ارفاق سازمان لیگ به تراکتورسازی و هوادارانش/10 مسابقه تیم تبریزی در روزهای تعطیل

ارفاق سازمان لیگ به تراکتورسازی و هوادارانش/10 مسابقه تیم تبریزی در روزهای تعطیل

تراکتوری ها در اعتراضی عجیب و به تعبیر پرسپولیسی ها خنده دار با بیانیه و مصاحبه خواهان همزمان برگزار شدن بازی ها شده و بدون  نگاهی ساده به برنامه بازی ها گفتند چرا پرسپولیس بعد ازما بازی می کند.

 

شیوا دورانگر-خبرنگار

به گزارش اختصاصی پیروزی دیلی؛ بعد از افشای این حقیقت در روزنامه پیروزی که آنها چهار بار زودتر از پرسپولیس و چهار بار هم بعد از پرسپولیس در نیم فصل دوم به میدان می روند شاهد همین موضع گیری از سوی سازمان لیگ بودیم و نهایتا کار به جایی رسید که فردوسی پور این اعتراض تراکتوری ها را عجیب توصیف کرد و قلعه نوعی هم گفت:من کجا گفتم بازی های ما و پرسپولیس همزمان شود؟!

سرمربی تراکتورسازی با انگشت گذاشتن روی این نکته که تیمش در نیم فصل اول 6 هفته زودتر از پرسپولیس به میدان رفته، مدعی بوده که در حق تراکتورسازی ظلم شده و برای اینکه عدالت بین دو تیم برقرار شده باشد پرسپولیس هم 6 هفته زودتر از آنها به میدان برود! قلعه نوعی در حالی از برقراری عدالت میان دو تیم سخن به میان می آورد که برنامه مسابقات نشان می دهد نه تنها اجحافی در حق این تیم صورت نگرفته که حتی ارفاق هم شده است.

قرعه سخت پرسپولیس و 4 بازی سنگین در 8 هفته ابتدایی

 فارغ از اشتباهات داوری، سکوت همه جانبه در قبال جشن تولد تراکتوری ها در روز عزای عمومی و حاشیه و جوسازی ها علیه برانکو و شاگردانش، باید گفت اگر بی عدالتی هم صورت گرفته باشد در حق پرسپولیس و هوادارانش بوده است؛ پرسپولیسی که در این فصل همچون دوره گذشته با سخت ترین قرعه مواجه بوده  است. در نیم فصل نخست، پرسپولیس در پنج هفته ابتدایی لیگ دو بار به تبریز رفت و میهمان تراکتورسازی و گسترش فولاد بود. تیم برانکو قبل از دربی با تراکتورسازی بازی کرد و پس از آن مقابل سپاهان و نفت قرار گرفت تا در  فاصله هفته های پنجم تا هشتم، 4 بازی سنگین را پشت سر گذاشته باشد که 2 دیدار آن خارج از خانه برگزار شد. پرسپولیس در نیم فصل نخست علاوه بر تراکتور و سپاهان در بازی مقابل ذوب آهن هم میهمان بود.  

 14 بازی نیم فصل دوم پرسپولیس در روزهای غیر تعطیل

نکته قابل توجه اینکه برنامه ریزی مسابقات  این فصل به گونه ای بوده که سرخپوشان در اغلب مسابقات این فصل در روزهای غیر تعطیل به میدان خواهند رفت. پرسپولیسی ها در نیم فصل اول 5 بازی و در نیم فصل دوم یک بازی را در روز جمعه برگزار کرده اند و اتفاق عجیب اینکه بازیهای باقی مانده  از فصل در روزهای غیر تعطیل به میدان خواهند رفت که این بزرگترین ظلم در حق تیمی همچون پرسپولیس است که بسیار محبوب و پرطرفدار است .با این وجود که اغلب دیدارهای پرسپولیس در این فصل در روزهای غیر تعطیل برگزار شده اما تماشاگران استقبال خوبی از بازیهای تیم محبوب خود داشته اند و سازمان لیگ اگر برنامه ریزی بهتری داشت پرسپولیس می توانست از حمایت طرفداران پرشور خود استفاده بیشتری ببرد.

 تراکتور سازی و 10 بازی در روزهای تعطیل

جالب اینجاست که رقیب این روزهای پرسپولیس که مدعی ست عدالت درباره اش رعایت نشده، بیش از پرسپولیس در روزهای تعطیل به میدان خواهد رفت. 4 بازی نیم فصل و 6 بازی نیم فصل دوم تیم تراکتورسازی در روز جمعه برگزار شده و جالب است که بدانید دیدار این تیم مقابل گسترش فولاد در هفته دهم مسابقات قرار بود جمعه 7 آبان برگزار شود که بنابه درخواست باشگاه تراکتور سازی به روز پنج شنبه موکول شد. این یکی از همان بازیهایی است که قلعه نوعی مدعی است تیمش زودتر از پرسپولیس به میدان رفته است و لازم به یادآوری است که پرسپولیس در همان تاریخی که تراکتورسازی قرار بود به میدان برود(7 آبان) و آن را تغییر داد ،بازیش زودتر از این تیم برگزار شده است. یکی دیگر از بازیهایی که پرسپولیس پس از تراکتورسازی به میدان رفته، دیدار رفت مقابل پدیده بوده که طبق برنامه ریزی انجام گرفته قرار بود 5 شنبه  18 آذر برگزار شود، یعنی یک روز زودتر از دیدار تراکتورسازی مقابل استقلال در هفته سیزدهم رقابتها که با درخواست باشگاه پدیده و به دلیل تقارن بازی با روز شهادت امام حسن عسگری(ع) به جمعه موکول شد و به دلیل بارش برف لغو و در روز شنبه برگزار شد تا بدین ترتیب پرسپولیس بعد از تراکتورسازی به میدان رفته باشد.

 تراکتور سود کرد یا ضرر؟

 زودتر بازی کردن تراکتورسازی همانگونه  که به آن که اشاره شد در مواقعی برای این تیم خالی از منفعت نیز نبوده و همان بازیهایی که به زعم تراکتوری ها زودتر از پرسپولیس به میدان رفته اند و خواهند رفت غالبا در روز تعطیل بوده و این تیم توانسته از امتیاز حضور تماشاگرانش بهره مند شود. اما مسوولین این باشگاه بدون در نظر گرفتن این امتیاز مهمی که سازمان لیگ در اختیارشان گذاشته به برنامه مسابقات اعتراض کرده و دم از حق و عدالت می زنند.اگر به طور مثال تراکتورسازی در هفته یازدهم، سیزدهم و چهاردهم زودتر از پرسپولیس به میدان رفته اما در عوض بازیش در روز تعطیل برگزار شده و توانسته از امتیاز میزبانی و حمایت تماشاگرانش به بهترین نحو استفاده ببرد. در نیم فصل دوم نیز شرایط به همینگونه است و در روزهایی که تراکتورسازی زودتر از پرسپولیس به میدان می رود همین شرایط حاکم بوده و به عنوان مثال اگر این تیم در هفته های نوزدهم ، بیست و سوم و بیست هفتم زودتر از پرسپولیس بازی می کند اما در مقابل، این بازیها در روز جمعه برگزار شده و تراکتور این فرصت را دارد که با حضور تماشاگران بیشتری میزبانش حریفانش باشد. نکته قابل توجه اینکه برخلاف تراکتورسازی که دربی تبریز برابر تیم ماشین سازی را جمعه میزبان بود، پرسپولیس دربی را روز یکشنبه به میدان خواهد رفت و حتی در بازی که میزبان تراکتورسازی است روز یکشنبه بازی خواهد کرد.

در ادامه مروری بر زمانبدی بازیهای دو تیم خواهیم داشت:

نیم فصل اول:

هفته سوم:گسترش- پرسپولیس(جمعه 16 مرداد)/تراکتور سازی-پیکان(شنبه 17 مرداد)

هفته ششم:پرسپولیس-استقلال(جمعه 26 شهریور)/ذوب آهن –تراکتورسازی(5 شنبه 25 شهریور)

هفته دهم:پرسپولیس-نفت(جمعه 7 آبان)/گسترش-تراکتور سازی(5 شنبه 6 آبان)

هفته یازدهم:پیکان-پرسپولیس(5شنبه 4 آذر)/تراکتورسازی-صبا(جمعه 5 آذر)

هفته دوازدهم:پرسپولیس-ماشین سازی(جمعه 12 آذر)/تراکتورسازی-پدیده(جمعه 12 آذر)

هفته سیزدهم:پدیده- پرسپولیس(شنبه 20 آذر)/استقلال-تراکتورسازی(جمعه 19 آذر)

هفته چهاردهم:ذوب آهن-پرسپولیس(جمعه 26 آذر)/تراکتورسازی- فولاد (جمعه 26 آذر)

 

نیم فصل دوم:

هفته شانزدهم:پرسپولیس-سایپا(جمعه 24 دی)/استقلال خ-تراکتور سازی(5شنبه 23 دی)

هفته نوزدهم:صبا-پرسپولیس(شنبه 9 بهمن)/تراکتورسازی، ماشین سازی(جمعه 8 بهمن)

 هفته بیست و دوم:پرسپولیس-سپاهان(28 بهمن(/سیاه جامگان-تراکتورسازی(جمعه 29 بهمن)

هفته بیست و سوم:نفت-پرسپولیس(یکشنبه 15 اسفند)/تراکتورسازی،سایپا(جمعه 12 اسفند)

 هفته بیت و چهارم:پرسپولیس-استقلال خ(5 شنبه 19 اسفند(/فولاد –تراکتور(جمعه 20 اسفند)

هفته بیست و ششم:(پرسپولیس-پیکان(4 شنبه 16 فرودین)/صبا-تراکتورسازی(جمعه 18 فرودین)

هفته بیست و هفتم:ماشین سازی-پرسپولیس(شنبه 26 فرودین)/پدیده-تراکتورسازی (جمعه 25 فرودین)

 

 وقتی پرسپولیس دیرتر از استقلال به میدان می رفت

در پایان فلش بکی به گذشته زده و بد نیست برخی واقعیتهای مهم را به سرمربی تیم تراکتورسازی یادآوری  کنیم.اگر امیر قلعه نوعی به خاطر داشته باشد در مقاطعی که سرمربی استقلال بود همواره با مطلوبترین قرعه ممکن مقابل حریفان قرار می گرفت و این اتفاق باعث ایجاد حرف و حدیث های بسیاری شده بود و اعتراض سایر تیمها را به دنبال داشت. در لیگ دوازدهم که با قهرمانی استقلال همراه بود، برنامه بازیهای استقلال به گونه ای بود که در اغلب مسابقات این تیم همچون چند فصل گذشته پس از پرسپولیس به میدان می رفت و نکته جالب اینکه برنامه ریزی مسابقات به شکلی بود که شرایط آب و هوایی کاملا به سود تیم قلعه نوعی بود.آبی ها در فصل های گرم سال در شهرهای سردسیر و در فصل های سرد سال در شهرهای گرمسیر مقابل حریفان بازی کردند. تا جایی که بازیهای استقلال مقابل تیمهای نفت آبادان و تراکتورسازی در مهرماه و فولاد و داماش در اردیبهشت، دیدار مقابل آلومینیوم هرمزگان و  مس کرمان در ماه دی و مقابل فجرسپاسی در بهمن ماه برگزار شد.

تغییر تاریخ و داور دربی به خواست قلعه نوعی

اتفاقی که پرسپولیسی ها آن را هرگز فراموش نمی کنند به تغییر چند باره زمان دربی و داور دربی در دوران مربیگری قلعه نوعی در تیم استقلال است. تاریخ برگزاری دربی 79 به این بهانه که ملی‌پوشان پس از دیدار با کره جنوبی، 27 آبان در اختیار تیم‌های باشگاه قرار می‌گیرند به خواست باشگاه استقلال از 30 آبان به 2 آذر تغییر یافت و پس از تغییر تاریخ دربی مسئولان باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به فدراسیون خواهان عدم قضاوت علیرضا فغانی در دربی شدند! در نهایت نیز این خواسته اجابت و جهانبازی عهده دار قضاوت دربی شد و به قول سردبیر روزنامه پیروزی تنها کم مانده بود امیر قلعه نوعی در آن فصل نتیجه دربی را تعیین کند. دیداری که با وجود زیاد خواهی های قلعه نوعی و فشارهای وارده از سوی تیم استقلال و بی عدالتی هایی که در حق پرسپولیس انجام گرفت در نهایت با پیروزی سرخپوشان و شکست تیم قلعه نوعی و البته ناکامی و از دست رفتن قهرمانی برای استقلال در پایان فصل همراه بود. 

به راستی چگونه آن زمان که بازیها به نفع تیم قلعه نوعی برنامه ریزی شده و به خواست وی تغییر می کرد همه چیز خوب و بی نقص بود؟آیا آن روزها عدالت بین تیم قلعه نوعی و سایر تیمها برقرار شده بود؟

 

سازمان لیگ

پرسپولیس

پرسپولیس-تراکتور

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی