از جادوگر تا زاید؛ ۱۰ دقیقه مرگبار پرسپولیس در دربی

از جادوگر تا زاید؛ ۱۰ دقیقه مرگبار پرسپولیس در دربی

اگر دربی تهران ۸۰ دقیقه بود، استقلال در یک دهه اخیر بردهای بیشتری داشت و کمتر هم شکست می‌خورد.
به گزارش پیروزی دیلی، پرسپولیس در سال‌های اخیر، تیم دقایق پایانی دربی تهران بوده است. تیمی که تا دقیقه ۸۰، هیچ نتیجه‌ای نمی‌تواند آن‌ها را ناامید کند. در یک دهه گذشته، پرسپولیس توانسته ۱۱ گل پس از دقیقه ۸۰ دربی بزند و آمار فوق العاده‌ای در این زمینه دارد. ۱۱ گلی که بارها، جای تیم برنده را عوض کرده‌اند. لیگ هفتم و هشتم، پرسپولیس سه بازی با گل‌های دقایق پایانی از باخت فرار کرد و دربی مساوی شد. 

لیگ نهم، گل دقایق پایانی کریم باقری برد را به پرسپولیس هدیه داد. لیگ یازدهم، هت تریک ایمون زاید از دقیقه ۸۱ تا ۹۲ بازی باخته پرسپولیس را تبدیل به بردی ارزشمند کرد. لیگ چهاردهم امید عالیشاه گل پیروزی بخش دربی را زد و لیگ پانزدهم، جری بنگستون پرسپولیس را از شکست فراری داد.

 دو گل آخر پرسپولیس در دقایق آخر دربی، تاثیری در تیم برنده و بازنده نداشت. لیگ پانزدهم محسن مسلمان گل چهارم پرسپولیس را زد و برد این تیم را خاطره‌انگیزتر کرد و لیگ شانزدهم، گل جلال حسینی فقط توانست فاصله شکست را کمتر کند. پرسپولیسی‌ها در همین یک دهه، فقط سه گل در دقایق پایانی از استقلال خورده‌اند که دو گل آن در تیم برنده و بازنده تاثیری نداشته و فقط گل مجیدی در بازی رفت لیگ دهم، توانست سرنوشت بازی را عوض کند. 

 ۱۱ گل پس از دقیقه ۸۰ و عوض کردن سرنوشت ۷ مسابقه، نشان می‌دهد بخش مهم دربی برای پرسپولیس بعد از دقیقه ۸۰ آغاز می‌شود. دقایقی که آن‌ها می‌توانند هر نتیجه‌ای را به نفع خودشان تغییر دهند. 

 گل‌های پرسپولیس در دقایق پایانی دربی در یک دهه گذشته 

 لیگ شانزدهم / دربی برگشت / دقیقه ۹۳ جلال حسینی
 لیگ پانزدهم / دربی برگشت / دقیقه ۸۵ محسن مسلمان
 لیگ پانزدهم / دربی رفت / دقیقه ۹۶ جری بنگتسون 
 لیگ چهاردهم / دربی رفت / دقیقه ۸۲ امید عالیشاه
 لیگ یازدهم / دربی برگشت / دقیقه ۸۱، ۸۳ و ۹۲ ایمون زاید 
 لیگ نهم / دربی برگشت / دقیقه ۸۷ کریم باقری
 لیگ هشتم / دربی برگشت / دقیقه ۹۴ مازیار زارع 
 لیگ هشتم / دربی رفت / دقیقه ۸۷ علی کریمی
 لیگ هفتم / دربی رفت / دقیقه ۸۴ محسن خلیلی

دربی

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی