بازگشت سیدجلال، بازگشت اقتدار/6 کلین شیت با کاپیتان در 7 دربی

بازگشت سیدجلال، بازگشت اقتدار/6 کلین شیت با کاپیتان در 7 دربی

پرسپولیس در حضور سیدجلال حسینی عملکرد دفاعی فوق‌العاده‌ای داشته است.

به گزارش پیروزی‌دیلی، در سالی که پرسپولیس روزهای بدی را در جدول رده بندی لیگ برتر طی می کرد، پاشنه آشیل تیم، خط دفاعی و دروازه بود و درنهایت هم اشتباهات بسیار در این خط، باعث شد سرخپوشان با وجود آمار خوب گلزنی و عملکرد خوبی که در مسابقات ارایه می دادند و همین روند آنها را تا صدرنشینی هم پیش برد، درنهایت با امتیازی برابر و تنها به دلیل تفاضل گل بدتر، قهرمانی را به استقلال خوزستان در روز آخر واگذار کنند.

همین نایب قهرمانی کافی بود که مدیریت باشگاه به توانمندی های بالقوه تیم و همچنین تفکرات حرفه ای برانکو ایمان بیاورد و با چند خرید خوب، آغاز و پایان خوبی در لیگ 95 داشته باشد. بازگشت سیدجلال حسینی به تیم، انسجام بسیار خوبی به خط دفاعی پرسپولیس در فصل گذشته داد، ضمن اینکه علیرضا بیرانوند هم همان گلری بود که تیم برای قهرمانی به او احتیاج داشت.

سرخپوشان با ثبت رکوردی خوب در خط دفاعی، چند هفته زودتر از اتمام مسابقات، عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. لیگ امسال هم گرچه برای شاگردان برانکو خوب شروع شد، اما نبود سیدجلال حسینی که مصدومیتی طولانی مدت گریبانگیرش شده بود، باوجودی که نیروهای جایگزین هم هرکدام جزو بهترین ها بودند اما در بازی های سنگین و حساس لیگ قهرمانان و لیگ برتر کاملا به چشم آمد و دروازه پرسپولیس با گل های بدی تهدید شد.

رفته رفته سیدجلال شرایط بازی کردن را پیدا کرد و گرچه خیلی ها سعی کردند با مطرح کردن شایعه بی اساس دوپینگ که با واکنش شدید فدراسیون فوتبال هم همراه شد، و همچنین شایعه اختلاف برانکو با کاپیتان، جایگاه او را در تیم زیر سوال ببرند اما همه این موارد با هوشیاری سیدجلال و برانکو نقش بر آب شد و برای آنکه به حسینی فشاری وارد نشود، سرمربی سرخپوشان خیلی بااحتیاط به او بازی داد.

تا اینکه در بازی جام حذفی با نفت تهران و بعد از آن دربی 85، دروازه تیم بسته ماند و بار دیگر اقتدار به خط دفاعی سرخپوشان بازگشت. پرسپولیس در 6 دربی از 7 دیداری که سید جلال به میدان رفته با کلین شیت میدان را ترک کرده است. 

گرچه استقلالی ها گل بزن نبودند و آمار بسیار بدی در خط حمله شان در لیگ امسال داشتند اما آنها با تغییراتی که شفر در این تیم ایجاد کرده، در دربی صاحب چندین موقعیت شدند که سیدجلال در کنار دیگر مدافعان و البته بیرانوند، به خوبی این موقعیت ها را از حریف گرفتند و در دیداری که برد به نام پرسپولیسی ها نوشته شد، دروازه تیم هم بسته ماند و بیرانوند کلین شیت دیگری را به نام خود ثبت کرد

تا خط دفاعی ای که این فصل کمی متزلزل نشان داده بود و در لیگ قهرمانان آسیا هم گل های بدی را از 2 تیم الاهلی و به ویژه الهلال دریافت کرده بود، در 2 بازی اخیر بهترین عملکرد را داشته باشد.

تاریخ پرسپولیس مدافعان خوبی را به خود دیده، مدافعانی که سرشان را جلوی توپ می گذارند تا دروازه تیم با خطر مواجه نشود. سال های سال دفاع پرسپولیس، شاکله اصلی خط دفاعی تیم ملی را تشکیل داده و درون دروازه هم معمولا گلرهایی را داشته ایم که لباس تیم ملی را سال ها از آن خود داشته اند.

برای هر تیمی داشتن خط دفاعی و گلر خوب، ضامن موفقیت هاست.

حالا در ادامه لیگ برتر و جام حذفی، پرسپولیس می تواند به خط 4 نفره ماهینی، خلیل زاده، حسینی و انصاری امیدوار باشد.

در شرایطی که با اوج گیری علی علیپور و همچنین هماهنگی گادوین منشا با دیگر بازیکنان، خیال برانکو و هواداران نسبت به گلزنی و خط آتش تیم راحت شده، پرسپولیس می تواند امیدوار باشد که تیم از استحکام دفاعی بسیار خوبی برخوردار است و کمتر مهاجمی می تواند با گذر از این دفاع خوب به دروازه پرسپولیس برسد.

ضمن اینکه بیرانوند هم بعد از قرار گرفتن نامش در بین بهترین گلرهای دنیا، انگیزه بالایی برای ثبت کلین شیت های متوالی پیدا کرده و حال می داند در تیمی چون پرسپولیس است که می تواند شماره یکی تیم ملی را حفظ کند و در آینده نیز به لژیونر شدن بیندیشد.

سیدجلال حسینی

علی :
۹ آبان ۹۶
پدرپرسپولیسو خلیل زاده وماهینی درمیارن . سیستم هجومی تیممونم که برانکو باقراردادن پسرش ربیع خواه کنار کمال کلا نابود کرد رفت پی کارش 
طراحی سایت :
۸ آبان ۹۶
خوشحالم که برگشته 
ممنون از سایت خوبتون و بروزتون 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی