اختلاف 10 امتیازی رئال‌مادرید با بارسلونا، صدرنشین لالیگا/ غیرقابل جبران!

اختلاف 10 امتیازی رئال‌مادرید با بارسلونا، صدرنشین لالیگا/ غیرقابل جبران!

اختلاف رئال با بارسا به حدی رسیده که دیگر بعید به نظر می‌رسد قابل جبران باشد.
به گزارش پیروزی دیلی، در پایان هفته دوازدهم رقابت‌های این فصل لالیگا، رئالی‌ها با نیم‌نگاهی به تاریخ، آمار و آنچه در فصول قبل اتفاق افتاده، احتمالاً امیدهای‌شان برای قهرمانی در رقابت‌های این فصل لالیگا را به دست فراموشی می‌سپارند چرا که تا به اینجا در تاریخ رقابت‌های لالیگا پیش نیامده که تیمی بتواند با جبران فاصله‌ای 10 امتیازی قهرمان لالیگا شود. یعنی هرگز پیش نیامده که تیمی صدرنشین از فاصله 10 امتیازی ایجاد شده، بهره نبرده و به تماشای قهرمانی تیم دیگری بنشیند.

 بهترین رکورد در جبران امتیازات با صدرنشین که تا به اینجای لالیگا اتفاق افتاده، در فصل 1999-1998 بود، زمانی که بارسلونا با جبران فاصله 9 امتیازی‌‌اش با مایورکا، در پایان فصل به قهرمانی رسید. در هفته چهاردهم آن فصل مایورکا با 28 امتیاز صدرنشین جدول بود و بارسلونا با 19 امتیاز در رده دهم قرار داشت ولی در نهایت توانست فصل را با قهرمانی به پایان ببرد.

 از فصل 1996-1995 به بعد، هرگز پیش نیامده بود که رئال در پایان هفته دوازدهم لالیگا، تا این اندازه با صدر جدول فاصله داشته باشد‌‌؛ در آن فصل اتلتیکومادرید با 30 امتیاز صدرنشین بود و رئال با 18 امتیاز از جایگاه هفتم جدول عملکرد همشهری را دنبال می‌کرد. 

عملکرد ضعیف رئال در لالیگا 

از نظر آمار مسلم است که رئال در روزهای اوجش نیست. در شهرآورد شنبه‌شب شهر مادرید، رئالی‌ها پنجمین لغزش‌شان در رقابت‌های این فصل لالیگا را در هفته دوازدهم این رقابت‌ها تجربه کردند (با سه تساوی و دو باخت) تا فاصله‌شان با بارسای صدرنشین به 10 امتیاز برسد. فصل گذشته که با قهرمانی رئال به پایان رسید، آنها مجموعاً 9 لغزش داشتند (‌شش تساوی و 3 باخت) و اگر رئالی‌ها می‌خواهند به پایانی خوش در این فصل امیدوار بمانند، تا ‌پایان فصل (در 26 هفته آتی) تنها اجازه 4 لغزش دیگر را دارند! رئال تا به اینجای فصل از 36 امتیاز ممکن، 12 امتیاز از دست داده و این آمار نگران‌کننده‌ای است.

 شاگردان زیدان در حالی این روزهای تلخ را تجربه می‌کنند که شروع خیره‌کننده‌ای در رقابت‌های این فصل داشتند و با قهرمانی در سوپرکاپ اروپا و سوپرکاپ اسپانیا، امیدوار به فصلی طلایی بودند ولی شروع‌شان در لالیگا اصلاً خوب نبود: آنها در اولین بازی‌شان مقابل دپورتیوو لاکرونیا پیروز شدند ولی در دو بازی بعدی‌شان (که هردو در برنابئو برگزار می‌شد) لغزیدند و به تساوی 2-2 با والنسیا و یک- یک مقابل لوانته دست یافتند. بازی بعدی با برد 3-یک در سن‌سباستین به اتمام رسید ولی در ادامه یک- صفر مغلوب بتیس شدند. پس از آن 4 برد متوالی رئال مقابل آلاوس، اسپانیول، ختافه و ایبار از راه رسید و با باخت مقابل خیرونا و حالا تساوی با اتلتیکومادرید، بی‌ثباتی دوباره به سراغ رئال آمد.

نشانه اصلی بی‌ثباتی در تیم زیدان این است که آنها تنها در 4 بازی متوالی توانسته‌اند پیروز شوند ولی این آمار در مورد بارسا 9 بازی است. رئال در شهرآورد مادرید در دومین بازی در گلزنی ناکام ماند که از این حیث آماری شبیه بارسا دارد.

بارسلونا

رئال مادرید

لالیگا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی