از ظلمات به روشنایی طارمی؛ آقای گل «ذاتی»

از ظلمات به روشنایی طارمی؛ آقای گل «ذاتی»

مهدی طارمی به احتمال فراوان آقای گل لیگ خواهد بود تا برای دومین بار متوالی این عنوان را از آن خود کرده باشد.

به گزارش پیروزی‌دیلی، مهدی طارمی با 18 گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار گرفته تا در فاصله یک هفته مانده به پایان مسابقات و از دور خارج شدن دو رقیب اصلی خود، به احتمال بسیار زیاد از عنوان آقای گلی خود دفاع کرده باشد.


یک مهاجم نزدیک به ششدانگ

آقای گل شدن مجدد مهدی طارمی در لیگ برتر فوتبال ایران که در سایه 18 گله شدن وی و خارج شدن اجباری دو رقیب اصلی وی از صحنه (ساسان انصاری و گادوین منشا که اولی اخراج و دومی سه اخطاره شد) شکل گرفته، نشانه تازه و قاطعی از سزاواری‌های اوست که امسال بیش از پیش زیر سایه‌هایی از مسائل حاشیه‌ای گم شد و به اندازه کافی به چشم نیامد. حتی اگر طارمی در تک دیدار باقیمانده تیمش (برابر سیاه‌جامگان) گل دیگری را به ثمر نرساند، اندوخته فعلی‌اش پیشرفت محسوسی را در قیاس با فصل گذشته نشان می‌دهد زیرا او در لیگ پانزدهم با 16 گل زده در صدر گلزنان ایستاد و هر چند اعداد و آمار به طور صرف و به تنهایی نشانگر کیفیت کار بازیکنان و برتر بودن یک نفر در یک فصل نسبت به سایر فصول نیست اما شکل بازی طارمی نشانگر قابلیت‌های بالای او و پیشرفتش در قیاس با گذشته است.


ارتقای درجات

طارمی روز شنبه هم در میدانی که گل خوردن‌های آسان و تاسف‌آور تیمش برابر ذوب‌آهن محصول مستقیم چند روز بی‌تمرینی توصیف شد و عملکرد هفته گذشته او و یارانش مورد انتقاد گسترده هواداران پرسپولیس قرار گرفت دو گل دیگر زد تا با عبور از رقم 16 به آماری جالب‌تر در راه تصاحب عنوان آقای گلی برسد و ضمن اختصاص دادن یک عنوان دیگر فصل جاری به قرمزها رضایت شخصی و ارتقای درجات خود را هم محقق کند و ثابت کند که هنوز هم مهره اول تهاجمی سرخ‌ها لااقل در امر گلزنی است. شاید هم این هشدار طارمی به گادوین منشا و هر مهاجم نوک دیگری باشد که در راه الحاق احتمالی به پرسپولیس قرار دارند تا بدانند او هنوز یکی از عوامل اصلی موفقیت پرسپولیس است و کنار گذاشتنش بسیار سخت خواهد بود.


اتفاقات بد یک فصل خوب

رفتن نسنجیده او و رامین رضاییان به لیگ ترکیه در ابتدای فصل 1396- 1395 و سپس پشیمانی و بازگشت سریع به دامان پرسپولیس و حاشیه‌هایی که این مساله برای هر دویشان آفرید و مسائل دیگری مانند حرکت ناپسند دست او خطاب به هواداران در مسابقه دو، سه هفته پیش پرسپولیس و همین ماجرای اعتصاب اخیر از نقاط تاریک کارنامه طارمی در لیگ شانزدهم بوده‌اند و او در ازای هر گلی که زده حداقل یک گل صد در صد را هدر داده و بارها صدای هواداران تیمش را به همین سبب درآورده و پنالتی فاجعه‌وار «چیپ» او در دیدار اخیر برابر الریان قطر به افسانه‌های(!) فوتبالی ما پیوسته است اما او همان طارمی همیشه گلزن و یک مهاجم نزدیک به ششدانگ است.

یک آقای گل ذاتی و مردی که از ظلمات حاشیه‌ای در طول فصل به یکی از روشن‌ترین نقاط و پیروزی‌های انفرادی در پایان فصل رسیده که هر چند با غوغای تحریم تمرین‌ها از سوی بازیکنان پرسپولیس همراه است اما عاری از افتخار و بوی قهرمانی و طعم کسب عناوین مهم جنبی نیست.

اقای گلی

مهدی طارمی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی