امیر عابدینی: معاون اول رییس جمهور، اجازه نداد پرسپولیس خصوصی شود

امیر عابدینی: معاون اول رییس جمهور، اجازه نداد پرسپولیس خصوصی شود

باشگاه پرسپولیس با بیش از 50 سال سابقه درخشان در ورزش و فوتبال ایران هنوز فاقد مکانی به عنوان موزه است تا دوست دارانش بتوانند از افتخارات کسب شده توسط اسطوره‌های این تیم مردمی بازدید کرده و با مطالعه تاریخ این مجموعه پی به ارزش این هویت ملی و ایرانی برده و با افتخار آفرینانش بیش از پیش آشنا بشوند. 

جام‌های متعددی طی این سال ها و در مسابقات مختلف توسط پرسپولیس کسب شده است. اما این همه افتخار و بزرگی در کجا نگهداری می شوند؟! این مهم سوژه گفت و گوی روزنامه پیروزی با سلطان فوتبال ایران و پرسپولیس در روزنامه روز یکشنبه ما بود. در ارتباط با همین موضوع و دیگر مسائل مرتبط با آن گپ و گفتی داشتم با یکی از موفق‌ترین مدیران فوتبالی ایران و یکی از به یادماندنی‌ترین مدیران عامل باشگاه پرسپولیس که بسیار جامع و کامل و با صراحت لهجه همیشگی خود پیرامون حتی ریز مسائل روز پرسپولیس با ما صحبت کرد. حال در ادامه ماحصل گپ و گفت من با مهندس امیر عابدینی در قالب پرسش و پاسخ زیر تقدیم حضورتان ی گردد.

-تا جایی که ذهن من یاری می کند، شما از اولین مدیرانی بودید که به فکر احداث یک موزه شکیل برای پرسپولیس بودید تا مانند تیم های مطرح اروپایی، بزرگترین و محبوب ترین تیم ایران و آسیا نیز تالاری برای به نمایش گذاشتن افتخارات تمام سالیان خودش باشد؟

آیا الان مشکلات باشگاه پرسپولیس برگشته به این موضوع که جام های قهرمانی‌اش کجاست؟!

-خیر، این سوژه را ما در روزنامه پیروزی پیگیری می کنیم؟

ببینید، باشگاه پرسپولیس در دهه های مختلف درگیر مشکلات مختلفی شده است. آیا شما می توانید بگویید باشگاه پرسپولیس تا سال 1372 و یا 1373 چقدر دست به دست شده است؟

-منظور شما از پیش از انقلاب تا سال 1373 است؟

خیر، پیش از انقلاب نیز به همین شکل بوده است. یعنی شاهین، پرسپولیس، پیکان و دوباره پرسپولیس! در تمام این سالها باشگاه دست به دست شده، اما با اسامی و هویت مختلف؛ بعد آمده است و در نهایت شده است پرسپولیسی که امروز وجود دارد.

-بله خب، همین طور است که شما می فرمایید. اما این موارد الان چه کارایی دارد؟

خب در طول این زمان مردان بزرگی مانند علی پروین آمده اند، ایستاده اند، استخوان خرد کرده اند تا پرسپولیس را حفظ کنند.

-خب این تغییر اسامی فقط نبوده و آدم‌ها را هم مدام تغییر داده اند؟

بله، یک روزی آمدند علی پروین را خیلی غیرمنطقی، غیرمعقول و بی حساب و کتاب کنار گذاشتند و به تبع آن اتفاقات دیگری برای پرسپولیس رقم می خورد. اما فراموش نکنیم علی پروین و دیگرانی که باشگاه پرسپولیس را حفظ کردند و نگه داشتند.

-بله، درست می فرمایید؛ علی پروین جزو لاینفک بسیاری از افتخارات تاریخ پرسپولیس است که بازیکنان بسیاری به شوق شاگری ایشان پرسپولیسی شدند؟

بله، بازیکنان بسیاری مثل مجتبی محرمی، رضا شاهرودی، حمید استیلی و ...؛ این نفرات می آمدند و بدون هیچ چشم‌داشتی از جان و دل برای پرسپولیس مایه گذاشتند. اینها پرسپولیس را حفظ می کنند، مثل حمید درخشان و محمد پنجعلی و از این باشگاه می روند. حالا من یک سوال از شما دارم.

-بفرمایید، در خدمت هستم؟

باشگاه پرسپولیس از آن سالی که دولتی شد چه جام هایی کسب کرده است؟

-خب در همین 17 دوره که از لیگ برتر می گذرد، چهار قهرمانی لیگ برتر، دو قهرمانی جام حذفی و یک سوپرجام کسب کرده است.

خب این جام ها الان در کجا نگهداری می شوند؟ در باشگاه پرسپولیس هستند؟

-بله، البته منهای جام قهرمانی اولین دوره لیگ برتر که امیرحسین اصلانیان می گفت هنوز مدال های آن دوره را هم نگرفته اند!

خدا خیرت بدهد. بنده عرضم این است که شما به دوره های مختلف ریاست فدراسیون فوتبال دقت کنید. اول این را بگویم، جام هایی که می خواستند به ما بدهند آنقدر بی ارزش و بی معنی بودند که واقعا معنی و مفهوم جام قهرمانی لیگ کشور را نداشتند. بعد هم که آمدند آن دوره را از تاریخ فوتبال باشگاهی ایران جدا کردند.

-چرا چنین تصمیمی گرفته شد؟

چون که افتخارآفرینی های پرسپولیس خیلی زیاد شده بود. از سال 1373 تا 1380 افتخارات پرسپولیس خیلی زیاد شده بود. اما آمدند و این مقطع را از تاریخ لیگ جدا کردند. این موضوع برای من بسیار جالب است.

-جالب است که سال هایی این افتخارات رقم خورد که به تعبیری کل باشگاه پرسپولیس پشت صندوق عقب تاکسی قاسم عبدالصمدی بود؟

آیا در همین سال ها که پرسپولیس توسط علی پروین و عباس انصاری فر و البته بیشتر علی پروین اداراه می شد، آیا کسی آمد یک ریال از بخش دولتی به علی پروین پول بدهد؟! این را از مسئولان آن زمان سوال کنید که آیا کسی از جایی به علی پروین پول داد؟

-تا جایی که تاریخ گواهی می دهد چنین اتفاق

ی رخ نداده است؟

این را حتما سوال کنید. اگر مدیران ما در زمانی که در سال 1380 به لطایف الحیلی آمدند و باشگاه پرسپولیس را از ما گرفتند و دوباره آن را دولتی کردند، آیا کسی آمد حساب و کتاب های ما را پس بدهد؟ یا نه، یک بار آمدند بگویند که شما برای پرسپولیس خرج کردید. این می شود اختلاس و بیایید تاوان پس بدهید. همه‌تان هم بیایید و تاوان پس بدهید. از عباس انصاری فر گرفته تا بنده و تا 19 تن از مدیران!

-تاوان پس دادید؟

رفتیم تاوان هم پس دادیم. اما تاوان پس دادن‌مان چه بود؟ این که تمام سیصد و خورده ای میلیون که دولت به ما کمک کرده بود را باید پس بدهیم. در آن زمان همه را پس دادیم. اما یک موضوعی وجود دارد.

-چه موضوعی؟

این که بیایند بگویند آقای فلانی و هیأت مدیره که باشگاه را از شما گرفتند و زجرتان هم دادند، دیونی هم که دادید را از جیب پرداخت کردید. چرا نمی آیید بگویید چقدر هزینه کردید در طی این سال ها و حالا که باشگاه را از شما گرفتیم و صاحب شدیم، این هزینه ها را پرداخت کنیم؟ درست شد؟!

-خب به نظر، صحبت تان کاملا درست است. اگر از یک طرف مجبور به بازپس دادن کمک های دولتی بوده‌اید، هزینه هایی هم که کرده بودید باید به شما و دیگر مدیران برمی گشت؟

حداقل اگر عیان و عرصه می کردند، عرصه اش که مال آنها بود و عیانش مال ما ! اما آمدند عیان و عرصه را گرفتندو تا 300 میلیاردم برای فروش روی پرسپولیس قیمت گذاشتند. در این میان حقوق علی پروین و امیر عابدینی کجا رفت؟! حقوق هیأت مدیرۀ من کجا رفت؟ آیا آمدند حساب و کتاب کنند. یا بگویند آقای عابدینی؛ تو که 800 هزار مارک هم در حساب باشگاه گذاشتی و رفتی! آقای پروین، تو بالای 10 بازیکن ممتاز در باشگاه گذاشتی و رفتی! اما چه شد؟ وقتی این طرف ماجرا را «داد» ندارند، آن طرف هم نباید ستدی داشته باشند.

-خب علی پروین در گفت و گو با مهدی حدادپور در روزنامه پیروزی گفت که تمام جام ها دست من است و آنها را به کسی نمی دهم، یعنی چی؟ یعنی که ما تیم داری کرده ایم، باشگاه داری کرده ایم و شما آمدید همه این ها را یک دفعه از ما گرفتید! اما دیگر افتخاراتش را که نمی توانید از ما بگیرید. تا ابد همه می‌گویند که علی پروین این افتخارات را برای پرسپولیس به ارمغان آورده است. می گویند این بازیکنان این کارها را کرده اند.از زمان مرحوم بهزادی و مرحوم شیرزادگان تا به امروز نام می برند. مگر مردم صفر ایرانپاک را از یاد می برند؟ خب الان از آن اسطوره ها چند نفر مانده اند؟ الان مدیران بعد از دولتی شدن پرسپولیس تمام افتخارات شان همین چند جامی است که در دوره شان به دست آمده است.

-خب حالا به نظر شما ساخت موزۀ باشگاه پرسپولیس تصمیم درستی نیست؟

منظور من این نیست. حالا که می خواهید موزه ای از افتخارات کسب شده توسط اسطوره های تاریخ پرسپولیس تأسیس کنید، بیاید حق و حقوق مردان افتخارآفرینش را هم بدهید. امروز که شکر خدا وضع‌تان خوب است. دولت فخیمه و کریمه هم که خوب در باشگاه‌داری خرج می کند. پس لطف کند بیاید این هزینه ها را هم پرداخت کند.

-در این بین شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس هم تشکیل شد، اما هماهنگی میان این نهاد با باشگاه دیده نمی شود؟

ما که دعوا نداریم. بیاید با این مجموعه مدارا کنید. اصلا کسی نیامد بگوید پیشکسوتان کهن پرسپولیس چی هست؟! آقای علی پروین چگونه داری این مجموعه را اداره می کنی؟ خب در این شرایط علی پروین هم حق دارد بگوید که جام‌ها مال من است. افتخاراتی است که بنده با سرمایه خودم ایجاد کرده ام. با پول ندادن و حداقل پرداخت به بازیکن کار را پیش برده ام. حالا چه کسی در مورد این جام ها ادعا دارد؟

-کسی ادعا ندارد. این سوژه را روزنامه پیروزی دنبال می‌کند که چرا باشگاه پرسولیس مانند تیم های بزرگ دنیا نباید تالار افتخارات و موزه داشته باشد؟ به قول آقای جعفر کاشانی فرزندان ما ببینند که پدران‌شان چطور این افتخارات را آفریدند؟

من می گویم 17 سال است که اداره پرسپولیس برگشته است به دست دولت! آقای کاشانی هم که چنین مطالبی را می فرمایند، شکر خدا با تمام دولت‌ها کنار می‌آیند و مشکلی از این بابت ندارند. یک بار می‌رفتند با دولتی‌ها می‌نشستند و می‌گفتند بیاییم حق و حقوق قبلی‌ها را بدهیم و ببینیم این همه جام که کسب کردند، الان کجاست؟ یک جلسه می‌گذاشتند. اما فقط همین که جایی کارشان گیر می‌کند، ما باید برویم و حمایت کنیم. تا زمانی که اوضاع‌شان خوب است و دوتا توپ‌شان می‌رود توی دروازه حریفان که با ما کاری ندارند. هر جا گیر می‌کنند، علی پروین باید بیاید مصاحبه و از نام پرسپولیس حفاظت بکند. امیر عابدینی، حسین کلانی، مجتبی محرمی، مهرداد میناوند، رضا شاهرودی، همه باید بیایند وسط گود و حمایت کنند. یعنی خودشان خیلی خوب می دانند که این اسطوره ها بار معنوی باشگاه پرسپولیس هستند. هیچ چشم‌داشت مالی هم نداشته و ندارند. الان هم آقایان بگویند که در این 17 سال ما این‌جای کار پرسپو

لیس را درست کرده ایم و این قسمت خالی مانده است. اما آیا چیزی درست کرده اند؟! آقای کاشانی که هنوز معتقد هستند پرسپولیس تیم است  باید باشگاه بشود. در این ارتباط تنها الگوی شان هم شاهین است. آیا جای دیگری هم هست؟!

-پرسپولیس با بسته ماندن پنجره نقل و انتقالاتی محروم از جذب بازیکن برای شروع فصل جدید است. اما در حفظ داشته‌ها هم خیلی دیپلماسی موفقی در مذاکرات برای تمدید قرارداد نمی بینیم؟

شما توجه کنید، جذب یک بازیکن و آوردن بازیکن به تیم ویژگی های خاص خودش را دارد. تا زمانی که شما واسطه ها و دلال های غیر خوش‌نام و غیر حرفه ای و یک‌سو نگر را اجازه می دهید از پله ها و آسانسور باشگاه بالا بیایند و با شما می نشینند و لابی می کنند، به جای این که بازیکن بیاید با شما صحبت کند، یعنی حریم و حرمت باشگاه را پایین آورده اید. شما با بازیکن طرف هستید نه با مدیربرنامه بازیکن. مدیربرنامه بازیکن نباید بیاید در باشگاه بنشیند و مذاکره کند.

-شما در زمان حضورتان در باشگاه پرسپولیس به چه شیوه ای برای جذب بازیکن رفتار می کردید؟

من اعتقاد داشتم و دارم و هنوز اگر همین امروز سمت مدیریتی داشته باشم، حتما بازیکن باید بیاید در باشگاه و نه وکیل بازیکن! وکیل بازیکن بعد می تواند برود و قرارداد بازیکن را ببیند و اگر موردی داشت اعلام کند. من وقتی صحبتم با بازیکن تمام شد، وکیلش می تواند بیاید و حرف هایش را بزند.

-الان اغلب بازیکنان در اکثر تیم ها قراردادهایی یک ساله می بندند و کلی هم شرط و شروط و بند را به باشگاه ها تحمیل می کنند؟

خب بازیکن یک ساله گرفتن در عرف فوتبال معنا و مفهوم خاص خودش را دارد. یعنی به این شکل باشگاه دیگر هویت خودش را از دست داده است. بازیکن مسافر است در آن باشگاه و هنوز نیامده، در حال رفتن است. این بازیکن پاسخگوی آن چه که در آن یک فصل در تیم اتفاق می افتد، نیست. چون سال بعد بازیکن آن باشگاه نیست.

-خب باشگاه بازیکن جوان می آورد و بعد از یک فصل که به اسم و شهرتی رسید راحت می تواند برود. در این شرایط باشگاه چه اقدامی می تواند بکند؟

به نظر من وقتی دوستان بازیکن جوان جذب می کنند، این بازیکن جوان معنا دارد. شما جور او را می کشید. این فرصت را به او می دهید که به روز و آدابته شود. او را برای موفق عمل کردن در بازی های سخت و حضور موفق در رقابت های لیگ آماده می کنید. شما حق دارید همین که بازیکن در ترکیب تیم جا می‌افتد و خودش را درون زمین پیدا می‌کند و هر را از بر تشخیص می‌دهد، به نوعی قرارداد ببندید که معنا و هویت پیدا بکند، نه این که بگوید من رفتم.

-اما دیگر گذشت زمانی که بازیکن در فوتبال ایران پیراهن تیمش را به هر قیمتی عوض نمی کرد؟

خب بازیکنانی در فوتبال بزرگ می شوند که در یک تیم می مانند و هویت باشگاه می شوند. اگر امروز می‌بینیم وقتی بازیکنی مثل اینیستا می خواد که از بارسلونا جدا بشود، می بینیم که در سراسر جهان چه حادثه ای اتفاق می افتد که همه دنیا برای این خداحافظی غمکین می شوند. خود هواداران بارسلونا در یک شب بالای 800هزار کامنت و لایک برای پست خداحافظی این بازیکن می گذارند. چرا این بازیکن فوق ستاره و محبوب است؟ چون از جوانی حاضر نشد تا پایان زمانی که باشگاه بارسلونا این بازیکن را خواست، تیمش را ترک نکرد. مگر زمانی که به بازنشستگی نزدیک شده و رفته است هنر فوتبالش را به جایی دیگر مثل ژاوی تزریق کند.

-خب از شرایط فعلی رفتاری در باشگاه های ما کدام طرف بیشتر ضرر می کنند؟

به اعتقاد من هم بازیکن و هم باشگاه از این رفتار متضرر می شوند. به نفع باشگاه است بازیکنی که به پایان قراردادش می رسد، 100 میلیون بیشتر بدهید تا بخواهید بازیکن جدید بگیرید. به گونه ای با این بازیکن قرارداد ببندید که نتواند راحت از تیم جدا بشود و دلش بخواهد در تیم بماند. تا محبوبیت و درآمد برایش معنا پیدا کند.ترانسفر شدن برایش معنا پیدا کند. بازیکنی هم که شرایط ترانسفر را پیدا می کند نباید به پر و پایش سرب ببندید. ما در اوج مسابقات مان ترانسفر داشتیم.

-خب همین هم الان یک ضعف است.زمانی ترانسفر بازیکن ایرانی به مقصد آلمان و انگلستان بود. الان مقصد شده کشورهای عربی و کرواسی و لهستان و فوتبال درجه دو اروپا؟

عیبی ندارد. من اعتقاد دارم این واسطه‌هایی که وسط کار هستند و ارتباط برقرار می کنند، برای کسب درآمد خودشان بازیکن را می برند و به او در باغ سبز نشان می‌دهند. برای این افراد رشد بازیکن معنا ندارد. برای این دلال گرفتن درصد خودش مهم است و این کار را می‌کند. اما اگر باشگاه پدر دلسوز بازیکن بشود، بازیکن به باشگاهش اعتماد می‌کند.

-بازیکنی که قراردادش رو به پایان است را چرا پیش از موعد مجاب به تمدید قرارداد نمی کنند اگر او را برای ادامه همکاری می خواهند؟

این یک بحث است. یک بحث هم این است در اوج گرفتاری که ما نمی توانیم بازیکن جدید بگیریم و بازیکنان خودمان هم قصد رفتن دارند، نمی توانیم در مدیر

یت مان سازماندهی کنیم بازیکنی که به دردمان می خورد دیگر با او قهر نکنیم. یعنی یک بازیکنانی می خواستند بمانند و نگذاشتیم که بمانند.

-مثل محسن مسلمان؟

بله، یعنی کجا رفت مدیریتی که باید با مدیریت کردن اوضاع از بازیکن تیم حفاظت کند؟ من می دانم الان آقای گرشاسبی عمر و جانش را هم برای پرسپولیس گذاشته است اما هیأت مدیره محترم کجا هستند؟! کدام یک در حال کمک کردن برای حل مشکلات هستند؟!

-یکی از مشکلات پرسپولیس طی این سال‌ها همین مسئله بوده که بعضی ها تنها موقع گرفتن عکس یادگاری با بازیکن پس از امضای قرارداد در عکس ها دیده می شوند؟

یک این که گفتید و نکته بعد این که می گویند باید آرامش باشد و افرادی که می توانند جنجال درست کنند، نیایند. باشگاه پرسپولیس صبح تا شب روی محور جنجال در حال اداره شدن است. الان 7 ماه است که سکوت کرده ام. گذاشتم قهرمانی پرسپولیس بگذرد. فقط تشویق کردم و حمایت و گذاشتم همه چیز بگذرد تا امروز که حرفم را بزنم. اما هر چه صبر کردیم دیدیم آرامش به این باشگاه نمی آید تا ما بتوانیم حرف مان را بزنیم. پرسپولیس متأسفانه هنوز در بحران به سر می برد. امرور هم اگر شما سوال نمی کردید من جواب نمی دادم و حرف نمی زدم.

-به جز مشکلات داخلی پرسپولیس این حس بین هواداران وجود دارد که برخی عوامل درون بدنه فوتبال می خواهند مانع ادامه موفقیت های پرسپولیس با توسل به راه های غیرفوتبالی هستند تا در این بین عروسی به کوچه دیگر تیم های مطرح هم برسد؟

من خدمت شما عرض می کنیم که هر باشگاهی برای موفقیت خودش تلاش هایی می کند. رقابت برای موفق شدن تنها در مستطیل سبز اتفاق نمی افتد. رقابت در بستن تیم هست، در گرفتن مربی هست، در سازماندهی کردن کاره و کسب درآمد هست. در مدیریت اقتصادی هست. ارتباط صمیمی با هوادار و هوادار را مطرح کردن هست. حفاظت از هویت باشگاه هم رقابتی است میان مدیران باشگاه ها؛ استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و اگر می توانند از بستری برای بیشتر مطرح شدن استفاده کنند، چرا این کار را نکنند؟ اما از بستر غیرقانونی نباید استفاده بشود. حالا این وضعیت از کجا باید کنترل بشود؟ از فدراسیون فوتبال. پس بنابراین باشگاه مقصر نیست. کسی نمی تواند قهرمانی را از باشگاه پرسپولیس بگیرد و نه کسی می تواند این تیم را بگذارد گوشه دیوار!

-پرسپولیس و استقلال قیم قدرتمندی به نام وزارت ورزش دارند. آیا این نهاد نباید از این دو فرزند خوانده‌اش حمایت کند؟

بنده اعتقاد دارم که وزارت ورزش نباید باشگاه داری کند و به اعتقاد جناب کاشانی تا این شرایط برقرار باشد پرسپولیس باشگاه نخواهد شد. مگر می شود وزارت ورزش باشگاه داری بکند؟! این موضوع خلاف تمامی موازین قانونی است که وزارت ورزش نمی تواند باشگاه داشته باشد. حالا می گویید که می خواهند سپاهان و تراکتورسازی و استقلال را قهرمان کنند. حالا سوال من از شما این است که چه کسانی تحقق این حرف را می خواهند؟ آیا غیر از سیاسیون؟ آیا سیاسیون غیر از کرسی که در اختیار دارند و نامش وزارت ورزش است، هستند؟ 

-خب تا وقتی باشگاه پرسپولیس فرزند خوانده وزارت ورزش است راه چاره ای دارد؟

من می گویم که باشگاه پرسپولیس باید به گونه ای مدیریت بشود که از زیر اختیار وزارت ورزش خلاص بشود.

-حداقل در ظاهر به دفعات اقدام شده برای واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی، اما در دقیقه 90 ماجرا منتفی شده! چرا دولت این دو مجموعه با این پشتوانه عظیم مردمی را در اختیار بخش خصوصی بدون هیچ وابستگی سیاسی قرار نمی دهد؟

اگر وزارت ورزش شخصی مثل مهندس هاشمی‌طبا را به داخل مجموعه خودش وارد کند که منظر ورزش را از بالا نگاه می کرد و طراحی مهندسی برای ورزش داشت و استنباط ایشان از ورزش تعمیم ان در بخش عام و بحث قهرمانی در بخش خاص بود. اما هیچ وقت حاضر نبود دستش را در مدیریت سیستماتیک باشگاه‌داری وارد کند. اگر ایشان یک کلام به من می گفت که باشگاه پرسپولیس را به دولت برگردانم، همان روز این کار را می کردم. امیر عبدینی با مهندس هاشمی‌طبا در مورد فوتبال اختلاف سلیقه داشت اما وقتی به سیستم مدیریت این مرد نگاه می کردم، برابرشان سر تعظیم فرود می آوردم. مهندس صفایی فراهانی قدرتی بود و می توانست این کار را بکند، اما نمی کرد. اتفاقا با تشکیل سارمان لیگ امد و به فوتبال استقلال رأی داد. ببینید افرادی وارد می شوند که می بینید دانشمند هستند و مدیریت کلان را می پسندند و نمی آیند در مسائل باشگاه داری ریز بشوند اما یکی مثل آقای سلطانی فر می آید که روزی آرزو داشته مثلا در هیأت مدیره یک باشگاه باشد. حالا امروز وزیر ورزش است. در ریز و درشت باشگاه ها وارد می شوند. وقتی هم که کار به مشکل می خورد، همه را جمع کرده و سخنرانی می کنند و ارشاد می فرمایند.

-خب حالا شما راه کار ارائه کنید؟

خب این که نمی شود. تا وقتی که افراد بزرگ، نه کسانی که حیاط خلوت دولت ها باشند، وارد ورزش نشوند، دو باشگاه پرسپولیس و است

قلال امکان ندارد که خصوصی بشوند. نمی گذارند.

-یعنی در بدنه دولت عزمی بالاتر از وزارت ورزش هست که بخواهد این اتفاق رخ بدهد؟

خب ببینید آخرین نسخه را وزارت ورزش می دهد. چرا؟ چون می گویند وزارت ورزش باید برود و در مجلس پاسخگو باشد. وقتی این صحبت هست، در دولت هم می گویند وزیر گذاشته ایم و باید از او حمایت بشود. یک روزی آقای جهانگیری با یک تلفن کار خصوصی سازی را خنثی می کند، به دلیل گزارشی که خود آقای تاج می دهد که این دو باشگاه خصوصی نشوند. یک روی آقای تاج و یک روزی آقای اسلامیان! و روزی که آقای جهانگیری می نویسد که با نسخه آقایان تاج و اسلامیان این کار متوقف بشود و من آن نامه را دارم، این دو نفر آدم هم نسخه شان را می نویسند و می دهند به وزیر و وزیر هم با خصوصی سازی سرخابی ها مخالفت می کند.

-خب نکته همین جاست که سال هاست از باند ناپیدای اصفهانی ها در فوتبال صحبت می شود و این که نمی خواهند پرسپولیس به موفقیت هایش ادامه بدهد؟

بله، آن روز با خصوصی سازی این دو باشگاه مخالفت شد و نگذاشتند این کار به سرانجام مطلوب برسد. حالا شاید خیریتی در کار بود، نمی دانم با مسائلی که آن روز در خصوص خریداران باشگاه شنیدیم خیری در کار بوده است. آقای پورحسینی مصمم بود که این پروژه را تا به انتها پیش ببرد. اگر آقای ایکس صلاحیتش رد می شود، آقای دیگری پشت خط هست. ولی روند خصوصی سازی به کل بسته شد. حالا این یک بحث. آقایان به همین روال به مدیریت شان ادامه دادند. آیا آقای طاهری و یا آقای گرشاسبی از جیب برای پرسپولیس پول آوردند؟! آیا باشگاه را بدهکار کردند و یا درآمد داشتند؟ غیر از این دو گزینه که نبوده است. خب شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس نمی تواند این کار را بکند؟ خب کار را به این ها بسپارید. خودشان هم پاسخگوی مردم خواهند بود. چرا این کار را نمی کنند؟ همین نحوی که با آقای گرشاسبی پیمان مدیریت دادید یا قرارداد و حکم داده اید، همین کار را با گروه پیشکسوتان کهن پرسپولیس بکنید. سوال من این است، چرا در گروه پیشکسوتان پرسپولیس که حداقل سه رئیس فدراسیون حضور دارد، حداقل نزدیک به پنجاه تن از اسطوره ها و اسوه های فوتبال ملی ایران در این جمع حضور دارند. مدیران باشگاه پرسپولیس در بین شان هستند. مدیران باشگاهی که امیر عابدینی کوچک ترین آنها است. انصاری فرها و علی پروین هستند.کسانی که معروفند و اعتبار دارند. این افراد نمی توانند باشگاه پرسپولیس را اداره کنند؟! که شما آقای وزیر بگویید شما فلانی بیا و پنج نفر از این جمع را هم معرفی کن. نه به شما پول می دهیم و نه از شما پول می خواهیم. دیون سابق به شما مربوط نیست، اما از این به بعد دیون به شما مربوط است. باید سند بگذارید و ما هم می گوییم چشم سند هم می گذاریم. در صورتی که از دیگران مگر سند گرفتید؟ اما امکان ندارد این کار را بکنند.

-خب حرف خیلی ها همین است که این کار را نمی کنند؟

چون برای این که بتوانند دخل و خرج و آمد و شدها را کنترل بکنند. با این کار احتمالا کیف می کنند. کسی که در باشگاه پرسپولیس است باید پاسخگوی این پتانسیل عظیم مردمی باشد. باید مثل نوکربرای مردم کار کنیم، تلاش کنیم و موفقیت بیاوریم تا مردم دوست مان داشته باشند. با یک اشتباه از چشم مردم می افتیم.

-در این ارتباط تجمعی هم از طرف هواداران پرسپولیس در مقابل وزارت ورزش انجام شد؟

خب روزی آقایان به حرف ما می رسند، اما ای کاش که دیر به حرف ما نرسند. الان پرسپولیس وارد بحران شده است. من مطمئنم همین پرسپولیس کهن الان می تواند این شرایط را مدیریت کند


خبرنگار: صالح محمد رحیمی

امیرعابدینی

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی