این بازی برای ما تشریفاتی نیست

این بازی برای ما تشریفاتی نیست

این روزها همه از تشریفاتی بودن بازی با سوریه برای ایران صحبت می‌کنند چرا که ماه‌‌هاست صعودش به جام جهانی‌ قطعی شده است.
از طرفی حریف‌مان کشوری است گرفتار شده در جنگ و ویرانی که معجزه‌وار خود را تا به اینجا رسانده و در آستانه خلق شگفتی عظیم قرار گرفته است. این رودررویی بزرگ در حساس‌ترین هفته از رقابت‌های انتخابی بهانه خوبی دست گمانه‌زنان متوهم و برخی رسانه‌های جنجالی داده است تا با دستاویز قرار دادن حمایت‌های حکومت ایران از سوریه و حضور قدرتمند نظامی در این کشور، اینجا و در میدان مسابقه فوتبال هم مسیر دروازه تیم ملی خود برابر رقیب جنگ‌زده را هموار ساخته تا اتفاقی تاریخی برای آنها رقم بخورد. بی‌خبر از اینکه میدان ورزش و زمین فوتبال دست‌کم برای ما ایرانی‌ها از قداست خاصی برخوردار بوده و قهرمانان‌مان بی‌توجه به نام رقبا تنها برای پیروزی و حماسه‌آفرینی به میدان می‌روند. حال این رقیب کره‌جنوبی و چین شرقی باشد یا کشوری همچون سوریه که تنها با حمایت‌های مالی، اقتصادی و نظامی ایران پابرجا مانده است!

 آنها که فوتبال را دنبال می‌کنند، نیک می‌دانند نتیجه بازی با سوریه از خیلی جهات برای ایران مهم‌تر و حیاتی‌تر است. رکورد خارق‌‌‌العاده بسته ماندن دروازه تیم ملی در تمام بازی‌های دور دوم مقدماتی، اگر از صعود سوریه به جام جهانی‌ تاریخی‌تر نباشد، کمتر هم نیست. رکوردی که با رشد و پیشرفت اکثر تیم‌های فوتبال دنیا امکان دارد به دست تاریخ سپرده شده و جاودانه شود اما سوریه همیشه این فرصت را خواهد داشت تا جهانی شود، به ویژه با قوانین تازه فیفا که قصد برگزاری جام جهانی‌ با حضور 64 تیم را دارد.

 امروز سربازان کی‌روش در جنگی تمام‌عیار مقابل حریفی که با انگیزه‌هایی فراتر از حد تصور تجهیز و روانه میدان می‌شود، بهترین بازی خود را به نمایش خواهند گذاشت تا ضمن حفظ رکورد گل نخوردن، رقابت جوانمردانه را برای تمام دنیا به خصوص آنها که با دیده تردید به این مسابقه می‌نگریستند، معنا کنند. زنده باد ایران و ایرانی. زنده باد جوانمردی.

ایران-سوریه

تیم ملی

علیرضا هادیان :
۱۴ شهریور ۹۶
گره زدن آنهایی که مثل ما این بازی را صرفا بازی تشریفاتی می دانند و امید داشتند کیروش بازیکنان پرسپولیس را از این بازی معاف کند و بازی را جدی نگیرد تا کسی مصدوم نشود با بیگانگانی که معلوم نیست با خود چند چند هستند و ایران را ناجوانمردانه به تبانی متهم می کنند و حتی با آنان که ناجوانمردانه آرزوی برد ایران و حذف کره جنوبی را در سر پرورانده اند ، خلط مطلب است. 
قطعا حق پرسپولیسی هاست بجای اعتنا به آمار کلین شیت تیم ملی که با آن به کسی پاداش و جام نمی دهند ، از یک طرف فکر نباختن به الاهلی باشند که پرسپولیس در این برهه از تیم ملی در آسیا ملی تر و آبروی ایران است و از طرفی اگر قرار است بازیکنان پرسپولیس آزاد نشوند که نشدند ، از تیم کشورشان انتظار یک بازی سراسر هجومی و نترس و پرگل داشته باشند حتی اگر ببازیم نه یک بازی تشریفاتی و تدارکاتی را تبدیل کردن به بازی محتاطانه! فرضا که با یک دفاع محض مقابل سوریه بازهم سریال تکراری مساوی ها و کلین شیت ها ادامه پیدا کرد ، خب این عمر السومه را می ترساند یا روبروف یا تیم ملی کشورهای بزرگ را ؟ تحقیقا هیچ کدام را! ولی کیروش برای مساوی بدون گل خواهد رفت یعنی فقط خودش را می بیند ، نه پرسپولیس حامی تیم ملی. 
یادآوری کنیم که همین انگ را به پرسپولیس پیش از بازی با سیاه جامگان هم می زدند و به الهلال پیش از بازی با العین ولی با دلایل دیگری! هم برانکو بازی بی تأثیر آخر را با تمام نفرات انجام نداد در حالی که می توانست با کسب ۳ امتیاز رکورد امتیاز گیری لیگ های ۱۸ تیمی را هم بشکند و هم الهلال با تمام قوا العین را کوبید تا نشان دهد رکود و تعصب نژادی در تفکرات حرفه ای راه ندارد. 
قطعا این بازی تشریفاتی است ولی برای هرکس از جنبه برداشت خود. اینجا باید دید هنری که از کیروش سراغ نداریم در او متولد می شود یا خیر. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی