باز هم زمین بی‌طرف؛ منتظریم آقای تاج!‌

باز هم زمین بی‌طرف؛ منتظریم آقای تاج!‌

چند روز پیش بود که خبر رسید AFC اعلام کرده دیگر قرار نیست بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی طرف برگزار شود.
به گزارش پیروزی دیلی، این خبر در ابتدا موجی از خوشحالی را در بین رسانه‌ها و علاقمندان فوتبال در ایران ایجاد کرد. این به معنی بود که نمایندگان عربستان باید برای بازی با ایرانی‌ها به ایران بیایند و ایرانی‌ها به عربستان بروند. محمد رضا ساکت هم با ذوق زدگی تمام در یکی از بخش‌های خبری سیما اعلام کرد که این تصمیم تائید شده و منتظر ابلاغ رسمی آن هستیم.

 کمی بعدتر مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با لحنی متفاوت تهدید کرد که اگر AFC باز هم رای به برگزاری بازی در زمین بی طرف بدهد ایران از لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهد کشید. این نشان می‌داد که برداشت اولیه از حکم AFC چندان درست نبوده است. با این وجود باز هم برآیند برداشت‌ها از رای AFC به این سمت بود که دیگر قرار نیست در زمین بی طرف بازی کنیم. اما امروز و ساعتی بعد از قرعه کشی اعلام شد تصمیم جدیدی درباره نحوه برگزاری بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان اتخاذ نشده و باز هم باید این بازی‌ها در کشور ثالث برگزار شود. 

 حالا باید منتظر واکنش فدراسیون فوتبال ایران به این اتفاق باشیم. در اولین واکنش حمیدرضا آصفی مشاور امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفته: «تا زمانی که این اظهار نظر دبیرکل AFC رسماً اعلام نشده، آن را قطعی تلقی نمی‌کنیم و باید ببینم نظر قطعی AFC چیست. همان زمان که یکی از بندها دو پهلو بود، از AFC خواستیم که به‌صورت روشن و صریح رای را به نفع ایران اعلام کند. اگر واقعاً سعودی‌ها دخالت کرده و فضا را ناعادلانه به‌نفع خودشان تغییر داده باشند، ما به آن اعتراض خواهیم کرد. یکی دو روز پیش هم آقای تاج خواستار روشن‌گری صریح در این خصوص شده بودند، چون شنیده می‌شد که سعودی‌ها با لابی‌گری می‌خواهند فضا را عوض کنند.» اما نظر اصلی را باید تاج بدهد. باید ببینیم تهدید او مبنی بر خروج ایران از این مسابقات عملی خواهد شد یا باز هم این جنگ را به سعودی‌ها می‌بازیم.

تیم های ایرانی

تیم های عربستانی

لیگ قهرمانان آسیا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی