اسم رمز جدید کی روش: گفتمان

اسم رمز جدید کی روش: گفتمان

اسم رمز جدید کی روش: گفتمان
سرمربی پرتغالی تیم ملی پنج روز پس از شکست در مقابل تونس و دقایقی پس از پیروزی برابر الجزایر باز هم اظهارنظری جنجالی را در کارنامه رسانه‌ای خود به ثبت رساند و در جدیدترین انتقادات خود در رابطه با ناآماده بودن بازیکنان داخلی به صحبت پرداخت و در این رابطه عنوان کرد نیاز به حضور 40 روزه بازیکنان لیگ برتری در اردو دارد تا بتواند آنها را آماده حضور در جام جهانی کند.

 همانطور که قابل پیش بینی بود در نشست های مطبوعاتی پیش از بازی های هفته بیست و ششم تعدادی از مربیان شاغل در لیگ برتر به این گفته سرمربی تیم ملی واکنش نشان دادند. سه واکنش متفاوت از سه سرمربی که باتوجه به طرز بیان متفاوت، نقطه نظر مشترک آنها مخالفت با عقیده کی روش بود.

 برانکو پس از مدتی کج دار و مریز رفتار کردن و به زبان آوردن حرفهایی که نشان از برقراری صلح بین او و سرمربی تیم ملی داشت روز گذشته بازهم طغیان کرد و گویی که اظهارنظر کی روش مبنی بر آماده نبودن بازیکنان داخلی به او برخورده باشد فتیله اختلاف بین خود و مرد پرتغالی را باز هم بالا کشید و واکنش تندی به موضوع ناآماده بودن بازیکنان تیم خود پرداخت. او در لابه لای حرفهای خود به کنایه در رابطه با موضوع تحویل 40 روزه بازیکنان تیمش به تیم ملی نیز صحبت کرد و در این باره عنوان کرد در این صورت وی باید به مرخصی طولانی مدت برود. 

 در طرف دیگر سرمربیان دو تیم سایپا و استقلال نیز مخالفت خود را به شیوه‌ای منحصر به خود بیان کردند. شفر سعی کرد با سرمربی تیم ملی همذات پنداری کند و به یاد دوران حضور خود در جام جهانی 2002 به همراه تیم ملی کامرون اعلام کند منظور همتای خود را فهمیده و البته از شیوه کار خود دفاع کند و بگوید بازیکنان آبی پوش آماده حضور در جام جهانی هستند. علی دایی هم که همیشه ارتباط مناسبی با مرد پرتغالی دارد با احترام به سرمربی تیم ملی عنوان کرد لزومی نمی بیند بازیکنانش را 40 روز در اختیار تیم ملی قرار دهد. 

 پس از این اظهارنظرها و در حالی که یک روز از بازی با الجزایر می گذشت کی روش گویی که بخواهد بخشی از حرفهای یک روز قبل خود را تصحیح کند اعلام کرد باید در این زمینه گفتمان صورت بگیرد تا مربیان تیم ملی و تیم های لیگ برتری به تعامل برسند. هرچند کی روش باز هم به شیوه همیشگی معترض شد و یک بار دیگر وخیم بودن اوضاع را به رخ کشید اما برای اولین بار از کلمه ای استفاده کرد که تاکنون آن را از زبان وی نشنیده بودیم. اسم رمز کارلوس برای رسیدن به خواسته ها و برنامه های خود، "گفتمان" است. 

 هرچند مرد پرتغالی باز هم بر حرف خود تاکید کرد اما وقتی واکنش های منفی نسبت به خواسته خویش را دید با انعطاف بیشتری این بار به صحبت پرداخت تا حداقل در ظاهر)همه چیز را به خرد جمعی و البته مصالح ملی بسپارد. او در این باره گفت تیم ملی در بدترین اوضاع خود قرار دارد و هر شرایطی برای آن پیش بیاید قطعا از شرایط فعلی بدتر نیست! بنابراین عنوان کرد در این باره باید گفت و گوهای جدی صورت بگیرد تا برای آماده سازی بازیکنان داخلی به برداشت مشترکی برسند.

 با توجه به اتفاقات افتاده حال باید منتظر ماند و دید کارلوس کی روش در مقابل رقبایی همچون برانکو، مهره های خود را به چه ترتیب حرکت خواهد داد. او با بیان جمله تفرقه انداز "بازیکنان داخلی از لژیونرها ناآماده ترند" سعی در تحریک آنها داشت تا پشت همه این حرف و حدیث ها، خواسته خود مبنی بر حضور بازیکنان داخلی در اردوی بلند مدت را مطرح کند. 

 او اکنون با اسم رمز "گفتمان" و "تعامل" پا پیش گذاشته است تا به نوعی حرف های خود را به مسیر جدیدی هدایت کند. مسیری که به شکل هوشمندانه‌ای همان حرف های همیشگی او را در خود دارد و با توجه به احترام دایی و نرمش شفر ، شاید مهمترین سوال اکنون این باشد تعامل و گفتمان مدنظر او برای راضی کرد همتای پرسپولیسی‌اش نیز به کار می رود و می تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند یا به مانند سابق با سطح انتظارات بالا، خواسته های خود را در اولویت می‌بیند و رویارویی با آن را گناهی نابخشودنی می‌پندارد که در این صورت باید امید خود را نسبت به بازیکنان لیگ برتری کمتر و کمتر کند.

تیم ملی

کی روش

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی