با 3 گل ملی و 6 گل آسیایی در سال 2017/ طارمی کاندیدای شماره یک توپ طلای آسیا

با 3 گل ملی و 6 گل آسیایی در سال 2017/ طارمی کاندیدای شماره یک توپ طلای آسیا

مهدی طارمی کاندیدای شماره یک توپ طلای آسیا
پیروزی دیلی:7

آمادگی طارمی به سطحی رسیده که این بازیکن می‌تواند برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا هم دورخیز کند، جایی که او توانسته در شش بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شش گل به ثمر برساند و با هت‌تریکش مقابل الوحده صعود پرسپولیس را به مرحله یک هشتم نهایی رقم زد، بعد از مرحله گروهی، طارمی گرچه در مرحله یک هشتم مقابل لخویا در ورزشگاه آزادی یک پنالتی از دست داد اما در بازی برگشت و در قطر، او بود که پاس گل را به بازیکن تیم لخویا داد و موجب پیروزی، سرخپوشان در دوحه شد و این مسئله وضعیت او را بهتر از قبل کرده است. طارمی در حال حاضر و با گذشت بیشتر از پنج ماه از سال 2017 توانسته خود را در جمع بازیکنان برتر آسیا قرار بدهد و این مسئله با توجه به حضور سرخپوشان در جمع 8 تیم برتر آسیا می‌تواند در پایان سال برای او خوش‌یمن باشد و این بازیکن را در جمع بازیکنان برتر سال 2017 قرار بدهد. 

پیش از این از ایران خداداد عزیزی، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی موفق شده‌اند که جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را کسب کنند، آنهم در سال‌هایی که هرکدام از این بازیکنان تأثیر بسیار زیادی در تیم ملی و تیم‌های باشگاهی‌شان داشتند. مطمئناً عملکرد مثبت در بازی‌های بین‌المللی از شروط اصلی قرار گرفتن بازیکنان در بین نامزدهای بهترین بازیکن سال است و طارمی هم می‌تواند در راه چهار ستاره پیشین فوتبال ایران قدم بردارد. 

شرط اینکه طارمی بهترین بازیکن سال آسیا شود، تنها تداوم عملکردش در پرسپولیس و تیم ملی است و مطمئناً سال جاری می‌تواند مهم‌ترین سال فوتبالی مهاجم پرسپولیس باشد، سالی که پرسپولیس در بین هشت تیم برتر آسیا حضور دارد و در لیگ برتر نیز برای قهرمانی می جنگد، تیم ملی با کره جنوبی و سوریه در راه جام جهانی بازی دارد و گلزنی در این بازی‌ها می تواند طارمی را در مسیر بهترین بازیکن آسیا شدن قرار ‌دهد. البته اگر این بازیکن چنین هدفی را در سر داشته باشد و بتواند با نگاهی منطقی به این هدف برسد. مسلماً در این راه فراز و نشیب هم وجود خواهد داشت و شاید تنها کسی که به این بازیکن ضربه بزند، خودش باشد. طارمی در صورت کنار گذاشتن تصمیم‌هایی عجیب چون چیپ زدن در بازی حساس با الریان و استفاده بهتر از فرصت‌ها می‌تواند روزهای درخشانی چون بازی با الوحده داشته باشد. 

عملکرد طارمی در سال 2017 : 

*تیم ملی; طارمی در سال 2017 در تیم ملی موفق به سه بار گلزنی برابر تیم های ازبکستان، قطر (3 امتیازی) و چین (3 امتیازی) شده است. 

*لیگ قهرمانان آسیا; طارمی در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017 موفق به 6 بار گلزنی برابر تیم های الوحده (5 گل) و الریان شده است.

*لیگ برتر; آقای گل سرخپوشان در سال 2017 و تا به اینجا برای این تیم در لیگ برتر 11 بار و در برابر تیم های ذوب آهن (2گل)، پدیده، ماشین سازی، پیکان، استقلال خوزستان، نفت تهران، سپاهان، تراکتورسازی، گسترش فولاد و سایپا موفق به گلزنی شده است. 

در مجموع طارمی با گذشت حدود و پنج ماه و نیم از سال 2017 تا کنون موفق به 20 بار گلزنی شده است. 


***مرجان گلچین

توپ طلای آسیا

طارمی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی