با 8 قهرمانی در اداوار لیگ؛ خوردبین پرافتخارترین پرسپولیسی تاریخ

با 8 قهرمانی در اداوار لیگ؛ خوردبین پرافتخارترین پرسپولیسی تاریخ

محمود خوردبین بیشترین قهرمانی را در پرسپولیس داشته است.

اختصاصی پیروزی دیلی؛خودش می گوید اولین پرسپولیسی تاریخ است؛ مردی که بیش از 4 دهه همراه سرخپوشان است و مظهر وفاداری به پرسپولیس لقب گرفته است. صحبت از محمود خوردبین است؛ مهاجم گلزن دهه 50 پرسپولیس و سرپرست کهنه کار سرخها. خوردبین از سال 1347 تا به امروز قریب به 40سال است که به عناوین مختلف در کنار تیم محبوبش بوده است. او در اواخر سال 47 به عضویت پرسپولیس در آمد و در سال 59 با پیراهن این تیم از فوتبال باشگاهی خداحافظی کرد. وی در این مدت 170 بار پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد و 47 گل به ثمر رساند.
با شروع دوباره فوتبال در دهه ۶۰ خوردبین به عنوان سرپرست کارش را در کنار پروین آغاز کرد و سال ۷۲ همزمان با او از پرسپولیس رفت. یار وفادار پروین به همراه او در سال 77 به پرسپولیس بازگشت و تا سال 82 در کنار سرخپوشان بود. خوردبین یکسال بعد  مجددا به جمع سرخها بازگشت و در  یک مقطع کوتاه در سال ۱۳۹۰ دوباره مجبور به ترک باشگاه شد، اما دوباره برگشت تا یار وفادار و جدانشدنی سرخها لقب بگیرد.
 خوردبین به جز 2 مقطع 4 ساله، همیشه در کنار این تیم بوده و تصور پرسپولیس هم بدون خوردبین ممکن نیست. در تاریخ فوتبال هیچ بازیکنی نتوانسته به ثبات و پایداری خوردبین برسد. حضور به عنوان بازیکن، مربی و سرپرست در  طول سالیان  متمادی کنار سرخها، خوردبین را به یکی از وفادارترین و پرافتخارترین های پرسپولیس تبدیل کرده است.   
جالب است که بدانید محمود خوردبین بیشترین قهرمانی را هم در پرسپولیس داشته است. اگر علی پروین را پرافتخارترین مربی سرخها بدانیم بی شک سرپرست کهنه کار سرخها با 7 عنوان قهرمانی لیگ، 5عنوان قهرمانی حذفی کشور، 6 عنوان قهرمانی باشگاه های تهران، 2 قهرمانی حذفی تهران و  یک مقام آسیایی که در قامت بازیکن و سرپرست به ان دست یافته است، خوردبین را به عنوان پرافتخارترین پرسپولیسی برجسته می کند.خوردبین در تمام قهرمانی های پرسپولیس به جز 2 دوره، در تمام اداوار لیگ کنار این تیم حضور داشته و در این فصل هشتمین قهرمانی را به همراه سرخها تجربه کرد.  
کسب 3 جام در دهه 50
 محمود خوردبین،که معروفترین شماره 14 سرخها به شمار می رود با پیراهن پرسپولیس اولین قهرمانی را در لیگ منطقه ای سال 50 تصاحب کرد.او دو بار نیز در سالهای 52 و 54 موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ تخت جمشید شد.  خوردبین در ۱۲ دربی به میدان رفت و 2 گل به ثمر رساند. البته او با حضور در 54 دربی به عنوان بازیکن و سرپرست در این زمینه هم رکوردار است.
 فتح جامهای مختلف در دهه 60
 بعد از تعطیلی مسابقات در سال 57 و وقفه ای 3 ساله، فوتبال کشور با برگزاری مسابقات باشگاه های تهران از سر گرفته شد و تیم پرسپولیس با مربیگری علی پروین و محمود خوردبین به عنوان سرپرست پا به این مسابقات گذاشت و یک به یک جام ها را درو کرد.پرسپولیس طی یک دهه فاتح 9 جام شد. سرخها 6 بار در مسابقات باشگاه های تهران(61،65،66،67، 68 و 69) دو بار در مسابقات حذفی تهران(61 و 66) و یک بار به عنوان قهرمانی جام حذفی کشور(66)دست یافتند.
دبل کاپ در دهه 70
 خوردبین به همراه پرسپولیس دهه 70 را با کسب اولین و تنها نشان قهرمانی آسیایی آغاز کرد و با غلبه بر المحرق بحرین فاتح اولین دوره جام در جام باشگاه های آسیا شد. او در سال 72 از پرسپولیس جدا شد و در سال 77 به همراه پروین به پرسپولیس بازگشت و به  عنوان سرپرست این تیم فاتح لیگ و حذفی شد. خوردبین در آخرین قهرمانی سرخها در سال 78 هم روی نیمکت پرسپولیس بود.
 3 قهرمانی در لیگ برتر
اولین قهرمانی لیگ 80 هم به پرسپولیس پروین رسید و خوردبین در کنار یار صمیمی اش کاپ اولین دوره لیگ برتر را بالای سر برد. او در لیگ برتر هفتم روی نیمکت کنار افشین قطبی حضور داشت و شاهد دومین قهرمانی دراماتیک سرخها در لیگ برتر بود. خوردبین دوبار نیز در دوره ای که علی دایی سرمربی پرسپولیس بود به همراه این تیم فاتح جام حذفی فوتبال کشور در سالهای 88 و 89 شد. او در فصل جاری هم به همراه کریم باقری تنها عضو ایرانی کادرفنی پرسپولیس بود که شاهد قهرمانی زودهنگام و مقتدرانه ی سرخها در شانزدهمین دوره لیگ برتر بود.


شیوا دورانگر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی