ایران در اندیشه تکرار تراژدی برای پرتغال و اسپانیا

ایران در اندیشه تکرار تراژدی برای پرتغال و اسپانیا

همگروهی با تیم‌های پرتغال، اسپانیا و مراکش در گروه B جام جهانی‌ یعنی یکی از سخت‌ترین گروه‌های ممکن در روسیه، گروهی ملقب به گروه مرگ که می‌تواند خطری بزرگ برای آرزوی صعود فوتبال‌دوستان ایرانی (برای اولین بار در تاریخ فوتبال ملی این مرز و بوم) باشد.
به گزارش پیروزی دیلی، در شرایطی که رویارویی با دو تیم مطرح اروپایی، یکی قهرمان قاره سبز و دیگری تیم ششم رنکینگ فیفا با ستاره‌های گران‌قیمت و مطرح، راه صعود ایران از گروه مقدماتی را دشوارتر از همیشه کرد به نحوی که کمترین امید و شانس برای شاگردان کی‌روش در نظر گرفته شده اما با نگاهی به اتفاقات دوره قبلی جام جهانی‌ برای پرتغال و اسپانیا حداقل روی کاغذ شانس صعود ایران وجود دارد. کافی است اتفاقات رخ داده در برزیل 2014 برای این دو تیم اروپایی تکرار شود!

 پرتغال جام جهانی‌ 2014 را با هدایت پائول بنتو سرمربی جوان و ستاره سال‌های نه چندان دور این کشور آغاز کرد، تورنمنتی کابوس‌وار برای طرفداران این تیم در گروه G رقابت‌ها که باعث شد این تیم وداعی زودهنگام از سرزمین قهوه داشته باشد. کریس رونالدو و هم‌تیمی‌های سرشناس او در پرتغال جام جهانی‌ قبلی را با شکست سنگین 4 بر صفر مقابل آلمان آغاز کردند تا از همان روز نخست امیدها در اردوی این تیم برای صعود به حداقل برسد. نمایش پرانتقاد شاگردان بنتو توأم شد با افت شدید رونالدو و پرتغال خیلی زود از جمع کاندیداهای قهرمانی خارج شد. در دومین روز تورنمنت، پرتغال مقابل آمریکا با گل دقایق تلف شده بازی از شکست گریخت و به تساوی 2-2 رسید تا کورسوی امیدی برای صعود داشته باشد اما در روز پایانی مرحله گروهی کسب پیروزی برابر غنا آن هم با شکسته شدن طلسم گلزنی رونالدو، مانع رقم خوردن تراژدی حذف نشد تا پرتغالی‌ها خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد به خانه بازگردند. 

 اسپانیا هم شرایط بهتری از پرتغال در برزیل نداشت، لاروخا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی‌ و قهرمان اروپا مدعی اول قهرمانی بود اما ستاره‌های این تیم که اکثریت پا به سن گذاشته بودند، در روزهایی که ویسنته دل‌بوسکه دیگر تفکر جدیدی برای ارائه روی نیمکت رهبری نداشت در گروه B مقابل هلند در همان اولین بازی شکست سنگین ۵ بر یک را متحمل شدند تا یکی از شگفتی‌های بزرگ جام رقم بخورد. در دومین روز این گروه هم لاروخا با دو گل به شیلی باخت تا وداع تلخ قهرمان همه را شگفت‌زده کند، شب تلخ ماراکانا تنها برد ۳ بر صفر برابر استرالیا در آخرین بازی این مرحله نیز نمی‌توانست از اندوه هواداران این کشور بکاهد. 

 وداع زودهنگام پرتغال و اسپانیا با جام جهانی‌ 2014 در شرایطی رقم خورد که در ماه‌های منتهی به این تورنمنت همه فوتبال‌دوستان از این دو تیم به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی و صعود از مرحله گروهی نام می‌بردند ولی تراژدی راحت‌تر از چیزی رقم خورد که پیش‌بینی می‌شد از همین‌رو می‌توان گفت این بار هم با وجود اینکه شرایط این دو تیم با چهار سال قبل تفاوت بسیاری داشته اما می‌توان همچنان کورسوی امیدی برای تیم ملی قائل بود که بتوانیم شانسی برای صعود از گروه داشته باشیم. کارلوس کی‌روش و شاگردانش اگر بتوانند در اولین بازی از سد مراکش بگذرند قطعاً با روحیه مضاعف می‌توانند همان تراژدی را برای طرفداران حداقل یکی از این دو تیم تکرار کنند اما این تنها و تنها وابسته به نوع تدارک و آماده‌سازی تیم ملی است و با دست خالی شدنی نیست. نکته‌ای که آندرس اینیستا ستاره کهنه‌کار اسپانیا نیز به آن اذعان داشت و به هم‌تیمی‌هایش هشدار داد که به هیچ عنوان نباید از پیش خود را بین تیم‌های صعود‌کننده به مرحله بعد جام جهانی‌ بدانند.

اسپانیا

تیم ملی

جام جهانی 2018

پرتغال

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی