الان وقت تخریب برانکو و شاگردانش نیست؛پرسپولیس آرامش و حمایت می خواهد

الان وقت تخریب برانکو و شاگردانش نیست؛پرسپولیس آرامش و حمایت می خواهد

اگر پرسپولیس به اصل و جایگاه خود بازگشته حاصل علم ، تلاش و صبری است که برانکو به پای بازیکنانش گذاشت و آنها را به یک تیم باثبات و شکست ناپذیر در فوتبال کشور تبدیل کرد.

اختصاصی پیروزی دیلی،برانکو ایوانکوویچ با عملکرد قابل قبول خود در 3 فصل اخیر توانسته جایگاه و محبوبیت خوبی نزد طرفداران پرسپولیس و پیشکسوتان باشگاه داشته باشد. عملکرد این مربی به گونه ای بوده که حتی آن دسته از پیشکسوتانی که همیشه در نقش منتقد ظاهر هستند و خود را مدعی نیمکت این تیم می دانند هم به تحسین از خود ودار کند. بعد از شکست سنگین پرسپولیس مقابل الهلال در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم هواداران همچنان به حمایتهای خود از برانکو ادامه دادند و پیشکسوتان عاشق و دلسوز پرسپولیس هم از این مربی حمایت کرده و به برانکو و شاگردانش برای جبران شکست در بازی برگشت روحیه دادند.

همدلی راه عبور پرسپولیس از بحران

برخلاف تصور، این شکست نه تنها هواداران را مقابل سرخپوشان قرار نداد که آنها را برای خروج تیم محبوبشان از حواشی و بحران های اخیر متحدتر و مصمم تر کرد.کاری که آنها بعد از شکست مقابل رقیب سنتی در دربی برگشت فصل گذشته هم انجام دادند و نتیجه آن حمایت ها هم چیزی نبود جز قهرمانی مقتدرانه سرخها در پایان فصل. حالا هواداران پرسپولیس به خوبی این را فهمیده اند که تنها با همدلی است که می توانند روزهای سخت را پشت سر بگذارند.آنها می دانند که قهرمانان های آنها ارزش هرگونه حمایتی را دارند و این شکست تلخ را خیلی زود جبران خواهند کرد و باز هم با موفقیت دیگری آنها را شادمان خواهند کرد.

رضایت مندی هواداران از کادرفنی و بازیکنان علیرغم شکست

همه تیم های بزرگ روزی شکست می خوردند و این شکست می تواند در عین غافلگیری اتفاق بیفتد. آن هم درست وقتی که فکر آن را نمی کنی و در زمانی که خیلی نتیجه پیروزی اهمیت دارد. پرسپولیس در یک قدمی رسیدن به قهرمانی آسیا، بازی مهمی را از واگذار کرد و حالا برای جبران آن کار سختی دارد.خوشبختانه اما این تیم هنوز خود را نباخته و بازیکنانش به خود و توانایی تیمشان ایمان دارند و هر چه که بیشتر به زمان انتقام نزدیک می شویم، باور اینکه می توان الهلال را شکست دهد بیشتر می شود. هواداران این روزها به هر طریقی سعی دارند خودباوری و انگیزه بازیکنان را بالا ببرند و جالبترین واکنشی که آنها بعد از شکست داشتند درخواست برای تمدید قرارداد با برانکو و بازیکنان بود. که این نشان از رضایت آنها از کادرفنی و نفرات تیم علیرغم نتایج اخیر دارد. 

تاکید به تمدید با برانکو

پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالاتی توسط فیفا محروم شده است اما این شانس را دارد که بتواند با نفراتی که قرارداد آنها رو به پایان است تمدید کند و اگر مدیران پرسپولیس بتوانند تیم را حفظ کنند، دست به کار بزرگی زده اند. توافق با برانکو  برای تمدید قرارداد خبر خوبی بود که مدیرعامل پرسپولیس در روزهای گذشته داد اما انتقادهای عجیب یکی از اعضای هیئت مدیره از برانکو هواداران را نگران و خشمگین کرد. این عضو فوتبالی باشگاه صحبت هایی را مطرح کرد که بوی نارضایتی داشت تا  این پرسش ایجاد شود در که شرایطی پیشکسوتان، هواداران و رسانه ها به تمدید با برانکو تاکید ویژه داشته و مدیر عامل باشگاه هم خبر از ادامه همکاری داده آیا مخالفت هایی در این زمینه وجود دارد که تمدید انجام نمی گیرد و یا حرف هایی که گفته شد صرفا نظر شخصی بوده و قرار نیست که روی تمدید یا عدم سرمربی تیم تاثیرگذار باشد؟

 برانکو نقش اول موفقیت های پرسپولیس

باید گفت حتی منتقدین برانکو هم به این نکته تاکید دارند که مهمترین دلیل موفقیت پرسپولیس حضور برانکو روی نیمکت این تیم بوده است . او زمانی که هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت، این تیم غرق در بحران بود و برانکو با مشکلات زیادی این تیم را سر و سامان داد و به اوج بازگرداند. در زمان نقل و انتقالات لیگ پانزدهم زمانی که برانکو تیمش را برای فصل آماده می کرد بسیاری از نفراتی که او لازم داشت جذب نشدند و عملکرد ضعیف تیم در یارگیری انتقاد هواداران را در پی داشت اما برانکو با تیمی که برای قهرمانی ابزار لازم را نداشت، علیرغم همه ناداوری ها، مصدومیت و محرومیتها  فوتبال زیبایی را ارائه داد و مدعی قهرمانی شد و فصل را با نائب قهرمانی و کسب سهمیه به پایان برد. اگر برانکو در پرسپولیس تحول ایجاد نمی کرد، نتایج ضعیف تیم در فصل چهاردهم تکرار می شد و بدون تعارف باید گفت نتایج درخشان برانکو بود که باعث شد عملکرد مدیران پرسپولیس در آن فصل پنهان بماند.البته نباید حمایت مدیریت باشگاه از  برانکو در هفته‌های ابتدایی لیگ که تیم نتایج خوبی نمی‌گرفت را  نادیده گرفت و این را هم اشاره کرد که برای فصل شانزدهم تیم خوبی بسته شد و پرسپولیس توانست دو قهرمانی را در یکسال گذشته بدست بیاورد.

 سهم مدیریت از شکست مقابل الهلال

پرسپولیس در بازی مقابل الهلال اشتباهات فنی زیادی داشت و سایه ای از خود هم نبود. اما شکست پرسپولیس قبل از اینکه در زمین رقم بخورد، بیرون از آن اتفاق افتاد. در واقع همه دلایل باخت پرسپولیس مسائل فنی نبود.پس برانکو و بازیکنان را نباید تنها مقصر آن دانست. اشتباه مدیران پرسپولیس باعث شد که این تیم قبل از این بازی بزرگ با شوک روحی بدی مواجه شود. برانکو که 3 مهره کلیدی خود را برای این بازی در اختیار نداشت، در فاصله چند روز مانده به این بازی حساس بهترین گلزن خود را  هم از دست داد. اگر این اتفاقات رخ نمی داد به جرات می توان گفت هرگز این شکست سنگین رقم نمی خورد و در این شرایط که پرسپولیس توسط فیفا محروم است برانکو بهترین فردی است که می تواند دوباره این تیم را به شرایط عادی بازگرداند .

 بی انصافی در حق برانکو

سرمربی پرسپولیس با همه کمبودها و مشکلات پرسپولیس در 3 سال گذشته کنار آمده و جنگیده و تلاش کرد تا شخصیت قهرمانی این تیم را حفظ کند.  برانکو شایستگی هایش را همان زمانی که سرمربی تیم ملی بود با صعود مقتدرانه ای که به جام جهانی داشتیم به فوتبال مان ثابت کرد. او  زمانی هم که به پرسپولیس آمد این تیم را صاحب سبک کرد و فوتبال زیبا و چشم نواز پرسپولیس کلاس درس آموزشی شد برای همه مربیان فوتبال ما. تکرار مکررات است اگر بگوییم او چند بازیکن را در پرسپولیس چهره کرده و چند ملی پوش را تحویل فوتبالمان داده و با ستاره های آماده ای که در اختیار تیم ملی قرار داده چه نقش ویژه ای در صعود مقتدرانه تیم ملی به جام جهانی داشته است. با این دستاوردهای بزرگ، گفتن این جمله که او دیگر چیزی برای یاد دادن به پرسپولیس ندارد و برای این تیم کوچک است دور از انصاف است.

چه کسی بهتر از برانکو برای پرسپولیس؟

امروز اگر پرسپولیس به اصل و جایگاه خود بازگشته حاصل علم ، تلاش و صبری است که برانکو به پای بازیکنانش گذاشت و آنها را به یک تیم باثبات و شکست ناپذیر در فوتبال کشور تبدیل کرد. به راستی چه کسی بهتر از برانکو برای پرسپولیس است؟ مربی که هم دانش و تجربه  دارد و هم شناخت کافی از پرسپولیس. او برود پرسپولیسی را که از دو پنجره نقل و انتقالات محروم است و خروارها بدهی دارد چه کسی به سامان خواهد رساند؟ شاید صبر و سکوت برانکو باعث شده تا برخی مدیران پرسپولیس تصور کنند شرایط این تیم آنقدر ایده ال است که هر مربی که بیاورند بدون عذر و بهانه کار  خواهد کرد. تنها کافی است رفتارهای و بهانه های کی روش را که بهتر از همه مربیان شاغل این فوتبال امکانات در اختیار دارد با برانکو مقایسه شود تا بفهمیم همه مربیان بزرگ با امکانات ضعیف تیم های باشگاهی ما کنار خواهد آمد یا که خیر. اگر برانکو گلایه نمی کند و ساز مخالفت نمی زند دلیلی بر عملکرد تمام و کمال مدیران باشگاه در قبال  وظایفی که نسبت به تیم دارند نبوده و نیست.

خودزنی به چه قیمتی؟

اما متاسفانه به جای اینکه قدر این مربی را بدانیم و فضا را برای ادامه کار او فراهم کنیم با انتقادهای نا به جا در این شرایط که تیم دو بازی حساس را مقابل الهلال و استقلال در پیش دارد، تیم را  بیشتر به بحران و حاشیه می بریم. خودزنی حاصلی جز بازگشت به عقب ندارد.کاش برخی از خودی ها می دیدند هواداران چگونه در حال حمایت از تیم هستند و به اندازه آنها به حفظ آرامش پرسپولیس و روحیه این تیم اهمیت می دادند. 

 

 شیوا دورانگر

برانکو

حمایت از پرسپولیس

علیرضا هادیان :
۲۰ مهر ۹۶
سپاس سرکار خانم دورانگر. همواره از قلمتان درس گرفته ام. پایدار و سربلند باشید 
مسعود :
۱۹ مهر ۹۶
این روزها تیم محبوب ما از همه چهت سیبل شده است.از خودی و غیرخودی.خارج و داخل.فقط خدا خودش به این تیم عزیزمون رحم کنه و کمکش کنه.عدم صعود به فینال هیچ چیز از ارزش های این تیم محبوب کم نمی کند . ما سال اول با برانکو نایب قهرمان شدیم و سال بعد با اقتدار قهرمان لیگ شدیم.امسال هم حضور در بین ۴ تیم آسیا کم افتخاری نیست.ان شاءلله با تمدید قرارداد کادر فنی و بازیکنا و مدیریت حاشیه ها سال دیگه نه فقط حضور در فینال بلکه کسب قهرمانی دوراز انتظار نیست.یا علی مدد
حسین فیروزجایی :
۱۹ مهر ۹۶
سلام 
نمیدونم این دوستان بظاهر پرسپولیسی این تفکرات رو از کجای خودشون در میارن ؟ در حالی که همه سایتها و برنامه های ورزشی و نشریات ایستادن تا زمین خوردن پرسپولیس رو ببینند (نمونش برنامه نود که شب بازی نیمه نهایی شروع به تخریب تیم کرد) ما خودمون از داخل داریم هیزوم این آتیش رو زیاد میکنیم ، گاهی فکر میکنم یک بچه کوچه های خاکی پرسپولیسی از این دوستان بیشتر میفهمه . پرسپولیس بزرگه ولی برانکو این بزرگی رو بهتر و درخشانتر به ما نشون داد ! البته اگه چشم دیدنش رو داشته باشیم 
مسعود بختیاری :
۱۹ مهر ۹۶
فقط برانکو
فقط برانکو

انتخاب هوادار برانکو، برانکو
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی