با احتساب تعداد دقایق بازی; آمار علیپور سیصد میلیونی بهتر از رضایی یک و نیم میلیاردی

با احتساب تعداد دقایق بازی; آمار علیپور سیصد میلیونی بهتر از رضایی یک و نیم میلیاردی

تیم استقلال در ابتدای فصل گذشته با خریدهای میلیاردی گران ترین تیم لیگ شانزدهم را بست.
به گزارش سایت پیروزی دیلی، تیم استقلال در ابتدای فصل گذشته با خریدهای میلیاردی گران ترین تیم لیگ شانزدهم را بست. آبی پوشان به بازیکنی که با تیم پیشین خود 120 میلیون قرار داد داشت پیشنهاد 900 میلیونی دادند و با قراردادن آپشن هایی عجیب در قرارداد بازیکنان به نظر در نقل و انتقالات خوب عمل کردند اما در نهایت با 9 امتیاز فاصله از پرسپولیسی که با چهار میلیارد کمتر از استقلال بسته شد یک قهرمانی مقتدرانه بدست آورد.

 با نگاهی ساده به عملکرد یکی از خریدهای میلیاردی استقلال در فصل گذشته و قیاس آن با خرید جوان سرخپوشان متوجه می شویم که برای موفقیت همیشه نیاز به خریدهای گران قیمت نیست و گاهی میدان دادن به جوانان راه موفقیت است.

 علی علیپور – جوان و بی ادعا 

مهاجم سرخپوشان در هفته های انتهایی لیگ عملکردی فوق العاده از خود به جا گذاشت و تازه موتور گلزنی اش روشن شده است. علیپور در فصل جاری در 28 بازی (1779 دقیقه) برای سرخپوشان به میدان رفته، 4 بار موفق به گلزنی شده و 6 پاس گل را در کارنامه دارد. علیپور با 6 پاس گل در رده سوم بهترین پاسورهای لیگ قرار دارد و البته سه پنالتی گرفته که تبدیل به گل شده و متاسفانه در ایران پنالتی منجر به گل را پاس گل حساب نمی کنند وگرنه علیپور بی برو برگرد بهترین پاسور لیگ شانزدهم بود. مهاجم پرسپولیس هر 444 دقیقه یک گل زده و هر 296 دقیقه یک پاس گل داده و البته 3 پنالتی گرفته که تبدیل به گل شده است. 

کاوه رضایی – مهاجم میلیاردی

 مهاجم استقلال که با پایان هفته سی ام و پاس گلی که برابر سپاهان داد نامش به عنوان آقای پاس گل لیگ شانزدهم بر سر زبان ها افتاد برخلاف انچه گفته می شود 9 پاس گل در کارنامه ندارد و در کنار ایمان مبعلی با 8 پاس گل عنوان برترین پاسورهای لیگ را به خود اختصاص داده اند. رضایی در 27 بازی ( 2514 دقیقه) در میدان حضور داشته و 7 گل و 8 پاس گل را در کارنامه دارد. مهاجم استقلال هر 359 دقیقه یک گل زده و هر 314 دقیقه هم یک پاس گل داده و پنالتی هم نگرفته است.

 با نگاهی به قیمت قرارداد علیپور و رضایی و آنچه در سایت سازمان لیگ ثبت شده متوجه می شویم که علی علیپور جوانو کم ادعا با کمتر از یک سوم قرارداد کاوه رضایی با پرسپولیس قرارداد بسته در صورتیکه آمار نشان می دهدعملکرد این دو نفر تفاوت چندانی نداشته است و چه بسا اگر به علیپور فرصت بازی بیشتری می رسید می توانست عملکردی به مراتب بهتر از کاوه رضایی داشته باشد. در سایت سازمان لیگ قرارداد رضایی یک میلیارد تومان ثبت شده و قرارداد علیپور سیصد میلیون تومان و همانطور که بارها از طریق رسانه ها اعلام شده قرارداد کاوه رضایی آپشن های عجیب و غریب زیادی هم دارد.


**مرجان گلچین

علیپور

کاوه رضایی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی