اندر حکایات گران‌ترین تیم فصل

اندر حکایات گران‌ترین تیم فصل

ناکامی‌های استقلال در لیگ هفدهم تمامی ندارد.

به گزارش پیروزی‌دیلی، 6 هفته از لیگ گذشت و استقلال تیم پانزدهم لیگ است. 6 هفته گذشت و گران‌ترین تیم لیگ هنوز یک گل زده است و سرمربی این تیم هنوز نمی‌داند به دنبال چیست. منصوریان روی لبه تیغ است و صدای پای دالیچ، اسکوچیچ و حتی پرویز مظلومی شنیده می‌شود. استقلال بازنده مطلق لیگ برتر تا بدینجا بوده و در روزهایی که پرسپولیس در ابوظبی تیم تا دندان مسلح الاهلی را با یک یار کمتر شکست می‌دهد استقلال از پارس جنوبی 10 نفره شکست می‌خورد، پارس جنوبی که 8 بازیکن آن فصل گذشته در لیگ یک بازی می‌کردند. اوضاع برای گران‌ترین تیم لیگ برتر که قرار بود فوتبال مالکانه ارائه کند بسیار پیچیده‌تر از آنی است که حتی بدبین‌ترین طرفدار آن انتظارش را داشت.


11 بازیکن میلیاردی

استقلال حداقل 11 بازیکن میلیاردی برای فصل جدید دارد. مهدی رحمتی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، وریا غفوری و لئوناردو پادوانی 6 میلیاردی فصل گذشته و داریوش شجاعیان، حسن بیت‌سعید، سجاد شهباززاده، پژمان منتظری، مجتبی جباری، سرور جپاروف نیز 6 بازیکن جدید میلیاردی استقلال هستند. به اینها باید نام هرایر مگویان بلاتکلیف را نیز اضافه کرد که با قرارداد 1.3 میلیاردی در لیست استقلال جای نگرفته است. استقلال فصل گذشته نیز 8 بازیکن میلیاردی داشت و 2 بازیکن این تیم نیز قراردادی نزدیک به یک میلیارد تومان داشتند. به قطع یقین استقلال به مانند فصل قبل، گرانترین تیم فصل است. تا بدینجا مجموع قرارداد بازیکنان استقلال به 27 میلیارد تومان رسیده و در کنار این رقم، مبالغی نیز صرف آپشن‌ها، آفرها و سایر مبالغ خواهد شد. در استقلال بازیکنی که مبلغ قرارداد یک میلیاردی داشته آپشن‌هایی 600 میلیونی در قرارداد خود داشته است. کادر فنی استقلال نیز در حدود 4 میلیارد هزینه روی دست این تیم خواهد گذاشت، تیم 31 میلیاردی بدون آپشن‌ها و پاداش‌هایی که تنها نام آپشن را دارند و در عمل به طورکامل به بازیکنان تعلق می‌گیرند.


11 میلیارد برای یک گل!

استقلال در فاز هجومی 11 بازیکن دارد که بیش از 11 میلیارد برای این تیم هزینه در برخواهند داشت. عملکرد این بازیکنان تا بدینجا تنها یک گل در 6 بازی اخیر بوده است، آماری که بخشی از فاجعه استقلال در نقل و انتقالات تابستانی را ارائه می‌کند. تیم 27 میلیاردی منصوریان ثابت کرده که پول ضامن خوشبختی تیمی نخواهد بود و این تفکرات درست در پی هزینه‌ها است که می‌تواند موفقیت‌ها را به همراه بیاورد. قبلا پیش‌بینی کرده بودیم که استقلال 96-97 روزهای سخت‌تری را تجربه خواهد کرد. در کنار نتیجه‌گیری ضعیف، باخت‌ عجیب و 6گله در امارات و مسائل دیگر، یکی از عواملی که منجر به شعارهای استقلالی‌ها شده وعده‌های سرخرمن سرمربی آبی‌ها است. وی شعارهای زیادی داد، وعده‌های فراوانی داد اما چیزی از استقلال ندیدیم. قطعا یکی از دلایل شاکی شدن استقلالی‌ها، بیان مطالب خلاف واقع از سبک و کیفیت بازی این تیم توسط شخص منصوریان است.


اشتباهات محاسباتی در جذب بازیکن یا ...؟

شجاعیان، جباری و جباروف سه بازیکن با خصوصیات مشابه هستند که با هزینه‌های گزاف به استقلال اضافه شده‌اند. سه بازیکنی که به درد بازی در عمق می‌خورند. استقلال اما به گونه‎ای دیگر بازی می‌کند، حتی 2 بازیکن بازیساز در ترکیب این تیم نیز تغییری در رویه بازی استقلال ایجاد نکرده است، تا جایی که این تیم هنوز به بازی در کناره‌ها و ارسال از جناحین تاکید دارد. استقلال با 4 هافبک تهاجمی و وینگرهای کم تعداد برای بازی با سیستم 4-2-3-1 بسته نشده، اما در کمال تعجب می‌بینیم که سرمربی این تیم تاکید به بازی با این سیستم دارد. اقدامی که از دو حالت خارج نیست، جذب اشتباه بازیکنان در بخش‌های از زمین و یا عدم شناخت درست توانایی‌های بازیکنان جذب شده و جذب بازیکن صرفا از روی نام.


مربی بدنساز یا بدنسوز؟!

میک مک درموت مربی بدنسازی سابق تیم ملی با نظر منصوریان به کادر فنی استقلال اضافه شد تا مشکلات بدنی فصل گذشته این تیم برطرف شود. استقلال که فصل گذشته از مربی بدنساز ضربه خورده بود در فصل جاری نیز به شدت از این ناحیه ضربه خورده است. اکثر بازیکنان مصدوم استقلال در تمرینات این تیم مصدوم شده‌اند و استقلال از نظر بدنی یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های لیگ برتری است. مجید حسینی، پژمان منتظری، داریوش شجاعیان، امید ابراهیمی و سجاد شهباززاده به علت مصدومیت در تمرینات بازی استقلال مقابل پارس جنوبی را از دست دادند که تنها شهباززاده در زمین مصدوم شده بود. همچنین پادوانی، اسماعیلی، کریمی، زکی‌پور و باقری با مصدومیت بازی می‌کنند و یا روی نیمکت می‌نشینند. سوال اینجاست که مسئول مصدومیت این بازیکنان برعهده چه کسی است؟ مربی بدنساز استقلال دقیقا چه کار می‌کند که این تعداد مصدوم روی دست این تیم مانده است؟ مربی بدنسازی که گفته شده با قراردادی 300 هزار دلاری (تقریبا یک میلیارد و دویست میلیونی) به استقلال آمده اما به جز جای گذاشتن مصدومین پرتعداد کار دیگری برای استقلال نکرده است.


مقایسه مضحک با پرسپولیس لیگ پانزدهم

استقلال در حالی با پرسپولیس لیگ پانزدهم مقایسه شده که کیلومترها با آن تیم و کیفیت بالای آن فاصله دارد. پرسپولیس با برانکو در هفته‌های نخست لیگ پانزدهم نتیجه نگرفت، از داوری آسیب دید، کاپیتان خود را از دست داد و با وجود این اتفاقات به لیگ بازگشت. نمایش‌های به یادماندنی بازیکنان پرسپولیس با تکیه بر وتبال مالکانه قطعا از خاطر فوتبال دوستان خارج نشده است، آن تیم در روزهای شکست نیز فوتبال رو به جلو و نمایشی زیبا از فوتبال از خود به نمایش گذاشت، اقدامی که قطعا تا بدینجا شبحی از آن نیز در استقلال لیگ هفدهم مشاهده نشده است. استقلال نه به علت مشکلات خارج از فوتبال، بلکه به علت ضعف کادر فنی این تیم در پیاده کردن فوتبال مالکانه و عدم تناسب سیستم بازی و نفرات جذب شده دچار سردرگمی است و مقایسه آن با پرسپولیس لیگ پانزدهم ظلم به فوتبال و کیفیت‌های آن است!


پدرام محمدزاده

استقلال

بحران

تیم 27 میلیاردی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی