از فونیکه تا کلین‌شیت: داستان پرسپولیس و دو گلر

از فونیکه تا کلین‌شیت: داستان پرسپولیس و دو گلر

نفت آبادان، ایستگاه رسیدن پرسپولیس به متقدرانه‌ترین قهرمانی تاریخ نیم‌فصل لیگ برتر شد اما روبرو شدن با این تیم برای سرخپوشان همیشه به این اندازه امیدوارکننده و حلاوت‌بخش نبوده است.
به گزارش پیروزی دیلی،شش سال قبل، پرسپولیس بحران‌زده لیگ یازدهم یکی از تلخ‌ترین شکست‌های تاریخ‌اش را در مسابقه با نفت آبادان تجربه کرد. سرخپوشان در این مسابقه، تسلیم محض ستاره خط حمله حریف بودند. فونیکه‌سی با هت‌تریک فوق‌العاده‌اش، یک تنه پرسپولیس را تحقیر کرد و با شوت‌های استثنایی‌اش لقب «فونیکه چهل» را از هواداران نفت گرفت. در پایان آن شکست فراموش نشدنی برای قرمزها، علی کریمی با پیراهن فونیکه به رختکن رفت و با کوبیدن آن به میثاق معمارزاده، از گلر پراشتباه تیمش خواست تا ایران پیراهن را برای همیشه در کنار خودش نگه دارد.

 میثاق، بزرگ‌ترین نقطه ضعف سرخ‌ها در آن نبرد بود. گلری که آماده بود در هر شرایطی و از هر نقطه‌ زمین، گل بخورد و تیمش را به شکست نزدیک کند. در دوئل دیروز با نفت، خط دفاع و دروازه پرسپولیس نشانه‌ای از تزلزل نداشت تا تکرار خاطره فونیکه‌سی برای شیمبا، غیرممکن باشد. علیرضا بیرانوند، حالا بیشتر از 600 دقیقه دروازه‌اش را بسته نگه داشته تا تفاوت‌های‌اش با دروازه‌بان نامطمئنی مثل میثاق معمارزاده را بیشتر از همیشه به رخ بکشد. او البته در جدال دیروز با نفت دردسر چندانی را تحمل نکرد. هر وقت که نفتی‌ها شروع به خلق موقعیت روی دروازه حریف کردند، خط دفاعی پرسپولیس به خوبی توانست تیم حریف را کنترل کند و اجازه ایجاد یک فرصت مناسب را به حریف ندهد. البته که بیرو، با فاصله زیاد بهتر از معمارزاده است اما او نباید از یاد ببرد که پشت سر یکی از بهترین خطوط دفاعی تاریخ سرخ‌ها بازی می‌کند. خط دفاعی مستحکم تیم برانکو، بیرانوند را به خوشبخت‌ترین گلر لیگ تبدیل کرده است تا او در پایان هیچ مسابقه‌ای، ناچار نشود پیراهن مهاجمان حریف را به عنوان یادگاری نگه دارد.

بیرانوند

پرسپولیس

صبا :
۲۱ آذر ۹۶
خدایامراقب پرسپولیس من باش.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی