اولین برد شفر با خوش اقبالی مقابل بحران زده ها رقم خورد/با یک برد خزان استقلال بهار نمی‌شود!

اولین برد شفر با خوش اقبالی مقابل بحران زده ها رقم خورد/با یک برد خزان استقلال بهار نمی‌شود!

استقلال تا اینجای کار که فصل خوبی را پشت سر نگذاشته، با علیرضا منصوریان که در قعر جدول جا خوش کرده بود و با شفر هم هنوز کار خارق‌العاده‌ای انجام نداده چراکه موفقیت حاصل یک کار مستمر است. 

به گزارش پیروزی‌دیلی، قطعا شفری که درس‌آموخته مکتب فوتبال آلمانی است، این را بهتر از هر فوتبالی دیگری می‌داند و به همین دلیل بود که پیش از دربی هم در مصاحبه‌هایش گفته بود که از او نباید توقع معجزه داشت. پیرمرد ژرمنی، روزی که به پیشنهاد آبی‌های پایتخت پاسخ مثبت داد، قطعا از مشکلات عمده فنی این تیم خبر داشت و می‌دانست با استقلال برای بهتر شدن و کسب جایگاهی مناسب در جدول، راه سختی را در پیش خواهد داشت.

آبی‌پوشان گرچه پیش از دربی هم کسب برد در جام حذفی را تجربه کرده بودند اما مقابل رقیب دیرینه خود تن به شکست دادند، با این وجود به وضوح مشخص بود که شفر رفته رفته تفکرات خود را در این تیم دیکته می‌کند و گرچه این تیم در گلزنی مشکل داشت اما بهتر از استقلالِمنصوریان بود.

با وجود تغییراتی که در استقلال ایجاد شده و این احتمال وجود دارد که آنها در ادامه به وضعیت بهتری در جدول رده‌بندی لیگ برتر دست پیدا کنند، اماخوش‌باوریکوته‌بینانه‌ای است که با یک برد اینطور فکر کرد که مشکلات استقلال رفع شده و این تیم نیازی به هیچ تغییری ندارد. شفر فعلا چاره‌ای برای ادامه دادن کار با این نفرات و این ترکیب ندارد.

به هر شکل هر چیزی روال منطقی‌ای را طی می‌کند و تیمی که براساس نیازهایش بسته نشده، قطعا خلاءهایی را در خود احساس می‌کند که تا آنها را رفع نکند، نمی‌تواند به رسیدن به نقطه امن و ثبات امیدوار باشد. 

این‌روزها بارها روی این موضوع تاکید شده که استقلال خریدهاییبی‌ثمری داشته یا لااقل تا امروز نتوانسته آنطور که انتظار می‌رفت از مهره‌هایش بازی بگیرد. اینکه نفرات جذب شده به بهترین فرم ممکن خود برسند قطعا به زمان احتیاج خواهد داشت، ضمن اینکه در برخی خطوط استقلال کارایی لازم را ندارد و نیاز است که با چند مهره جدید خود را تقویت کند.

در چنین شرایطی اظهارنظری که از روزبه چشمی بعد از دیدار با نفت تهران خواندیم، جالب بود. او که با خطای مستقیم و صددرصد روی علی علیپور در دربی، تک گل مسابقه و پرسپولیس را رقم زد، در پایان مسابقه‌ای که با برد دو بر صفر تیمش همراه بود، گفت که وضعیت‌مان بهتر شود باید در هر بازی بین 5 تا 6 گل بزنیم!

مثل معروف «با یک گل بهار نمی‌شود» بهترین پاسخ به روزبه چشمی است که بعد از کسب یک برد برابر تیمی بحران‌زده که حتی تا 24 ساعت پیش از مسابقه معلوم نبود در این بازی حاضر شود یا نه، این حرف را به زبان آورده و امیدواری غیرمنطقی به هواداران تیمش داده است.

استقلال تیم نفتی را شکست داد که به عنوان نخستین تیم ایرانی از شرکت در لیگ قهرمانان آسیا حذف شد. تیمی که از ابتدای لیگ امسال چندین بار کادرفنی‌اش رفته و برگشته‌اند و از نظر مدیریتی در فاجعه‌آمیزترین شکل ممکن به سر می‌برد و بیک زاده و بنگر هم صراحتا اعلام داشته اند ما در تمرین آب معدنی نداریم و بدون گرمکن، اردو و تمرین به آزادی آمده ایم. بردن نفت اولین پیروزی شفر را رقم زد اما آن هم در روزی که استقلال خوش اقبال بود که امین منوچهری مهاجم سابقش دو فرصت تک به تک و صد در صد گل را به شکلی ناباورانه هدر داد.

تا 24 ساعت پیش از بازی حتی حرف از حاضر نشدن نفت تهران مقابل استقلال بود. بازیکنان از وضعیتی که این فصل گرفتارش شده‌اند، سردرگم هستند و حمید درخشان قطعا هر لحظه به درست یا غلط بودن تصمیمش برای بازگشت به نفت تهران فکر می‌کند.

این مسابقه تنها از این جهت برای آبی‌پوشان خوب بود که آنها توانستند تمرین گلزنی کنند و درحالی کمترین گل زده لیگ را به خود اختصاص داده‌اند، مقابل تیم بحران‌زدهپای‌شان به گلزنی باز شود.

به هر شکل استقلال هنوز تا رسیدن به جمع مدعیان لیگ، پرسپولیس، پارس جنوبی و پدیده فاصله بسیار زیادی دارد و می‌داندتیم‌هایی که در کورس هستند به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهند که آنها بتوانند خود را به جمع بالانشینان جدول نزدیک کنند. آنها در شرایط فعلی می‌توانند امیدوار باشند که به میانه‌های جدول برسند و از جمع قعرنشینان جدول جدا شوند. خزانِاستقلالی‌ها به این راحتی‌ها بهار نخواهد شد و بهتر است آنها بعد از شکست دادن تیم‌های بزرگتر و مدعی‌تر، حرف از زدن 5-6 گل در هر بازی بزنند.


مرضیه دارابی-خبرنگار پیروزی

استقلال

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی