ترین های سال پرسپولیس از نگاهی دیگر

ترین های سال پرسپولیس از نگاهی دیگر

پیروزی دیلی؛ سال 1396با لحظات فوق العاده لذت بخش بسیار و دقایق اندک تلخ برای ما پرسپولیسی ها به پایان رسید؛سالی که به گفته خیلی از کارشناسان و صاحب نظران یکی از  بهترین سال های تاریخ فوتبال پرسپولیس بود.


و حالا به بررسی ترین های سال خوش و خرم مان می پردازیم:

اولین #شکست_سال

سال 96 برای ما با شکست آغاز شد شکست تلخ در برابر صنعت نفت در ابادان که با نگرانیهایی از قبیل فرو رفتن در بحران همراه بود اما بی هیچ عنوان اینطور نشد.

اولین #پیروزی_سال

پرسپولیس در ورزشگاه ازادی پیکان را با سوپر گلهای علیپور و طارمی دو بر صفر شکست داد و اولین پیروزی خود در سال 1396 را جشن گرفت.

#خوشحالی_سال


سرخپوشان توانستند در هفته ی بیستو هفتم و سه هفته مانده به پایان فصل با پیروزی برابر ماشین سازی قهرمانی خود در لیگ شانزدهم را جشن گرفت.

#جشن_سال

مطمئنا جشن قهرمانی پس از درهم کوبیدن پدیده بهترین جشن سال بود که با حضور صد هزار نفری هواداران در ازادی همراه بود.

#چیپ_سال

بی شک تنها کاندیدای کسب این عنوان مهدی طارمی و پنالتی چیپ او مقابل الریان بود و روبروی دیدگان چهل هزار هوادار سرخپوش است که باعث شد کار پرسپولیس را برای صعود به دور حذفی بسیار سخت کند.

#هتریک_سال

پرسپولیس در هفته پایانی لیگ قهرمانان اسیا باید به مصاف الوحده میرفت و برای صعود شدیدا نیاز به برد و توقف الریان در بازی همزمان داشت که هتریک طارمی و شکست الریان باعث صعود ما به جمع 16تیم برتر شد.

#شیرین_ترین_گل_به_خودی_سال

حتما خودتان میدانید شیرین ترین گل به خودی سال کدام است؛گل به خودی چیکو فلورس مدافع لخویا در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی که باعث صعودمان به جمع هشت تیم شد.

#نقل_و_انتقالات_سال


فصل نقل و انتقال برای ما بسیار خوب بود و توانستیم بازیکنان خوبی را نظیر شجاع خلیل زاده ، گادوین منشا ، سیامک نعمتی ، شایان مصلح و... در تمامی پستها بجز دروازبان به خدمت بگیریم.

#بهترین_شروع_قبل_از_فصل


بدون تردید شکست دادن نفت تهران و قهزمانی در سوپر جام بهترین شروع فصل بود که با برتری سه بر صفر همراه بود.

#کامبک_سال


یکی از بهترین بازگشت های تاربخ پرسپولیس در اسیا مقابل الاهلی عربستان بود بازی رفت یک چهارم نهایی  که بازی دو صفر باخته تا دقیقه 75را با تساوی دو دو عوض کردیم.

#بهترین_بازی_سال


بدون شک بهترین بازی سال بازی برگشت مقابل الاهلی بود در ابتدا ما با گل علی علیپور مقابل میزبان پیش افتادیم اما دقیقه11کمال کامیابی نیا اخراج شد اما ما دفاع مطلق ارائه ندادیم و با ضد حملات مخوف علیپور الاهلی را به عقب راندیم . در ابتدای نیمه دوم گل مساوی را خوردیم در استانه حذف شدن قرار گرفتیم که در دقیقه 81 با یک پنالتی اخراج و در دقیقه 91با پنالتی دیگر به جمع چهار تیم برتر قاره کهن صعود کردیم.

#تعویض_سال

پیروزی سه یک مقابل الاهلی با تعویض های برانکو ممکن شد جایی که منشا به جای علیپور  بشار رسن جای مسلمان و مصلح به جای فرشاد احمدزاده به میدان آمدند
مصلح روی گل دوم پنالتی گرفت
منشا آن را گل کرد
بشار پنالتی دوممان را گرفت
و برانکو به عنوان الهه ی تعویض در یونان باستان لقب گرفت.

#شوک_سال

همه ی ما مشغول تدارک اتش بازی مقابل الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان بودیم که ناگهان خبر محرومیت 4 ماهه طارمی امد ابتدا آن را جدی نگرفتیم اما وقتی معتبر ترین سایتها و حتی اخبار صداوسیما ان را اطلاع داد ما به شوک بزرگی که در استانه بازی مهم با الهلال به وجود امده بود فرورفتیم

#تلخ_ترین_سال


به دنبال محرومیت طارمی اتفاق بدتر از آن نیز افتاد؛ بله درست حدس زدید محرومیت از دو پنجره نقلوانتقالات که از محرومیت طارمی نیز بدتر و تلخ تر بود ما ده بازیکن داریم که در پایان فصل قراردارشان به پایان میرسد و هنوز مذاکراتی بر سر تمدید با انها انجام نشده بود که مارا بسیار بسیار نگران کرده بود.

#بدترین_شکست_سال

به دنبال تمام حواشی به وجود امده قبل از بازی با الهلال ما با کمتر از ده درصد از امادگیمان به سراغ بازی با این تیم رفتیم نبود چهار بازیکن فیکس مان یعنی
 سید جلال حسینی و محمد انصاری در قلب دفاع
کمال کامیابی نیا در هافبک دفاعی
و مهدی طارمی در خط حمله
لطمه بزرگی به ما زد و ما با تیم دوممان شکست سنگین چهار بر صفر مقابل عربستانی ها را متحمل شدیم.

#داوری_سال

بازیکنان و هواداران با انگیزه مضاعف به سراغ بازی برگشت رفتند و یقین داشتند که در برابر این تیم به پیروزی با اختلاف چهار گل میرسیم شروع طوفانی مان با گل منشا در دقایق ابتدایی امید ها را دوبرابر کرد اما داور ، بازی را برای عرب ها دراورد و وقتی انصاری مهاجم الهلال را بیرون محوطه جریمه سرنگون کرد داور برای ابیها پنالتی اعلام کرد و پنالتی تبدیل به گل شد.


#برد_سال

پرسپولیس در تاریخ 4آبان با شرایط نه چندان مساعد و بدون مهاجم کلیدی خود به سراغ دربی رفت که با گل علی علیپور از روی نقطه پنالتی به پیروزی شیرینی دست پیدا کرد.

#تغییرات_سال

پس از افشای عملکرد بد طاهری در بستن قرار داد با طارمی و تغییر ناشیانه زمان بستن قرارداد او هم مانند دیگر مدیران به دلایلی نامشخص از سمت خود استعفا داد و افشین پیروانی که مورد قبول هواداران نیز هست جانشین خوردبین شد و در این بازه زمانی عملکرد خوبی داشته است.

#ستاره_سال


بدون شک و شبه ای علی علیپور در این فصل بهترین بازیکن تیم بوده و توانست جای خالی طارمی را به طور کامل پر کند و با 22 گل هم آقای گل لیگ و هم یکی از کاندیدای آقای گلی لیگ قهرمانان اسیاست . تیم ما به امادگی این بازیکن به شدت نیازمند است.

#آخرین_شکست_سال

ما میتوانستیم با شکست استقلال در دربی قهرمانی در لیگ برتر هفدهم را قطعی کنیم اما بازی بدمان مقابل این تیم فرصت مناسب را به آنها داد تا با تک گل غفوری شکست مان دهند و مسجل شدن قهرمانی مان به هفته بیستو پنجم بکشد.


یادداشت اختصاصی یاسر دربندی فراهانی ، مهدی گل زاده ؛
ادمین های کانال ارتش سرخ آسیا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی