرد و در مقاطع زیادی با پیراهن مقدس تیم‌ملی در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2018 در چند بازی در کنار دیگر ستارگان پرسپولیسی تیم‌ملی درخشید. انصاری در کنار دیگر مدافعان اصلی سرخ‌ها نقش پررنگی در تکرار قهرمانی پرسپولیس در هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر داشت، این روزها در سکوت کامل خبری به سر می‌برد و هیچ خبر خاصی جز پرداختن به شروع ترم جدید مدرسه فوتبالش از این بازیکن بااخلاق نیست. مدرسه فوتبالی که علاوه بر محمد انصاری، دیگر بازیکنان پرسپولیس تبلیغ آن را در صفحات اینستاگرام خود آغاز کرده‌اند.

محمد انصاری جزو یکی از بازیکنانی است که با توجه به نوع قراردادش با پرسپولیس این امکان برایش میسر است تا با خیالی آسوده از جمع سرخ‌ها جدا شود. اما وضعیت نامعلوم پرسپولیس از فعالیت در پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی باشگاه فعلا شرایط او را نیز نامشخص کرده است. آنطور که شنیده‌ایم، قرارداد انصاری با پرسپولیس در ادامه راه مشروط است و پنجره بسته سرخ‌ها و محرومیت از نقل و انتقالات وضعیت او را نیز نامشخص کرده است. گویا او نیز مانند همه هواداران پرسپولیس منتظر روز اول تیر ماه و موعد آخر برای جواب دادگاه CAS درخصوص پرونده پرسپولیس است. به همین جهت انصاری این روزها ترجیح داده در سکوت کامل خبری به سر ببرد و حداقل تا اول تیر ماه برای روشن کردن شرایط ادامه همکاری اش با پرسپولیس صبر کند.


همای سعادت ضامن ماندگاری انصاری


 اگر پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی به روی پرسپولیس بسته بماند، محمد انصاری طبق وعده‌ای که داده بود برای یک فصل دیگر قرارداد خود را با سرخ‌ها تمدید خواهد کرد. اما اگر همای سعادت روی شانه پرسپولیس بنشیند و اول تیرماه خبر لغو محرومیت پرسپولیس از فعالیت در نقل و انتقالات تابستانی اعلام گردد، این بازیکن برای مدت یک فصل از پرسپولیس جدا شده و به یکی از پیشنهادات خارجی خود پاسخ مثبت خواهد داد. آن هم تنها بر این اساس که قصد دارد از لحاظ مالی سر و سامانی به زندگی شخصی خودش بدهد.


صالح محمد رحیمی

شهراد :
۲۳ خرداد ۹۷
عشقه این پسر ... کاش همه ی بازیکنان پرسپولیس از نظر اخلاقی شبیه به حاجی بودند
قدوسی یکم بیشتر تو کانالت از نقل و انتقالات بگو باشگاه که خفه مون کرد هیچی نمی گه دمت گرم :
۲۳ خرداد ۹۷
یعنی با سالی دو میلیارد که از پرسپولیس می گیرن نتونستن به زندگیشون سر و سامان بدن
دکتر نصیر :
۲۳ خرداد ۹۷

استقلال از دیشب تا الان ۹ تا بازیکن رده جوانان خرید خیلی ها رو به صورت قرضی که فقط پرسپولیس نرن جای تاسف هست مدیران پرسپولیس و برانکو بی خیال آینده پرسپولیس شدن و فقط بازیکنان بالای ۲۷ سال می خرن که تازه ملی پوش هم نیستن!!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی