از حرکات منصوریان تا تصمیمات کی روش بدون شرح های فوتبال فارسی

از حرکات منصوریان تا تصمیمات کی روش بدون شرح های فوتبال فارسی

متنی ذیل به قلم تورج عاطف از سایت خبرگزاری پارس فوتبال در ۲ شهریور 96 نقل می شود:
حرکاتی را که علیرضا منصوریان در پایان بازی با پدیده مشهد انجام داده است یک اصطلاح روزنامه نگاری را به اذهان می رساند " بدون شرح! " این که سرمربی دست در دست یک مربی دیگر می گذارد و با هم بازی را نگاه می کنند و یا اینکه بر سنگی بوسه می زند تنها ارتباط به "بدون شرح" بودن فوتبال فارسی دارد!

اظهار نظر مدیر و بازیکنان این تیم و حتی توجیه مهدی رحمتی که می گوید سال گذشته هم این چنین بود و امسال هم دوباره آن مشکل تکرار شده است و پاسخی نمی دهد که مگر می شود از یک سوراخ دو بار گزیده شد؟ بدون شرح است و…منص 

اما فقط منصوریان ابداع کننده بدون شرح نیست زیرا مردان بزرگ فوتبال ما بی کران بدون شرح دارند! بعنوان مثال از کارلوس کی روش باید یاد کرد که اردوی تیم ملی ایران را از تاریخ ۲ شهریور و با ۱۱ بازیکن آغاز کرده است!! ۱۱ بازیکن که دو دروازه بان و ۴ دفاع و اگر روزبه چشمی را مدافع بدانیم ۵ دفاع و اگر ندانیم ۴ هافبک و ۲ مهاجم هستند!!

این تیم دفاع چپ یکی و دفاع راست یکی و دفاع آخر ۲ تا ( یک خط دفاع کامل تنها ) و دو هافبک تدافعی و با روزبه چشمی سه تا دو تا وینگر و مهاجم چپ و بدون وینگر راست و تنها یک مهاجم دارد!! این اردوی تیم ملی است؟ مگر در مورد اردوهای کوتاه در قبل از بازی های برگشت با قطر و چین و حتی ازبکستان ضرر کردیم؟

کی روش چندی پیش در مصاحبه ای اعلام کرده بود که فرگوسن به او ایراد گرفته که چرا در ایران وقت و استعدادش را تلف می کند اما بی شک فرگوسن هم توضیحی برای اردوی بدون شرح تیم ملی ندارد زیرا تمام تیم های حاضر در مقدماتی جام جهانی که تکلیف صعودشان مشخص نیست لیگشان را تا روز ۵ شهریور ادامه می دهند در حالیکه ما در ۲ شهریور بازی ها را تعطیل کردیم.

می پرسیم چه اشکال داشت بازی پرسپولیس و گسترش در ۳ شهریور انجام می شد؟ آیا این بازی نمی توانست به نماینده ما که قرار است ۲۰ روز دیگر بازی برگشت خود را انجام دهد کمک بهتری کرده و تیم با نفراتی چون بشار رسن و منشا و حتی نعمتی فرصت یک بازی دیگر داشته باشند و مربیان این تیم کشور را ترک نکنند؟ آیا لیگ باید در همین ابتدا به این راحتی تعطیل می شد؟

آیا اشکال داشت تیم های لیگ که در سه شنبه ۳۱ مرداد و یا پنج شنبه ۲ شهریور بازی می کنند در روز های ۳ تا ۵ شهریور بازی می کردند؟ همه تیم های اروپائی که دغدغه صعود دارند لیگ های خود را تا ۵ شهریور ادامه می دهند چرا ما این کار را نمی کنیم؟

البته پاسخ روشن است ” بدون شرح “…

منصوریان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی