اسطوره های پرسپولیس،سفیر همدلی و مهربانی؛وقتی فوتبال خود زندگی می شود و امید به زیستن می دهد

اسطوره های پرسپولیس،سفیر همدلی و مهربانی؛وقتی فوتبال خود زندگی می شود و امید به زیستن می دهد

این رورها در میان افرادی که برای کمک به مردم زلزله زده پیشقدم هستند، می توانیم بسیاری از ستاره های سرشناس ورزش را ببینیم و شاهد اقدامات ارزشمندی باشیم که نمونه اش را بارها در بحران هایی از این دست از قهرمانان و پهلوانان کشورمان سراغ داشته ایم.

پیروزی دیلی؛بیش از یک هفته از فاجعه کرمانشاه گذشت.یکشنبه گذشته بود که زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر غرب کشور را لرزاند و جمع کثیری از هموطنانمان را بی خانمان و آواره کرد.صدها کشته و زخمی از زلزله کرمانشاه به جای ماند و هنوز هم تلاش ها برای نجات افرادی که زیر آوار مانده و سازماندهی کسانی که سرپناه خود را از دست داده اند ادامه دارد. درد و مصسیت کردهای باغیرت ایرانی آنقدر بزرگ است که هیچ کلمه یارای توصیف آن نیست.در همه روزهای سخت گذشته که با نگرانی پیگیر شرایط هموطنانمان بودیم، تنها یک چیز توانست این مصیبت بزرگ را تسکین دهد و آن هم همدردی مردم کشور با زلزله زده ها و تلاش قابل تحسین آنها برای کمک به هموطنانشان بود. این روزها بیشتر از هر وقتی به ایرانی بودنمان می بالیم و از این همه عشقی که نثار مردمان خوب کرمانشاه می شود احساس غرور می کنیم.  باید گفت این شور و همدلی نگرانی ها را برای مردم زلزله زده کمتر کرده است و حتی امید مردم کرمانشاه را برای تحمل این روزهای سخت و دشوار به آینده ای بهتر بیشتر کرده است.

این رورها در میان افرادی که برای کمک به مردم زلزله زده پیشقدم هستند، می توانیم بسیاری از ستاره های سرشناس ورزش را ببینیم و شاهد اقدامات ارزشمندی باشیم که نمونه اش را بارها در بحران هایی از این دست از قهرمانان و پهلوانان کشورمان سراغ داشته ایم .از فوتبالیست و کشتی گیر گرفته تا وزنه بردار و ورزشکاران رشته های رزمی. از حراج مدال های جهانی تا پیراهن های باشگاهی و یادگاری های ارزشمندی که از کاپیتان های فقید پرسپولیس و استقلال برای کمک به مردم زلزله زده به مزایده گذشته می شود.

کاپیتان ها و ستاره های سابق پرسپولیس هم پیشگام این جریانات بوده اند و در راس همه آنها کمک رسانی علی دایی چشمگیرتر بوده است.دایی که هدایت تیم سایپا را در این فصل برعهده دارد علیرغم اینکه می بایست تیمش را برای بازی هفته دوازدهم مقابل نفت آماده میکرد به یاری مردم زلزله زده شتافت و خود شخصا پیگیر جمع آوری کمک های مردم و رساندن آنها به دست مردم زلزله زده کرمانشاه شد. یکی از زیباترین تصاویری که در هفته های گذشته از کرمانشاه به ثبت رسید، لبخندهای کودکانی بود که کنار آقای گل جهان لحظاتی را فارغ از همه دردهای و رنج هایی که در دل داشتند سپری کردند.بدون شک ارزش این لبخندها حتی از تمام هدایایی نقدی و غیرنقدی که به مردم کرمانشاه رسید بیشتر بود. دایی به مردم کرمانشاه وعده داده برای آنها بیمارستان و مدرسه بسازد و قطعا او همچون کریم باقری که برای مردم زلزله زده ورزقان مدرسه ساخت به وعده هایش عمل خواهد کرد.

علی دایی را همیشه به عنوان یک فوتبالیست متعصب شناختیم. عشق او را به کشورش بارها و بارها وقتی با طحال پاره برای تیم ملی بازی کرد و با سرپانداژ شده روی سر مدافعان حریف به هوا می پرید دیده بودیم و عجیب نبود وقتی  او انگونه همه کارهایش را رها کرد و با عجله برای خدمت رسانی به مردم زلزله زده شتافت.همانگونه که عابدزاده و مهدوی کیا از ان سر دنیا برای کمک به مردم کشورشان پیش قدم شدند و از نام و اعتبار و هرچه که در توان داشتند در این راه خرج کردند تا مردم را برای مشارکت در این راه خیر مشتاق تر کند و این روزها مردم با تماشای اسطوره های خود با همت و جدیتی بیشتری برای آبادانی هر چه زودتر مناطق زلزله زده در تکاپو هستند . این دلمان را برای آبادانی شهرهای مرزی ایران که در دوران جنگ تحمیلی بیشترین آسیب را دید و مردمانی که با فداکاری خود کشورمان را از تصرف دشمن نجات دادند قرص می کند؛ مردمی که آسایش و آرامش همه این سالهایی را که گذشت مدیون عشق و غیرت انها به کشورمان هستیم و حالا زمان آن است که به پاس آن همه فداکاری دولت و مردم و فوتبالی ها برای مردمان خوب کرمانشاه همه تلاش خود را به کار بگیرند تا دوباره زندگی در این استان جریان بگیرد.

 نمیدانم این جمله را که فوتبال شبیه به زندگی است چه کسی اولین بار گفت اما میدانم که این روزها بیشتر از همیشه این تعریف قشنگ را می شود برای فوتبال نوشت و از آن به عنوان نمادی برای زندگی و حیات نام برد. 27 سال قبل وقتی گیلان لرزید و  زلزله ای شبیه به آنچه بر کرمانشاه گذشت رودبار و منجیل را تخریب کرد ، این فوتبال بود که خیلی ها را در آن شب گرم تابستانی در آخرین روزهای خرداد 69 از مرگ نجات داد. وقتی زمین لرزید، بدون اینکه بدانیم کیلومترها جایی دور تر از جایی که زندگی می کنیم زلزله مهیبی رخ داده تنها پخش فوتبال جام جهانی 90 ایتالیا بود که باعث شد در ان نیمه شب تابستانی بیدار باشیم و متوجه فاجعه ای که می توانست جانمان را به خطر بیندازد شده و خود را نجات دهیم.  این روزها بار دیگرفوتبال بهانه ای شده برای نجات مردم زلزله زده کرمانشاه تا بگوییم فوتبال نه شبیه زندگی که خود زندگی است.

 

شیوا دورانگر

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی