اشتباه دوم ثبت وقایع/ گل بخودی مدافع صبا با زانوی راست به نام امید به کام استقلال ثبت شد

اشتباه دوم ثبت وقایع/ گل بخودی مدافع صبا با زانوی راست به نام امید به کام استقلال ثبت شد

پس از کسر نهمین پاس گل تخیلی از کارنامه این فصل کاوه رضایی در پی اعلام پیروزی و تأیید نود ، نوبت گل دوم استقلال به صبای قم می رسد که به اشتباه بعنوان گل هفتم امید ابراهیمی ثبت شده است.
در دقیقه ۸۸ بازی برگشت دو تیم صبای قم و استقلال تهران از هفته بیست و هفتم لیگ برتر شانزدهم که می رفت با نتیجه یک بر یک خاتمه پیدا کند ، توپ سرگردانی که در محوطه جریمه به امید ابراهیمی رسید و با ضربه شوت این بازیکن به سمت دروازه صبا همراه شد ، در ادامه مسیر با ضربه زانوی راست مدافع صبا به داخل چهارچوب دروازه منحرف و به گل دوم و پیروزی بخش استقلال تبدیل شد. تصاویر پخش شده از صحنه به ثمر رسیدن این گل بوصوح حاکی از آن است که چنانچه بازیکن صبا بی حرکت می ایستاد، شوت خارج از چهارچوب امید ابراهیمی با فاصله بسیار اندک از کنار تیرک عمودی دروازه به اوت می رفت ولی مدافع صبا در اقدامی عجیب پای خود را بالا آورد و با ضربه زانوی خود توپ را به تور دروازه صبا دوخت! 
در جهان فوتبال چنانچه مدافع بی حرکت بایستد و در میانه مسیر توپ ارسالی بازیکن حریف و در به ثمر رسیدن گل نقش ضربه زننده دوم را ایفا نکند و توپ پس از برخورد با وی بصورت غیر ارادی به درون دروازه کمانه کند، گل به خودی محسوب نشده و گل به نام زننده اصلی ضربه ثبت خواهد شد. لیکن در فرض فوق حرکت عامدانه بازیکن صبا که به قصد دفع توپ، با بالا آوردن زانوی پای راست خود و ضربه زدن به توپ در میانه راه عامل به ثمر رسیدن گل استقلال شد ، گل به خودی محسوب شده و لذا گل می بایست به نام آخرین زننده ضربه یعنی خود او ثبت می شد نه به نام امید ابراهیمی از استقلال تهران! 
تا با احتساب ظاهر شدن غلامرضا عنایتی مهاجم در نقش مدافع وسط و اخراج عجیب او در بازی رفت صبا استقلال و همچنین هند و اخراج عجیب حنیف عمران زاده و منفعل عمل کردن عنایتی در صحنه تک به تک با رحمتی بر روی توپ ارسالی در محوطه ۶ قدم مقابل ۷ متر دروازه استقلال بعلاوه گل به خودی مدافع صبا که اتفاقا گل برتری استقلال در بازی برگشت دو تیم هم شد ، مشخص شود دلیل عمده سقوط صبا با مرفاوی و دوم شدن استقلال در پایان لیگ علاوه‌ بر اشتباه ۱۲ امتیازی داوران در طول لیگ بنفع آبی های پایتخت ، شاید ۱۲ نفره بودن استقلال در بازی رفت و ۱۴ نفره بازی کردن آبی ها در بازی برگشت با صبای قم بوده است نه اهدای زود هنگام جام به تیمی که پیش از اهدای آن ، قهرمانی اش مسجل و اعلام شده بود و نه حتی داوری بازی پرسپولیس با سیاه جامگان که براساس قانون ۱۲ از قوانین ۱۷ گانه ۱۷-۲۰۱٦ داوری اقدام به بازی خطرناک بازیکن پرسپولیس را اگرچه بدون اصابت به حریف باشد بدرستی خطا اعلام کرد و البته جریمه آن را به غلط به جای کارت قرمز مستقیم و اخراج برای بازیکن خاطی پرسپولیس! با یک کارت زرد عوض کرد. شاید ده نفره نشدن تیم کم تجربه دوم پرسپولیس مقابل سیاه جامگان نیز بگونه ای رقم خورد که اشتباهات داوری آنجا هم به سود صبای قم باشد! 
به هرحال علاوه بر مسایل فوق الاشاره ، عدم ثبت گل مذکور به عنوان گل بخودی و به نام مدافع صبا ، اهمیت خود را بیشتر آنجایی بروز می دهد که این اشتباه در ثبت زننده گل مذکور به نام امید ابراهیمی این هافبک را با ۷ گل زده نه تنها در رتبه دوم جدول نمرات بازیکنان لیگ شانزدهم سایت نود قرار داده بلکه می تواند در ترین های لیگ او را به عنوان گل زن ترین هافبک لیگ معرفی کند. امیدواریم بازبینی تصاویر زیر به بررسی مخاطبان پیروزی دیلی ، تیم آنالیز عادل فردوسی پور و تصحیح نام زننده گل در سایت سازمان لیگ کمک شایسته بنماید.




کاوه رضایی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی