ایران، بهانه جدید عربستان در دعوا با قطر/پای پرسپولیس هم وسط آمد!

ایران، بهانه جدید عربستان در دعوا با قطر/پای پرسپولیس هم وسط آمد!

رسانه‌های عربستانی در حملات اخیر خود به کشور قطر، پای ایران را هم وسط کشیده‌ و مدعی شده‌اند در بحث حق پخش تلویزیونی به آنها جفا می‌شود!

به گزارش پیروزی‌دیلی، رسانه های عربستانی و اماراتی بعد از بالاگرفتن تنشهای سیاسی با قطر، از هیچ تلاشی برای تحت فشار قرار دادن قطر در زمینه های مختلف دریغ نکرده اند.


سعودی ها بعد از موج رسانه ای که درباره میزبانی با تیم های قطری و همچنین تغییر میزبان جام جهانی ۲۰۲۰ ایجاد کردند، حالا روی موضوع دیگری دست گذاشته و پای ایران را هم به این موضوع باز کرده اند.


حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و همچنین مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه خاورمیانه در اختیار شبکه «بین اسپورت» قطر است. رسانه های عربستان، با انتقاد از این موضوع و پیش کشیدن بحث فساد در واگذاری حق پخش تلویزیونی، قصد دارند از تعهد به این شبکه شانه خالی کنند.


روزنامه «عین الیوم» در شماره امروز خود اعلام کرده است که چرا کشورهایی مثل ایران و ترکیه باوجود حضور در خاورمیانه با شبکه بین اسپورت تحت قرارداد نیستند و از لزوم تجدیدنظر در حق پخش این شبکه سخن گفته است.


همچنین روزنامه «الریاضیه» در گزارشی تند، اعلام کرده است که بین اسپورت توانسته با لابی حق پخش تلویزیونی را در اختیار بگیرد و فساد گسترده ای در این میان روی داده است. این روزنامه در بخشی از گزارش خود اعلام کرده چرا کشورهای عربی ملزم به رعایت قوانین هستند ولی این قوانین در کشور ایران رعایت نمی شود به عنوان مثال در نشست های خبری ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، علاوه بر میکروفون بین اسپورت، میکروفون تمام شبکه های تلویزیونی و خبرگزاری ها هم وجود دارد ولی در کشورهای عربی این امتیاز فقط در اختیار بین اسپورت است.


نکته جالب اینکه این روزنامه، تصویری از نشست خبری برانکو ایوانکوویچ در کنار کمال کامیابی نیا در یکی از نشستهای خبری لیگ قهرمانان آسیا را منتشر و به این موضوع اشاره کرده است که برای کشورهای حاشیه خلیج فارس سخت گیری می شود ولی برای ایران سخت گیری وجود ندارد!


این در حالی است که عربستانی ها، در آغاز تنش خود با کشور قطر تمام کارشناسان فوتبال خود را از شبکه بین اسپورت فراخواندند و دیگر هیچ کارشناس سعودی حق فعالیت در این شبکه را ندارد. همچنین باشگاه الاهلی عربستان، قرارداد همکاری مالی خود را را هواپیمایی قطر به عنوان اسپانسر فسخ کرد.


سعودی ها همچنین اعلام کرده اند مسابقات خود را در کشور قطر برگزار نمی کنند و در صورت رویارویی تیم های قطری و عربستانی، باید این مسابقات در یک کشور بی طرف برگزار شود. کشور امارات هم در همین راستا فروش و شارژ کارت شبکه بین اسپورت را در کشور خود جرم اعلام کرده است!

ایران

عربستانی ها

لیگ قهرمانان

لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس

صبا :
۲۵ خرداد ۹۶
خدایا ما را از شر این عربهای کثبف حفظ کن.خدایا مرافب پرسپولیس من باش.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی