برانکو: دربی را بردیم، بزنید «برانکوی قهرمان» / دردربی با ریسک بالا بازی می‌کنیم

برانکو: دربی را بردیم، بزنید «برانکوی قهرمان» / دردربی با ریسک بالا بازی می‌کنیم

پروفسور در آستانه دربی 86 وارد شصت و چهارسالگی می‌شود و این یک اتفاق خوب از نظر اوست‌.

پروفسور در آستانه دربی 86 وارد شصت و چهارسالگی می‌شود و این یک اتفاق خوب از نظر اوست‌. این مصاحبه متفاوت با تم «تولد برانکو» را در زیر می‌خوانید.


مصادف شدن تولدتان و دربی 86 چه حس متفاوتی نسبت به تولدهای قبلی‌تان دارد؟
خوشحالم بخشی از یک دربی بزرگ هستم و قطعا برد دربی با قهرمانی پرسپولیس بهترین جشن تولد من خواهد بود‌. بازی‌ای که قرار است در حضور رییس فیفا برگزار شود که او از اهمیت این دربی باخبر است‌. رییس فیفا آشنایی خوبی با فوتبال آسیا دارد و این دربی جزو بزرگ‌‌ترین دربی‌های دنیاست‌. مثل اینتر با میلان، منچسترسیتی با یونایتد و بقیه دربی‌ها که همه از حضور در این دربی خوشحالیم‌. اینکه مقابل صد هزار تماشاگر بازی می‌کنیم، حس خوبی به ما می‌دهد‌. 


روز تولدتان چه حسی دارید و آیا  جزو روزهای مهم زندگی برانکو به حساب می‌آید؟
دقیقا مهم‌‌ترین روز زندگی من است چون در این روز به دنیا آمدم و برای من بزرگ‌‌ترین واقعه است‌. من افتخار و تشکر می‌کنم از خانواده‌ام که همیشه همراه من بوده‌اند.


دوست داشتید در این روز وسنا – همسرتان – هم کنارتان بود؟
به هرحال این کمبودی است که در روز تولدم همواره داشته‌ام اما همسرم تماس گرفت و به من تبریک گفت‌. به هرحال خانواده من عادت کردند به این شرایط و این زندگی کاری من است‌. قطعا این اولین و آخرین باری نیست که قرار است من روز تولدم تنها باشم.


بهترین جمله‌ یا تبریکی که روز تولدتان شنیدید...
من خیلی تولد داشتم و جملات و تبریکات زیادی شنیدم که همه این تبریکات و جملات برای من عزیز هستند.


گفتید خیلی تولد داشتید..‌. مگر چند ساله‌‌تان است؟
(می‌خندد)..‌. اوه! خیلی تولد داشتم‌. خوشحالم سالم هستم، سن‌ام مهم نیست (در این لحظه همراه با لبخند به حاضران چشمک می‌زند)  می‌توانم با تمام قدرت کارم را دنبال کنم‌. هنوز هم از تک تک روزهای زندگی کاری ام لذت می‌برم.


بهترین کادویی که از همسرتان گرفتید چه بود؟
بهترین کادوی من از همسرم بچه هایم بودند.


(در حالی که زلاتکو جای برانکو نشسته بود و مشغول چک کردن تلفن همراهش بود به برانکو گفتیم) تا حالا از برادرتان هم کادو گرفته‌اید؟
من بزرگ‌تر هستم و بیشتر به او هدیه داده‌ام‌. اما او هم کادوی تولد به من زیاد داده است.


تولد در کرواسی رسم و رسوم خاصی دارد یا شبیه به  ایران است؟
دقیقا مثل ایران و دیگر نقاط جهان است‌. البته ما عادات مختلفی دارم مثلا به تفریح خانوادگی می‌رویم یا در خانه جشن می‌گیریم و با دوستان هستیم.


شمع هم فوت می‌کنید؟

بله فوت می‌کنم اما چون سن‌ام زیاد است، تعداد شمع ها روی کیک جا نمی‌شوند.


با این همه تعداد شمع احساس پیری نمی‌کنید؟
نه اصلا..‌. هنوز هم خودم را جوان می‌دانم‌. چون مدام در چالش هستم  و به دنبال چالش‌های جدید می‌گردم‌. پسرم خودم را آنقدر جوان می‌دانم که هنوز هم از این چالش‌ها خسته نمی‌شوم.


در مورد برانکو می‌گویند هرچقدر سن‌اش بالاتر می‌رود ریسک‌پذیرتر می‌شود.
آنهایی که این حرف را می‌زنند از قبل با من آشنایی ندارند‌. من قبلا در تیم ملی کار می‌کردم و الان هر روز در باشگاه هستم که روش و شیوه کارش فرق دارد‌.


یعنی نسبت به تیم‌ملی محتاط‌‌تر شده‌اید یا ریسک‌پذیرتر؟
من مربی‌ای هستم که ریسک را به گردن می‌گیرم و با تیم ملی هم همین طور بودم و الان با پرسپولیس هم به همین شکل کار می‌کنم‌. چون در فوتبال نمی‌توانید ریسک نکنید.


فکر می‌کنید دربی هم جای ریسک دارد؟
این مساله در فلسفه و روح کاری من است‌. این چیزی است که هواداران پرسپولیس می‌خواهند‌. قطعا می‌دانیم این مساله تا حدی می‌تواند کار را جلو ببرد اما دوست دارم همیشه نبض هواداران و مردم ایران را احساس کنم.


بهترین کادوی‌ای که در کرواسی و ایران گرفته‌اید، چه بود؟
این خیلی سخت است..‌. واقعا یادم نمی‌آید‌. زیباترین کلام، برای من زیباترین هدیه است‌. کادوهای مادی فقط از این جهت است که علامتی باشد برای جلب توجه بودن توسط دیگران حتی یک دسته گل  هم می‌تواند اینطور باشد‌. من اصلا طبقه‌بندی برای هدیه ها ندارم، مثلا عکاس شما یک عکس زیبا به من هدیه داد‌. در این عکس پشت من به دوربین بود و به نظرم معنای این عکس این بود که زودتر جمع کن برو! (خنده) البته او چون استقلالی است این عکس را گرفته! (خنده)


شاید منظورش این بوده که جمع کنید و به تیم ملی بروید؟
من نمی‌دانم منظورش چه بود اما عکسی که او از من گرفته، برای من چنین تصوری دارد‌. (خنده) ولی من نمی‌روم و می‌مانم‌.
 بیشتر عکاس ها می‌گویند برانکو خوش‌تیپ و خوش‌عکس است، معلوم است که حسابی جدا از بازی به این مسایل هم توجه دارید؟
این از تعریف‌های هنرمندانه شماست‌. از اینکه می‌گویید خوش‌تیپ و خوش عکس هستم لذت می‌برم اما تاثیری در تصور من  از این عکس نمی‌گذارد‌. (خنده)


حکایت این شال قرمز چیست که از گردن‌تان جدا نمی‌کنید؟
این شال قرمز یعنی آتش و عشق..‌. یعنی پرسپولیس.


زمانی در تیم‌ملی یک کت آجری رنگ داشتید که کت شانس شما بود و حالا هم یک پالتوی شبیه به رنگ همان کت می‌پوشید؛ قضیه چیست؟ انگار قرار نیست این پالتو را در بیاورید.
(با خنده می‌گوید) بله‌. پالتوی خوب و گرمی است‌.


برانکو دوست دارد بعد از دربی چه تیتری برای او بزنیم؟
کمی مکث می‌کند و با انرژی زیاد در حالی که دستش را روی هوا می‌چرخاند می‌گوید تیتر بزنید «برانکوی قهرمان»


راستی نتیجه بازی پارس جنوبی و ذوب آهن تاثیر زیادی در قهرمانی پرسپولیس دارد‌. پیغامی برای تارتار به عنوان یک پرسپولیسی دارید؟
بازی ما با پارس‌جنوبی، بازی کلیدی‌مان  در راه قهرمانی بود‌. وقتی این تیم را بردیم یک گام بزرگ در مسیر قهرمانی برداشتیم و آن لحظه این تیم دوم جدول بود و حتی در مقطعی صدرنشین‌. واقعا جا دارد به تارتار و مجموعه این باشگاه تبریک بگویم‌. بخش بزرگی از راه را این تیم گام به گام با ما پیش آمد و شانس زیادی هم برای حضور در آسیا دارد‌. بازی این تیم با ذوب آهن برای پارس جنوبی مهم‌تر است تا تاثیرگذاری‌اش در قهرمانی پرسپولیس! امیدوارم آنها با شکست ذوب‌آهن به کسب سهمیه آسیا نزدیک شوند‌. ما باید خودمان سرنوشت خودمان را رقم بزنیم و مثل دفعات قبل آن را تغییر دهیم‌. بارها در طول این فصل پرسپولیس سرنوشتش را خودش تغییر داد.

برانکو

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی