برانکو: بازیکنان من با قلب‌شان بازی کردند

برانکو: بازیکنان من با قلب‌شان بازی کردند

پرسپولیس تهران در حالی که ۲ بر صفر مقابل الاهلی عربستان عقب بود، با سه تعویض طلایی برانکو به بازی برگشت و توانست در نهایت به تساوی 2-2 برسد تا امیدهایش برای صعود زنده بماند.
به گزارش پیروزی دیلی،سرمربی کروات که نقش ویژه‌ای در این نتیجه داشت و توانست با تعویض‌هایش سرگئی ربروف، سرمربی حریف را مات کند، حرف‌های جالبی داشت و... بهتر است خودتان مصاحبه ما با برانکو را بخوانید.

 *وقتی ۲ بر صفر عقب افتادید، فکرش را می‌کردید به بازی برگردید؟

 باید از بازیکنانم تشکر کنم و تلاش آنها قابل تحسین بود. اینکه تا لحظه آخر تسلیم نشوی و برای برد و موفقیت بدوی، از همه چیز برای من مهم‌تر است. من به شاگردانم اطمینان داشتم و خیلی خوشحالم به بازی برگشتیم. 

* حتی می‌توانستید در دقیقه آخر یک گل دیگر هم روی پاس علی علیپور به گادوین منشا بزنید اما...

 به هر حال قرار نیست همه موقعیت‌ها تبدیل به گل شود. اگر این‌طور باشد که اسمش فوتبال نیست و بسکتبال می‌شود (می‌خندد و ادامه می‌دهد) به نظرم بازیکنان من با قلب خود بازی کردند و نتیجه هم گرفتند. برخی اوقات همه چیز بد پیش می‌رود و ناگهان ورق برمی‌گردد. در بازی با الاهلی هم چنین اتفاقی افتاد.

 * خیلی‌ها از سه تعویض شما تعریف می‌کنند. آوردن کمال، منشا و بشار رسن شرایط را عوض کرد. قبول ندارید؟ 

نیمکت خوب و قوی، هدیه بزرگی برای مربی است. ما بازیکنان باکیفیتی درون زمین و بیرون زمین روی نیمکت داریم که می‌توانند گره ‌بازی را باز کنند. در آن زمان هم احساس کردم این سه بازیکن می‌توانند مثمرثمر باشند. هرچند سه بازیکن تعویضی هم زحمت خود را در زمین کشیدند. 

* بشار رسن هم هافبک باکیفیتی نشان داد. توضیح می‌‌دهید؟ 

ما هر بازیکنی را با مطالعه می‌خریم، البته بشار هنوز کار دارد تا با تیم هماهنگ شود ولی در همین دقایقی هم که بازی کرد، نشان داد کیفیت خوبی دارد و می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. 

* نکته کلیدی و جالب بازی پرسپولیس و الاهلی عربستان پس از گلزنی گادوین منشا اتفاق افتاد. لحظه‌ای که مهدی طارمی برای شادی پس از گل نزد منشا رفت و رقیب خود را در آغوش کشید! 

(با کمی ناراحتی) چرا رقیب؟! چرا از این الفاظ استفاده می‌کنید؟ رقیب مهدی طارمی در الاهلی توپ می‌زد!‌ 

*منظوری نداشتیم که...

 لطفاً این بحث را تمام کنید! شما رفاقت طارمی و منشا را ندیدید یا اینکه دیدید و باز اسم رقیب می‌گذارید؟ 

* آخر بعد از آن همه حرف و حدیث و تشویق منشا هنگام موقعیت خراب کردن طارمی در استادیوم آزادی فکرش را نمی‌کردیم آقای گل به طرف مهاجم نیجریه‌ای برود!

 ولی دیدید که رفت! مهدی طارمی پسر خوش‌قلب و صاف و ساده‌ای است. من خوشحالم بازیکنانم بیشتر از موفقیت فردی به فکر تیم هستند. شما اگر دقت کرده باشید پس از گل گادوین منشا همه نیمکت پرسپولیس و بازیکنان تعویضی برای شادی نزد این بازیکن رفتند. همه از موفقیت تیم و برگرداندن نتیجه خوشحال بودند و این چیز کمی نیست. من از این بابت واقعاً خوشحالم. در هر تیمی این رفاقت وجود داشته باشد، موفق می‌شود. شک نکنید!

 * به نظر می‌رسید الاهلی شناخت خوبی از پرسپولیس داشته باشد و سرگئی ربروف هم همین موضوع را در کنفرانس خبری پیش از بازی گفته بود. نظر شما چیست؟

 این مسئله نرمال است. ما هم از حریف شناخت داشتیم وگرنه بازی باخته را برنمی‌گرداندیم. طبیعی است آنالیزورهای حریف بازی‌های قبلی پرسپولیس را دیده و شناخت کافی از نفرات ما داشته باشند. همان‌طور که ما شناخت داشتیم. خودم هم پیش‌بینی می‌کردم بازی سختی شود چون اصولاً مسابقه دادن با تیم‌های عربستانی سخت است. 

* پس در امارات باید کار سخت‌تری پیش رو داشته باشید؟ 

ما اگر می‌خواهیم کماکان در لیگ قهرمانان آسیا بمانیم باید در امارات، الاهلی را شکست بدهیم. این خواسته همه بازیکنان و هواداران پرسپولیس است و از همین حالا این هدف را دنبال می‌کنیم.

 * در طول مسابقه ما مرتب صدای هواداران الاهلی را می‌شنیدیم که با بلندگو به زبان عربی تیم خود را تشویق می‌کردند. جای خالی تماشاگردان ایرانی را حس نکردید؟

 البته هواداران ما هم زحمت کشیده و از ایران و این طرف و آن طرف خودشان را به مسقط رسانده و از پرسپولیس حمایت کردند ولی به هر حال اگر این مسابقه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد، برای ما خیلی بهتر بود. استادیوم آزادی برای حریفان پرسپولیس واقعاً وحشتناک است. 

* بی‌تعارف چنددرصد شانس برای صعود پرسپولیس به نیمه‌نهایی قائل هستید؟

 به شانس و این حرف‌ها اعتقاد ندارم اما حس می‌کنم می‌توانیم به نیمه‌نهایی برویم. بازیکنان پرسپولیس با برگرداندن نتیجه ۲ بر صفر به ۲-۲، شخصیت بزرگ خودشان را نشان داده و مرا خیلی امیدوار کردند.

برانکو

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی