اختصاصی;آنالیز عملکرد 4 پرسپولیسی حاضر در بین 6 بازیکن برتر لیگ شانزدهم

اختصاصی;آنالیز عملکرد 4 پرسپولیسی حاضر در بین 6 بازیکن برتر لیگ شانزدهم

از 6 بازیکن برتر لیگ شانزدهم 4 نفر پرسپولیسی هستند.
به گزارش سایت پیروزی دیلی، در جدولی که سایت گروه آنالیز برنامه نود از بهترین های لیگ شانزدهم ارائه داده است نام 4 پرسپولیسی در بین 6 بازیکن نخست، دیده می شود. این به این معنا است که سرخپوشان در لیگ شانزدهم حرف اول و آخر را زده اند و در تمام نقاط زمین بهترین های لیگ از پرسپولیس بوده است. به این بهانه نگاهی داشته ایم به کارنامه چهار بازیکنی که در لیست برترین ها بین 6 تای نخست بودند:

 سیدجلال حسینی; صخره پرسپولیس حرف اول را می زند 

کاپیتان سرخپوشان در فصل جاری در جدول بهترین بازیکنان با میانگین نمره 2.56 بهترین بازیکن لیگ شانزدهم است. سیدجلال حسینی که هواداران پرسپولیس به او لقب صخره را داده اند بدون شک یکی از موثرترین مهره های برانکو دراین فصل بود که در قهرمانی سرخپوشان نیز نقش به سزایی داشت. سیدجلال حسینی در لیگ شانزدهم در 27 بازی (2574 دقیقه) برای پرسپولیس به میدان رفته و یک گل برابر استقلال به ثمر رسانده است. وی در فصل جاری بارها و بارها دروازه سرخپوشان را نجات داد و لیاقت دریافت عنوان برترین بازیکن لیگ را دارد. 

محسن مسلمان; هر روز بهتر از دیروز 

هافبک سرخپوشان که ابتدای فصل گذشته و در حالیکه خیلی ها معتقد بودند که دوره فوتبالی اش تمام شده، به جمع سرخپوشان پیوست و در طول این دو فصل پیشرفتی حیرت انگیز داشته تا جایی که در لیگ شانزدهم در جدول برترین های لیگ با میانگین نمره 2.72 در رده سوم بهترین ها قرار گرفته است. مسلمان در لیگ شانزدهم در 27 بازی (2492 دقیقه) برای پرسپولیس به میدان رفته و 7 پاس گل داده تا بعد از ایمان مبعلی و کاوه رضایی با 8 پاس گل، دومین گلساز لیگ لقب بگیرد. حالا محسن مسلمانی که خیلی ها امیدی به احیای او نداشتند در بین بهترین های لیگ دیده می شود و این خود بزرگترین پیشرفت برای او محسوب می شود. 

کمال کامیابی نیا; جنگجوی سرخ

 هافبک دفاعی جنگنده سرخپوشان که یکی بهترین های پرسپولیس در دو فصل اخیر محسوب می شود در لیگ شانزدهم با میانگین نمره 2.76 در جدول برترین های لیگ در رده پنجم قرار گرفته است. در فوتبال دنیا داشتن یک هافبک دفاعی جنگنده در میانه میدان در هر تیمی از شروط موفقیت آن تیم محسوب می شود و کامیابی نیا در لیگ ایران در پست خود بدون شک یکی از بهترین ها است و بی دلیل نیست که باشگاه پرسپولیس این روزها به شدت بدنبال تمدید قرارداد با این بازیکن است. کامیابی نیا در لیگ شانزدهم در 25 بازی (2383 دقیقه) برای پرسپولیس به میدان رفته و 4 گل به ثمر رسانده که با توجه به پست این بازیکن آماری قابل قبول برای وی محسوب می شود. تاثیر کمال در پرسپولیس را وقتی متوجه می شوید که بدانید پرسپولیس 5 گل از 14 گلی را این فصل دریافت کرده در 5 بازی بوده که بدون کامیابی نیا به میدان رفته است. 

 مهدی طارمی; آقای گل همیشگی 

آقای گل فصل گذشته و این فصل سرخپوشان گرچه دیر به تمرینات اضافه شد اما با درخشش خود، برانکو ایوانکوویچ را مجاب کرد تا از هفته چهارم او را به عنوان بازیکن فیکس در ترکیب سرخپوشان قرار دهد. این بازیکن در لیگ شانزدهم با میانگین نمره 2.80 در جدول برترین های لیگ در رده ششم قرار گرفته است. طارمی با تکرار آقای گلی برای دومین سال پیاپی، اتفاقی ویژه را برای خود و سرخپوشان رقم زد. طارمی در لیگ شانزدهم در 28 بازی (2411 دقیقه) برای پرسپولیس به میدان رفته، 18 گل (16 گل در جریان بازی و 2 گل از روی نقطه پنالتی) به ثمر رسانده، 2 پاس گل داده و 3 پنالتی گرفته تا یکی از موثرترین های پرسپولیس در فصلی باشد که با قهرمانی به اتمام رسید. 


 در بین 6 بازیکن برتر لیگ شانزدهم امید ابراهیمی از استقلال با میانگین امتیازی 2.61 در رده دوم و گادوین منشا با میانگین نمره 2.74 در دره چهارم قرار دارند. ابراهیمی در لیگ شانزدهم در 28 بازی (2664 دقیقه) برای استقلال به میدان رفته، 7 گل زده، 5 پاس گل داده و یک پنالتی گرفته است. 

 همچنین گادوین منشا خرید جدید سرخپوشان که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است نیز در لیگ عملکر بسیار خوبی داشته است. این مهاجم برای تیم پیکان در 27 بازی (2474 دقیقه) به میدان رفته، 15 گل زده و2 پاس گل داده است.


** مرجان گلچین

4 پرسپولیسی

6 نفر برتر لیگ

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی