اسماعیل حلالی: با این تیم باید به استقلال حمله کرد

اسماعیل حلالی: با این تیم باید به استقلال حمله کرد

هافبک سابق پرسپولیس و تیم ملی در یادداشتی شرایط فعلی پرسپولیس را تحلیل کرده است.

حلالی معتقد است که اگر برانکو تمام مهره‌هایش را در اختیار داشت و کامیابی نیا بازی می‌کرد بهترین ترکیب حضور رضاییان در دفاع راست و ماهینی در دفاع چپ بود اما بدون کمال تغییراتی باید اعمال شود که با توجه به شنیده‌ها می‌شود این تغییرات را بررسی کرد:


فرشاد احمدزاده مدافع چپ: تعادل در حمله، ضعف در دفاع

به نظرم چون فرشاد بازیکنی چپ پاست و در پست هافبک چپ هم بازی کرده می‌تواند به نوعی کارآیی لازم را داشته باشد و کاربرانکو را راه بیندازد. البته در بازی با تراکتورسازی که فرشاد مدافع چپ بود بازی در زمین خودش و شرایط متفاوتی برگزار می‌شد.

فرشاد هم در آن مسابقه مهره موثری بود و بیشتر دوست داشت رو به جلو حرکت کند اما در بازی با استقلال باید بیشتر از قبل کار تدافعی انجام دهد و فشار بیشتری روی او خواهد آمد که کارش را سخت می‌کند اما باید بدانیم وقتی برانکو بازیکنی را در پست جدید قرار می‌دهد و از این تغییر جواب می‌گیرد باز هم آن کار را خواهد کرد. مشکلی که در مورد جمع شدن مدافعان کناری پرسپولیس در زمان ارسال‌ها وجود دارد چند سالی است در این تیم دیده می‌شود.

زمان سرمربیگری علی دایی با اشتباهات میثم حسینی و یکی دو بازیکن دیگر این اشتباهات به تیم ضرر زد و در همان بازی که به راه‌آهن باختند و قهرمانی از دست رفت بهادر عبدی با این اشتباهات گل زد. به نظرم فرشاد احمدزاده مقابل تراکتورسازی بد بازی نکرد. از طرفی باید در نظر داشت قبلا اینکه انصاری یا ربیع‌خواه در زمین خودی می‌ماندند و فقط از جناح راست حمله می‌شد یک نقطه ضعف برای تیم برانکو بود که الان این مشکل با حضور فرشاد در دفاع چپ حل می‌شود اما قبول داریم که ممکن است فرشاد در کار دفاعی آسیب پذیر باشد.


صادق محرمی در دفاع راست: او می‌تواند

محرمی بازیکن جوان و با انگیزه‌ای است ضمن اینکه تکنیک خوبی هم دارد و در این شرایط تنها بازیکنی است که می‌تواند به برانکو در آن پست کمک کند. درست است که محرمی تجربه بازی در شهرآورد را ندارد اما فکر می‌کنم بتواند کار را در بیاورد.

تجربه حضور در این بازی بزرگ خیلی مهم است اما شرایط فعلی بازیکن مهم‌تر می‌تواند باشد. محرمی در هفته‌های اخیر 4-3 بازی برای تیمش انجام داده و به نوعی الان روی بورس است و مطمئنم کمتر از دیگر مهره‌های تیم نیست. این بازیکن تکنیک فردی خوبی دارد و وقتی در فضاهای تنگ گیر می‌افتد در یک متر جا می‌تواند دریبل بزند. باید این را در نظر بگیرید که هیچ بازیکنی کامل نیست اما با تمرین و تلاش بیشتر می‌شود عملکرد مثبتی در بازی‌های بزرگ داشت.محرمی در دفاع و کارهای تدافعی بد بازی نکرده ضمن اینکه شکل بازی پرسپولیس در دفاع طوری است که عملکرد نفرات به چشم نمی‌آید و هماهنگی و حمایت بازیکنان از هم باعث شده آنها موفق باشند.


حسین ماهینی در هافبک دفاعی: بهترین کار ممکن

به نظرم تنها بازیکنی که می‌تواند در این پست بازی کند حسین ماهینی است چون هم تکنیکی است هم باهوش. به نظرمن بهترین کار بازی دادن او جای کمال است چون هیچ کدام از هافبک‌های تیم قابلیت تدافعی ندارند. البته طبیعی است که ماهینی شاید نتواند همه کاری که کمال می‌کرد را انجام دهد اما اگر 70 درصد او هم باشد فکر می‌کنم پرسپولیس مشکلی در این زمینه احساس نکند. مطمئنا اگر نوراللهی الان در تیم بود خیلی شرایط بهتر می‌شد اما برانکو هم از ماهینی توقع کاری که کمال می‌کند را ندارد.


رامین رضاییان در هافبک راست:نیازمند فضا برای ارسال

ارسال‌های رامین بسیار خوب است اما وقتی از عقب اضافه و صاحب توپ می‌شود خیلی راحت نمی‌تواند یک در مقابل یک‌ها را عبور کند و کارش سخت می‌شود. رامین نیاز به فضا دارد و در فضا خوب توپ می‌دهد و می‌سپارد و خودش در عمق حرکت می‌کند. من هم می‌گویم او در دفاع راست موفق‌تر خواهد بود اما اگر مهارت کافی برای عبور از بازیکن مقابلش را نداشته باشد با ارسال‌ها و شروع مجددهایش خطرناک می‌شود.در ضمن او وقتی به دروازه حریف نزدیکتر است برانکو روی گلزنی‌اش حساب می‌کند و وقتی تیمی اینچنینی در اختیار داری می‌ارزد که جلوی تیم را اینقدر قوی کنی حتی اگر یک بار در دفاع هم آسیب ببینی.


 اسماعیل حلالی - بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی