باوی: برانکو تغییر روش بدهد؛ تیم های عربی به جنگ روانی متوسل می‌شوند

باوی: برانکو تغییر روش بدهد؛ تیم های عربی به جنگ روانی متوسل می‌شوند

کریم باوی: کیروش از حالا دنبال بهانه است تا شکست هایش را گردن برانکو بیاندازید.
به گزارش سایت پیروزی دیلی، پرسپولیس در نخستین گام از لیگ قهرمانان آسیا به کسب یک امتیاز برابر الهلال عربستان رضایت داد. نتیجه ای نه خوب و نه بد! سرخپوشان و برانکو این روزها حریف دیگری نیز دارند که با تحرکات غیر حرفه ای خود، آرامش محبوب ترین و پرطرفدارترین تیم ایران و آسیا را مختل کرده است. حالا سرمربی کروات و محبوب پرسپولیس هم باید مراقب رفتارهای خصمانه سرمربی موزامبیکی الاصل تیم ملی باشد و هم تیمش را آماده مصاف با تیم های حریف کند. با کریم باوی در خصوص شرایط روز پرسپولیس گپ و گفتی داشتم که ماحصل آن از نظرتان می‌گذرد. 

 -آقای باوی چه خبر؟ حسابی از فوتبال دور شده اید؟
 شکر خدا خوب هستم. از فوتبال که نمی‌توانیم دور بشویم. اتفاقا روز( چهارشنبه) با مجتبی محرمی راجع به پرسپولیس صحبت می‌کردیم. به مجتبی گفتم یادت هستزمان ما تو در دفاع چه می‌کردی و من در حمله چه می‌کردم! حالا بازی که بازیکنان نسل فعلی پرسپولیس انجام می‌دهند را ببین. دیدی برابر الهلال چه کردند؟! 

-خب بازی پرسپولیس برابر الهلال را چگونه دیدید؟
 چیزی که در این بازی مشاهده کردیم، این بود. برانکو همان تاکتیکی که در لیگ برتر به خوبی نتیجه داده را در لیگ آسیا نیز قصد پیاده کردنش را داشت. ایشان باید تفاوت سطح بازی های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را در نظر بگیرد. این که آماده کردن تیم و بازیکن از لحاظ روحی و روانی، شرایط تاکتیکی، استرس بازی ها، شرایط آب و هوایی و تمام مسائلی از این دست که ممکن است روی بازیکن و تمرکز و تفکرش تاثیر بگذارد را مد نظر قرار بدهد. اما در این به نظر آمد آقای برانکو هنوز روی بازی های آسیایی آن احاطه ای را که روی بازی های داخل ایران دارد را دارا نیست. 

-این نقطه نظر شما از چه بابت است؟ 
ببینید، پرسپولیس در گروهی قرار دارد که 3 تیم عربی در ان حضور دارند. کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به هر دلیلی همیشه فوتبال ایران را طور دیگری می‌بینند و روی تیمی مثل پرسپولیس حساب ویژه ای می‌کنند. یقین داشته باشید تیمی مثل الهلال تک تک بایکنان پرسپولیس با تمام خصوصیات مثبت و منفی شان را در هر بازی که درلیگ برتر انجام داده اند را آنالیز کرده و شناخت کاملی از ویژگی های فنی و روحی، روانی آنها داشتند. خب این آنالیز که امری طبیعی است و برانکو نیز همین کار را کرده؟ برانکو می‌بایست تاکتیکی متفاوت از آن چه در لیگ برتر برای پرسپولیس اتخاذ می‌کند را برای این بازی ها در نظر بگیرد. همه ما شیوه بازی تیم های عربی را می‌دانیم. اما گویا آقای برانکو از این موضوع خبر نداشت. برای همین بود که در کنفرانس خبری پس از بازی اظهار داشت که از مساوی برابر الهلال راضی است، برانکو می‌توانست از مهره هایش استفاده های بهتری ببرد. 

-خب این را نیز باید در نظر گرفت که طی دو ماه اخیر و اردوی تیم ملی در امارات چه تنش هایی از سوی سرمربی تیم ملی برای سرمربی پرسپولیس و بازیکنانش ایجاد شد؟
 خب این را نیز مسئولان باشگاه پرسپولیس می‌بایست به برانکو تفهیم کنند که تمام تفکر و تمرکزش را روی مسابل مربوط به پرسپولیس قرار دهد و به امور خارج از تیم کار نداشته باشد. به هر حال کارلوس کیروش هم مربی بزرگی است که سابقه کار در منچستر یونایتد و رئال مادرید را دارد. او در تیم ملی نمره قبولی گرفته و مردم هم او را دوست دارند. 

-آیا برانکو به عنوان مسئول مستقیم مسائل فنی پرسپولیس نباید از شرایطی که آمادگی تیمش را مختل می‌کند، دفاع کند؟ 
این موضوع حق طبیعی هر مربی است. اما برانکو از طرف اطرافیانش تحریک شده که می‌تواند کیروش را کنار بزند و به تیم ملی بیاید. 

-این که پیش از دربی 84 عنوان می‌شد بازیکنان پرسپولیس دیگر به تیم ملی دعوت نمی‌شوند هم مقصر برانکو است؟
 خب کیروش دنبال بهانه هایی بود تا تغییراتی ایجاد کند یا شاید قصد داشت به پیشنهادات احتمالی اش بپردازد. اما او باید اگر مربیان لیگ برتری ایرادی از کارش می‌گیرند، انتقاد پذیر باشد. نه این که صحبت های برانکو را بهانه قرار بدهد. فدراسیون فوتبال به خاطر مردم و نتیجه گرفتن تیم ملی، کیروش را از این مسایل دور نگه بدارد. او باید بداند که مور د تایید مردم است و برای تیم ملی در این چند سال عملکرد قابل دفاعی داشته است. 

-حالا به نظر شما اگر کیروش چنین فکری را عملی کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
 آقای تاج و فدراسیونی ها باید به کیروش بگویند که باید نگاهش به فوتبال ایران نگاه ملی باشد. نه این که یک مساله را بهانه کند وبگوید بازیکنان پرسپولیس را به تیم ملی دعوت نمی‌کند. آن هم در شرایطی که بازیکنان پرسپولیس نقش اساسی و انکار ناپذیر در موفقیت های تیم ملی داشته اند. 

 -برانکو یک بار مصاحبه کرد. اما کیروش دست بردار نیست؟ 
فدراسیون فوتبال باید با کیروش جلسه بگذارد. باید برای او از انتظارات و خواسته های مردم بگوید. بخش اعظمی از همان هایی که باید بیایند تیم ملی را تشویق کنند، هواداران پرسپولیس هستند. سرمربقی تیم ملی باید بداند که انتقاد هست و خواهد بود اما باید در آرامش، فکر و ذکرش را تنها به تیم ملی معطوف کند. 

-دلیل این همه حملات کلامی سرمربی تیم ملی علیه سرمربی پرسپولیس چیست؟ شما صحبت از بهانه جویی کیروش کردید؟ 
آن مصاحبه برانکو بهانه را دست کیروش داد تا سروصدا کند. تا نارسایی هایی که پیرامون تیم ملی مثل عدم برپایی اردوهای خارجی و برگزاری بازی های دوستانه وجود دارد و همچنین شکست های احتمالی آینده را به گردن فدراسیون و برانکو بیاندازد و خودش را تبرئه کند. 

-اگر سرمربی تیم ملی بر اصرارش مبنی بر عدم دعوت پرسپولیسی ها پافشاری کرد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ 
این مسائل در شرایطی که هم پرسپولیس و هم تیم ملی در کوران بازی های لیگ قهرمانان آسیا و هم رقابت های انتخابی جام جهانی هستند، باعث بر هم خوردن تمرکز برانکو، کیروش و بازیکنان از هدف اصلی شان می‌شود. بایکن انگیزه اش را از دست می دهد، چون یک فوتبالیست تلاش می‌کند با درخشش در تیم باشگاهی اش به تیم ملی برسد. 

-حالا پرسپولیس بازی برابر الوحده امارات را در پیش دارد. برای موفقیت در این دیدار چه باید کرد؟ 
برانکو باید تفکراتش در تقابل با تیم های عربی را تغییر بدهد. این تیم ها بیشتر به ضد فوتبال تکیه دارند. سعی می‌کنند روی داور یا بازیکنان حریف تاثیر بگذارند. روی به ایجاد جنگ های روانی می‌آورند. بنابراین برانکو و بازیکنان پرسپولیس باید بدانند که تاکتیک های مرسوم در لیگ برتر ایران در لیگ قهرمانان آسیا و تقابل با تیم های عربی جواب نمی‌دهد.

 –با این تفاسیر پرسپولیس چقدر شانس صعود از گروهش را دارد؟ 
پرسپولیس دو بازی در ورزشگاه آزادی دارد. البته تیم های عربی یاد گرفته اند چگونه در برابر فشار وحشتناک هواداران پرشمار پرسپولیس و جو ورزشگاه آزادی دوام بیاوند. با این حال پرسپولیس هم ستاره و هم قدرت تماشاگر و هم مربی باهوشی مثل برانکو دارد. باید از بازی های خانگی نهایت استفاده را ببرد و از بازی های خارج از خانه با هوش و درایت، امتیازهای لازم را بگیرد. پرسپولیس پتانسیل صعود از گروهش را دارد. من به فکر شرایط پرسپولیس در مراحل بعدی هستم.


*صالح محمدرحیمی

پرسپولیس

کریم باوی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی