بالاژ و والدیوا عناصر تاثیرگذار تیم آگیره/مراقب تاگلیابو باشید

بالاژ و والدیوا عناصر تاثیرگذار تیم آگیره/مراقب تاگلیابو باشید

 تیم پرسپولیس به دنبال اولین برد مقابل الوحده و کسب اولین 3 امتیاز در لیگ قهرمانان آسیا است.

 

به گزارش اختصاصی پیروزی دیلی،  تیم  پرسپولیس در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا10  اسفند از ساعت 40: 18 در ورزشگاه آل نهیان به مصاف تیم فوتبال الوحده امارات می رود. سرخپوشان در هفته نخست مقابل تیم الهلال عربستان به تساوی یک بر یک دست یافتند.تیم الوحده در نخستین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الریان قطر دو بر یک شکست خورد. تنها گل الوحده امارات توسط چانگ وو ریم، مدافع کره ای این تیم به ثمر رسید.

 عملکرد الوحده در لیگ امارات

 تیم الوحده فصل گذشته در لیگ امارات سوم شد و در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان با برتری 3 بر صفر  برابر الوحدت اردن به مرحله گروهی این رقابت‌ها راه یافت. الوحده در حال حاضر در لیگ امارات از 19 بازی با کسب  28 امتیاز در رده پنجم قرار دارد و با تیم صدرنشین 22امتیاز اختلاف دارد. این تیم در آخرین بازی‌اش در لیگ امارات تیم شارجه را ۵ بر یک شکست داد.  

 

 سرمربی سابق مکزیک علیه برانکو 
هدایت الوحده بر عهده خاویر آگیره  سرمربی مشهورمکزیکی است. آگیره سابقه مربیگری در تیم ملی ژاپن و مکزیک را در کارنامه دارد و در تیم های باشگاهی مطرحی چون اتلتیکو مادرید، اوساسونا، اسپانیول و...سابقه مربیگری داشته است.

 

 عملکرد خارجی های حریف

 تیم الوحده 4 بازیکن خارجی دارد. سباستین تاگلیابو، خطرناکترین بازیکن الوحده محسوب می شود. این مهاجم آرژانتینی که سابقه بازی در تیم اورتون و تیم های عربستانی را دارد در 14 بازی،15 گل برای الوحده به ثمر رسانده است. . بالاژ ژودژاک، کاپیتان و ستاره تیم ملی مجارستان که سابقه بازی در تیم‌های روسی و بورسا اسپور ترکیه را دارد دیگر بازیکن مطرح الوحده است. خورخه والدیویا، هافبک اسبق تیم ملی شیلی که  سابقه بازی در باشگاه پالمیراس برزیل را دارد دیگر بازیکنان کلیدی این تیم محسوب می‌شود. الوحده یک مدافع کره ای به نام چانگ وو ریم دارد، ضمن اینکه اسماعیل مطر، هافبک و کاپیتان مطرح تیم ملی امارات، کاپیتان تیم الوحده است.

 

چرا برانکو از الوحده رفت؟

 جالب است که بدانید برانکو ایوانکوویچ سرمربی فعلی پرسپولیس سابقه هدایت تیم الوحده را در گذشته دارد. برانکو در فصل  2012- 2013 به عنوان سرمربی در تیم الوحده حضور داشت و با این تیم به مقام هفتم رسید. البته دخالت‌های سران این باشگاه و درخواست‌های‌ عجیب آنها برای اضافه کردن چند بازیکن باعث شد برانکو نتواند در این تیم موفق باشد و در نهایت نیز برخوردهای غیر حرفه ای مدیران الوحده باعث جدایی برانکو از این تیم شد.

 

 دو ایرانی الوحده

به جز برانکو، حشمت مهاجرانی، سرمربی اسبق تیم ملی هم سابقه هدایت الوحده را در گذشته دارد. مهاجرانی بین سالهای سال‌های 1984 تا 1986 هدایت این تیم را بر عهده داشت.  جواد نکونام تنها بازیکن ایرانی است که در این تیم بازی کرده است. الوحده، باشگاه شناخته شده ای در فوتبال امارات است و  سابقۀ چهار قهرمانی در لیگ برتر، دو قهرمانی در سوپر جام و یک قهرمانی در جام ریاست جمهوری امارات را دارد.


 به دنبال اولین برد

تیم های فوتبال پرسپولیس و الوحده تاکنون دو بار با یکدیگر بازی کرده اند که حاصل آن یک شکست برای پرسپولیس و یک تساوی میان دو تیم بوده است. این دو تیم در اولین و آخرین رویارویی خود در لیگ قهرمانان آسیا 2011 با هم بازی کردند. سرخپوشان در آن دوره دو بار در مقابل الوحده قرار گرفتند که در بازی رفت با تک گل بادامکی مقابل این تیم به تساوی دست یافتند و در دیدار برگشت با دو گل در امارات مقابل این تیم مغلوب شدند.

 پرسپولیس بعد از 6 سال بار دیگر در ورزشگاه آل نهیان ابوظبی مقابل الوحده قرار خواهد گرفت و  با کادر فنی و بازیکنانی جدید امیدوار است انتقام شکست مقابل این تیم را با یک نتیجه خوب  بگیرد و به اولین پیروزی اش در مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا دست یاید.

 

شیوا دورانگر

 

الوحده

تاگلیابو

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی