احسان خرسندی؛ستاره ای که زنده یاد مجید سبزی در تیم های پایه پرسپولیس رو کرد

احسان خرسندی؛ستاره ای که زنده یاد مجید سبزی در تیم های پایه پرسپولیس رو کرد

به بهانه زادروز احسان خرسندی، نگاهی داشته ایم به کارنامه ورزشی جوانترین بازیکن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر.

اختصاصی پیروزی دیلی؛احسان خرسندی مهاجم خوش تکنیک سابق پرسپولیس متولد 4 فرودین 1364(تهران)است.خرسندی در تیم های پایه پرسپولیس و زیر نظر معلم اخلاق فوتبال ایران، زنده یاد مجید سبزی پرورش یافت و در اولین دوره لیگ برتر، در حالی که تنها 17 سال داشت توسط علی پروین مقابل تیم استقلال رشت در ترکیب پرسپولیس به بازی گرفته شد. خرسندی در سالهای ابتدایی حضورش در پرسپولیس کمتر مورد استفاده قرار گرفت و در دوره های پنجم تا هفتم لیگ حرفه ای بیشتر در ترکیب سرخها به بازی گرفته شد. او از جمله مهاجمان مورد علاقه دنیزلی بود که 7 بار در ترکیب سرخها گلزنی کرد.

شاید مهمترین و تلخترین اتفاق زندگی ورزشی خرسندی در سال 84-85 رقم خورد. جایی که مسعود مرادی با نگرفتن یک پنالتی مسلم در دقیقه 118  بازی برگشت فینال جام‌حذفی میان تیم های پرسپولیس و سپاهان سرنوشت این بازیکن و تیم پرسپولیس را تغییر داد.اگر خطای هادی عقیلی روی خرسندی گرفته می شد و به سود پرسپولیس اعلام پنالتی می شد،سرخپوشان با برتری 2-1 مقابل حریف قهرمان جام‌حذفی می‌ شدند. اما پرسپولیس بازی را در ضربات پنالتی باخت و قهرمانی را از دست داد تا سرنوشت این بازیکن هم دستخوش اتفاقات قرار بگیرد.

خرسندی تا پایان دوره هفتم عضو پرسپولیس بود. در این فصل او بیشتر در پست غیر تخصصی توسط قطبی بازی گرفته شد، با این وجود هر بار که برای پرسپولیس به میدان رفت، نمایش خوبی داشت و در پایان این فصل نیز به دومین قهرمانی لیگ برتر به همراه پرسپولیس دست یافت. خرسندی پس از جدایی از پرسپولیس فوتبالش را در تیمهای ابومسلم، داماش و  گسترش فولاد ادامه داد و در تیم فوتبال پارسه تهران به پایان برد.

این بازیکن علیرغم اینکه فرصت کمی برای بازی در ترکیب پرسپولیس داشت و نتوانست توانایی های خودش را به نمایش بگذارد ،اما صاحب یک رکورد ویژه است؛خرسندی جوان‌ترین بازیکن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر لقب دارد. این بازیکن در حالی که یکماه از 17 سالگی اش را پشت سر گذاشته بود با پیراهن پرسپولیس در اولین دوره لیگ برتر بازی کرد.



 







تاریخ فوتبال ایران و پرسپولیس

زادروز

زادروز برانکو

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی