از الهلال غول نسازیم، 4 گل یک اتفاق بود/ بردهای خفیف در لیگ عربستان!

از الهلال غول نسازیم، 4 گل یک اتفاق بود/ بردهای خفیف در لیگ عربستان!

سرخپوشان امروز باید در ورزشگاه سلطان قابوس دست به معجزه بزنند در بهترین حالت ممکن ۴ گل منجر به تساوی نتیجه دیدارهای رفت و برگشت را به ثمر برسانند و البته گلی هم دریافت نکنند.
به گزارش پیروزی دیلی، آمار دیدارهای الهلال در لیگ برتر عربستان حکایت از آن دارد که سد شکست ناپذیر عبدالله المعیوف، دروازه بان نماینده فوتبال عربستان در جام باشگاه های آسیا که در دیدار رفت مقابل پرسپولیس نمایش قابل توجهی را به نمایش گذشت شکستنی است. پرسپولیس در اولین بازی از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، در ابوظبی میهمان الهلال عربستان بود اما با نتیجه عجیب چهار بر صفر شکست خورد تا کار سرخپوشان برای صعود به دیدار پایانی خیلی سخت شود. امروز دیدار برگشت دو تیم برای تعیین تکلیف تیم صعود کننده به مرحله نهایی جام باشگاه ها برگزار می شود آن هم در حالی که نماینده ایران کار سختی برای جبران گل های خورده در دیدار رفت دارد. 

 هر چند سرخپوشان در دیدار رفت محمد انصاری، سید جلال حسینی، مهدی طارمی و کمال کامیابی نیا را در اختیار نداشتند و در خط دفاعی متزلزل ظاهر شدند اما حملات قابل توجهی هم از سوی مهاجمان روی دروازه الهلال صورت نگرفت تا عیار خط دفاعی حریف در این دیدار مشخص شود. فقدان حملات هجومی شاگردان برانکو در این دیدار شاید به گمان برخی نشان از قدرت تدافعی الهلال داشت اما نماینده فوتبال عربستان در دیدارهای لیگ با گل های خورده و بردهای خفیف روبه رو بوده که نشان از تزلزل خط دفاعی این تیم در مقاطع مخلتف دارد. نمیتوان کتمان کرد که الهلال با بیشترین تعداد حضور در لیگ قهرمانان آسیا پرافتخارترین باشگاه فوتبال در آسیا استاما سرخپوشان هم در دیدارهای مرحله گروهی با آنها رقابت پایاپایی داشتند و نشان دادند قادر به عبور از حریف هستند.

 بردهای خفیف در لیگ 

 حریف امروز سرخپوشان در دیدارهای لیگ برتر عربستان ۵ بازی را به میدان رفته اند و با یک دیدار کمتر و ۱۳ امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارند. ۱۳ امتیازی که در صورت پیروزی این تیم در دیدار عقب افتاده منجر به صدرنشینی آنها خواهد شد. شاگردان "دیاز" القادسیه را با نتیجه ۲ بر یک، التعاون را با نتیجه ۴ بر ۳ و الفیها را با نتیجه ۲ بر یک پشت سر گذاشتند. این آمار در حالی قابل توجه است که در تمامی این دیدارها الهلال تنها با اختلاف یک گل و ۳ گل خورده از تیم دهمی جدول رده بندی لیگ عربستان به پیروزی دست یافته است. نتیجه ۱ بر صفر مقابل تیم رده دوازدهمی احد هم تنها برد بدون گل این تیم در آغاز رقابت های لیگ بوده است و تساوی مقابل الاتحاد هفتم جدولی هم دیگر نتیجه ای است که آبی پوشان عربستانی در کارنامه خود ثبت کرده اند.

 " المعیوف" شکستنی است

 سرخپوشان امروز باید در ورزشگاه سلطان قابوس دست به معجزه بزنند در بهترین حالت ممکن ۴ گل منجر به تساوی نتیجه دیدارهای رفت و برگشت را به ثمر برسانند و البته گلی هم دریافت نکنند. اما شاگردان برانکو به خوبی می دانند که با عبور از خط دفاعی الهلال به سدی با نام عبدالله المعیوف خواهند خورد که دروازه بانی شش دانگ درون دروازه الهلال در دیدار رفت نیمه نهایی مقابل پرسپولیس نشان داد. المعیوف یکی از مهره های کلیدی نماینده عربستان تا رسیدن به مرحله نیمه نهایی و مصاف با پرسپولیس بوده است.

 او در ۱۱ دیدار الهلالی ها در رقابت های جام باشگاه های آسیا تنها ۹ گل دریافت کرده و ۵ کلین شیت که دوتای آنها در سه بازی مقابل شاگردان برانکو ایوانکوویچ رقم خورده، ۳۶ نجات دروازه که آمار ۳/۳ سیو در هر ۹۰ دقیقه را ثبت کرده و دفع ۸۰ درصد شوت هایی که به سمت دروازه اش زده شده است. اما بررسی عملکرد این دروازه بان در دیدارهای لیگ عربستان نشان می دهد که او در دیدار با حریفان نه چندان قدر، قادر به بسته نگه داشتن دروازه اش نبوده و با دریافت ۵ گل در ۴ بازی دروازه اش را باز شده دیده است. این مساله نقطه امیدی برای مهاجمان تیم منسجم و قدرتمند پرسپولیس به شمار می رود که اگر موفق به گلزنی در دقایق ابتدایی بازی شوند با دوندگی، سانتر از جناحین، شوتزنی و ضدحملات سد دروازه بان الهلال را شکسته و داستان صعود به فینال را محقق خواهند کرد. 

 برد ۳ بر یک الهلال 

 نکته جالب درباره تاریخ دیدارهای پرسپولیس – الهلال در رقابت های آسیایی این است که سرخپوشان تنها تیم ایرانی هستند که در یک بازی ۳ گل به الهلال زده اند. شاگردان برانکو در در لیگ قهرمانان ۷۹ برابر الهلال ۳ بر یک به پیروزی رسیدند تا به جمع ۴ تیم نهایی آسیا در مسابقات جام باشگاه های آسیا صعود کنند. این اتفاق امروز با تلاش شاگردان برانکو با یک گل بیشتر رقم خواهد خورد تا سرخپوشان نماینده فوتبال ایران در فینال باشگاه های آسیا باشند. نمایندگان ایران و عربستان در دیدارهای متقابل تا کنون ۴ پیروزی و ۵ تساوی را در کارنامه ثبت کرده اند و دیدار امروز آنها در مقابل با امیدواری به کسب پیروزی منجر به صعود برای پرسپولیسی ها توازن بردها را در دیدارهای متقابل این تیم به هم خواهد زد. 

 ۳ غایب الهلال پرسپولیس امروز مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده و حسین ماهینی را به علت محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارد اما در سوی دیگر میدان هم الهلال ۳ بازیکن مطرحش را در این بازی نخواهد داشت. مجاهد المنیع و نواف العابد هافبک میانی الهلال به دلیل مصدومیت غایب دیدار امروز خواهند بود. عبدالله عطیف مدافع شماره ۴ عربستانی هم در دیدار رفت مقابل پرسپولیس از زمین بازی اخراج شد تا غایب سوم الهلال در این دیدار لقب بگیرد.

**مریم سرخوش

الهلال عربستان

مریم سرخوش

پرسپولیس-الهلال

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی