براتی: تراکتورسازی حق استفاده از بازیکنانی را که غیرقانونی جذب کرده، ندارد

براتی: تراکتورسازی حق استفاده از بازیکنانی را که غیرقانونی جذب کرده، ندارد

رییس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: باشگاه تراکتورسازی بنا بر حکم فیفا حق استفاده از بازیکنان غیر مجازش را در دیدارهای آینده ندارد.
به گزارش سایت پیروزی دیلی، حمدرضا براتی درباره محرومیت تراکتورسازی، بیان کرد: به علت پرداخت نکردن مطالبات بازیکن تونسی، «حمزه یونس» و شکایت این بازیکن مساله‌ای برای تراکتوسازی تبریز به وجود آمد و شورای حل اختلاف در تاریخ 30 سپتامبر این رای را مستقیما به باشگاه اعلام کرد و باشگاه تراکتورسازی نیز تقاضای رسیدگی کرد. 
 وی ادامه داد: تراکتورسازی به هر دلیلی نتوانست در مهلت 21 روزه اعتراض خود را به CAS اعلام کنند و نهایتا در تاریخ شش اکتبر از سوی فیفا دستور داده شد که سرخ‌پوشان تبریزی از دو پنجره انتقالات زمستانی و تابستانی فصل آینده محروم خواهند بود. 
 براتی درباره دیدارهایی که تراکتورسازی در آنها از بازیکنان غیرمجازش استفاده کرده، تصریح کرد: در درجه اول باشگاه‌هایی که تراکتورسازی در مقابل آنها حاضر شده و بازی کرده باید ظرف دو ساعت پس از بازی اعتراض خود را اعلام می‌کردند و چون نه باشگاه تراکتورسازی و نه حریفانش از این جریان اطلاعی نداشتند پس می‌توان این را روزنه‌ امیدی برای عدم شکایت حریفانش دانست. 
 رییس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال ادامه داد: اما درباره اینکه تراکتورسازی رای فیفا را اجرا نکرده، فدراسیون فوتبال در حال مکاتبه با فیفا است و باید ببینیم رای فیفا چیست اما آنچه که مشخص است این که تراکتورسازی حق استفاده از بازیکنانی که بعد از تاریخ مقرر قرارداد خود را با سرخ‌پوشان امضا کرده‌اند را ندارد.

بازیکن غیر قانونی

پرسپولیس-تراکتور

علیرضا هادیان :
۱۷ بهمن ۹۵
آقای براتی عزیز. در آیین نامه آمده اگر تخلفی از دید داور و مقامات برگزاری مسابقات دور بماند به صرف اطلاع کمیته انضباطی از موضوع تخلف من باب مثال از طریق رسانه ها کیته انضاطی میتواند به موضوع ورود کند پس استناد شما فقط زمانی بکار می آید که تخلف مشهود در زمین مسابقه توسط داور یا مقامات فوق الاشاره کشف و گزارش شود و تیم متضرر حین مسابقه و بعد آن حداکثر تا ۲ ساعت پس از سوت پایان مسابقه فرصت تسلیم شکایت دارد و بعد آن شکایت مسموع نخوهد بود. نکته ای که اینجا بکار میآید آنست که فیفا راسآ به کسر ۸ امتیاز از تراکتور حکم میکند تا تراکتورساز را تنبیه و توبیخ کند لیکن تیم های دیگر بازی را واگذار کرده اند و آنچیز که از تاثیرگذاری یک بازیکن در نتیجه یک مسابقه فوتبال که بازی تیمی است در اذهان عمومی مصطلح شده است در حکم فیفا جای ندارد. و فیفا از حکم توبیخ یکی دیگری را منتفع نخواهد کرد و امتیازات کسر شده را به سبد تیم دیگر آنهم بعد مرور زمان طولانی واریز نخواهد کرد. قاعدتا هم درست است که تاثیر امتیازاتی که بر اساس تخلف خطای محض و نا آگاهی متخلف انجام شده در کلیت جدول لیگ خود را نشان دهد نه برای تیم خاص. مثال آن در خارج چمن سبز آنست که اگر کسی خودروی خود را دوبله پارک کند علی رغم آنکه هزینه وقت و به زحمت انداختن راکب خودروی کناری را بر وی تمیل کرده ولی بابت این تخلف رانندگی جریمه میشود و این جریمه به محل درآمدهای عمومی واریز میشود. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی