بازخوانی یک روایت تاریخی؛ قهرمانی زودهنگام سرخها در جام سوم تخت جمشید+عکس

بازخوانی یک روایت تاریخی؛ قهرمانی زودهنگام سرخها در جام سوم تخت جمشید+عکس

  در جام سوم تخت جمشید سرخ ها موفق شدند در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل قهرمانی را به همراه مربی جوان خود عزت وطنخواه جشن بگیرند و با ثبت طولانی ترین زمان کلین شیت یک فصل رویایی را برای هواداران رقم بزنند.
 


به گزارش پیروزی دیلی؛در جام سوم تخت جمشید، تیم فوتبال پرسپولیس توانست در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل قهرمان زودهنگام این دوره از مسابقات لقب بگیرد. پنج شنبه 6 آذر 1354 سرخپوشان در ورزشگاه امجدیه با تساوی بدون گل مقابل تیم برق شیراز قهرمانی خود را مسجل کردند.  پرسپولیس قهرمان جام سوم تخت جمشید شد تا پیش بینی آلن راجرز مربی انگلیسی  سرخپوشان در جام دوم به حقیقت بپیوندد. چهارشنبه 27 آذر 1353 آخرین روز جام دوم در لحظاتی که آبی ها جام در دست در امجدیه جشن قهرمانی را برگزار می کردند راجرز طی مصاحبه ای گفت : رایکوف بداند جام را فقط برای یکسال به او و باشگاه تاج قرض می دهیم .

جدایی ستاره ها
اما مرد انگلیسی آنقدر دوام نیاورد تا به حقیقت پیوستن پیش بینی خود را ببیند. پرسپولیس فصل را با جدایی گروهی از ستارگان خود آغاز کرد کاپیتان جعفر کاشانی بدلیل مشغله کاری در اوج دوران بازیگری با فوتبال حرفه ای خداحافظی کرد .حسین کلانی مهاجم طلایی سرخپوشان نیز بدلیل پاره ای از اختلافات درون تیمی دیگر میلی به ادامه بازیگری نداشت و از تیم جدا شد. عزت وطنخواه و هادی طاووسی نیز از فوتبال حرفه ای خداحافظی کردند. محراب شاهرخی و مسیح مسیح نیا به تیم دیگری پپیوستند. بعد از جدایی راجرز سکان رهبری تیم نیز بدست همایون بهزادی مرد محبوب سرخپوشان سپرده شد و او نیز با جذب جوانانی شایسته همچون بیژن ذوالفقارنسب ، یعقوب فاطمی مقدم ، جهانگیر فتاحی و محمد زادمهر خلع ناشی از جدایی ستارگان پرسپولیس را جبران کرد.

 کناره گیری بهزادی در اعتراض به دوپینگ آبی ها
پرسپولیس جام سوم را با شکستی تلخ مقابل راه اهن آغاز کرد و روند پیروزی های پرسپولیس بعد از این بازی از سر گرفته شد تا دربی  که پرسپولیس مغلوب رقیب سنتی شد و همایون بهزادی در اعتراض به عدم مقابله دوپینگ بازیکنان استقلال از مربیگری پرسپولیس کناره گیری کرد و  دستیار او عزت وطنخواه بجای او رهبری تیم را در دست گرفت .پرسپولیسی ها شکست در داربی پر حرف و حدیث دیدار رفت را با یک برتری 2 بر صفر در دیدار برگشت جبران کردند و در پایان این فصل با کسب 16 پیروزی 12 مساوی و دو شکست و 44 امتیاز از 30 مسابقه به مقام قهرمانی دست یافتند.

رکورد شکنی سرخ ها
خط دفاعی و حمله عملکرد سرخپوشان بسیار خوبی را در جام سوم پست سرگذاشتند و با به ثمر رساندن 36 گل و دریافت دوازده گل  در این فصل رکورد بیشترین کلین شیت و کمترین گل خورده را نیز به نام خود ثبت کردند.  گلرها و مدافعان پرسپولیس در مجموع 847 دقیقه دروازه این تیم را بسته نگه داشتند؛رکوردی که از دقیقه 15  بازی هفته نهم مقابل ذوب آهن تا دقیقه 52 بازی هفته هجدهم مقابل ملوان در استادیوم آزادی بدست آمد.

جوانترین مربی قهرمان
 عزت وطنخواه که آن زمان  تنها 33 سال سن داشت، با کسب این افتخار نام خود را به عنوان اولین مربی ایرانی و جوانترین مربی قهرمان لیگ ایران در تاریخ ثبت کرد؛  قهرمانی که البته شالوده و اساس آن را همایون بهزادی بنا گذاشته بود. تیم قهرمان لیگ سوم تخت جمشید را در درون دروازه مودت و قره خانلو ، در خط دفاع کاپیتان ابراهیم آشتیانی، بیژن ذوالفقارنسب، جواد الله وردی، رضا وطنخواه و محمد دادکان، در خط هافبک پروین ، ادیبی، محمدرضا خلعتبری و ایرج سلیمانی و در خط حمله نیز صفر ایرانپاک، محمود خوردبین، اسماعیل حاج رحیمی پور،  جهانگیر فتاحی و محمد رضا زادمهر تشکیل دادند .



آقای گل دربی ها، برترین گلزن فصل
زنده صفر ایرانپاک که با 7 گل زده، آقای گل دربی ها لقب دارد برترین مهاجم سرخ ها در جام سوم تخت جمشید  بود و 10 گل برای این تیم به ثمر رساند و نقش بسزایی در قهرمانی پرسپولیس داشت.  


 دریافت جام قهرمانی در لیگ چهارم
  پرسپولیسی ها  که در پایان مسابقات جام سوم علیرغم قهرمانی جامی دریافت نکردند در اولین هفته جام چهارم و قبل از آغاز دیدار خود با هما، کاپ قهرمانی  را از مسئولان فدراسیون وقت دریافت تا جشن سومین دوره را در چهارمین دوره برپا کنند؛ جامی که بر پایه آن نام پرسپولیس برای دومین بار حک شده بود .
 
نتایج تیم قهرمان پرسپولیس در لیگ سوم تخت جمشید:
 
هفته اول: راه آهن 3 – پرسپولیس2(ایرانپاک، حاج رحیمی)/راه آهن 0 – پرسپولیس0
هفته دوم:پرسپولیس3 – آرارت0(ایرانپاک(2)،زادمهر)/پرسپولیس1 – راه آهن 0(دستجردی)
هفته سوم:پرسپولیس3- ملوان 1(پروین، ایرانپاک2)/ملوان 2- پرسپولیس1(خوردبین)
هفته چهارم:پرسپولیس0 – پاس0/پاس 0- پرسپولیس1(خلعتبری)
هفته پنجم:دارایی 1- پرسپولیس1(زادمهر)/پرسپولیس0- دارایی 0
هفته ششم:تراکتور 0- پرسپولیس3(فتحای(2)، ایرانپاک)/پرسپولیس1 – تراکتور0
هفته هفتم:پرسپولیس1 – استقلال3(ایرانپاک)/پرسپولیس 1 – استقلال0(فتاحی)
هفته هشتم:پرسپولیس0 – هما0/پرسپولیس1 – هما1(ایرانپاک)
هفته نهم :پرسپولیس2- ذوب آهن 0(پروین،معینی)/پرسپولیس0- ذوب آهن0
هفته دهم:پرسپولیس1 – ابومسلم 1(زادمهر)/پرسپولیس0- ابومسلم0
هفته یازدهم:پرسپولیس1 – نیرو 0(فتاحی)/پرسپولیس1 – نیرو1(ایرانپاک)
هفته دوازدهم:پرسپولیس1 – سپاهان0(حاج رحیمی)/سپاهان0- پرسپولیس0
هفته سیزدهم:پرسپولیس1 – برق شیراز0(سلیمانی)/پرسپولیس0 – برق 0
 هفته چهاردهم:پرسپولیس3 – بانک ملی 0(فتاحی، حاج رحیمی،بهزادی)/بانک ملی0- پرسپولیس4 (خوردبین(2) فتاحی،دستجردی)
هفته پانزدهم:پرسپولیس1 – نفت آبادان0(ایرانپاک)/نفت آبادان 0- پرسپولیس0


شیوا دورانگر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی