برانکو: همیشه عاشق بازیکنان بازیساز بودم

برانکو: همیشه عاشق بازیکنان بازیساز بودم

روز گذشته برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سرخپوشان از خبرنگاران دعوت کرد تا در یک ضیافت ناهار از آنها پذیرایی کند.
به گزارش پیروزی دیلی، مربی سرخپوشان که همیشه به برخورد خوب با رسانه‌ها معروف است، این بار هم گوی سبقت را از دیگر مربیان ربود و در اقدامی تحسین‌برانگیز خبرنگاران را به فضایی صمیمی دعوت کرد. برانکو چند روز قبل در تمرین پرسپولیس حتی نسبت به مکان این ضیافت از خبرنگاران نظرخواهی کرد و وقتی جوابی نشنید، گفت در یک رستوران بالای شهر میزبان شما خواهم بود. برانکو سر وقت و حتی زودتر خودش را به رستوران واقع در فرحزاد رساند تا میزبانی آبرومندی از اصحاب رسانه به عمل آورد. برانکو بهترین میزها و غذاهای رستوران را برای مهمانانش در نظر گرفته بود و بارها به رسم ایرانی‌ها به خبرنگاران تعارف کرد که هرچه می‌خواهند در اختیار آنها قرار دهد. او در ابتدای مراسم گفت‌وگویی صمیمی با خبرنگاران داشت و با توجه به بازی‌های مقدماتی اروپا در مورد این رقابت‌ها و کیفیت تیم‌ها صحبت کرد. البته وقتی سؤال‌ها زیاد شد، مربی سرخپوشان گلایه کرد و گفت این مراسم برای استراحت و لذت بردن شماست. چرا اینجا هم مصاحبه می‌کنید؟! مربی سرخپوشان در گفت‌وگوی صمیمی که با خبرنگاران داشت، در پاسخ به سؤال خبرنگار ما از علایق کودکی‌اش و ضعف ورزش ایران در کار گروهی سخن گفت.

 * فوتبال‌های اروپایی در مرحله مقدماتی جام جهانی را دنبال می‌کنید؟ 

بله، بازی‌های خوبی را دیدم ولی به نظر می‌آید فوتبال هلند شرایط خوبی ندارد، اما انگلیس، فرانسه و آلمان فوتبال را در سطح بالایی بازی می‌کنند. هلند نیاز به تغییر نسل دارد. 

* شرایط کرواسی چطور است؟ 

کرواسی بازیکنان خوبی به فوتبال معرفی کرده مثل پریشیچ و گروزوودیچ که بازیکن آینده‌داری است. کرواسی در حال پیشرفت است. 

*در اروپا دوست داشتید مربی چه تیمی بودید؟

 آلمان و انگلیس سطح بالایی دارند و هر شخصی دوست دارد در آنجا باشد. 

* در باشگاه‌های اروپایی چطور؟

 رئال، یوونتوس و منچستریونایتد تیم‌هایی هستند که مربیگری در آنها لذتبخش است. 

* شما طرفدار چه تیمی هستید؟

 نمی‌دانم چرا ولی از کودکی طرفدار و عاشق رئال مادرید هستم. قبلاً هم مربیان کروات هدایت رئال را برعهده داشته‌اند. خیلی دوست داشتم روزی به رئال بروم. 

* پیش از حضور شما پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به این سطح از مسابقات نرسیده بود. چه فاکتوری شما را به این موفقیت رسانده است؟

 روحیه و انگیزه پیروزی مهم‌ترین عامل است تا به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنیم اما چرا پرسپولیس تا به حال به این سطح نرسیده، باید بگویم ورزش ایران در کار گروهی ضعیف بوده و همیشه در ورزش‌های انفرادی است که در دنیا به موفقیت دست پیدا کرده‌اید. برای رسیدن به سطح بالا نیاز به کار گروهی خوب است. 

* مهم‌ترین فاکتوری که یک بازیکن باید داشته باشد، چیست؟

 باید عاشق فوتبال باشد، این مهم‌ترین فاکتور است اما از لحاظ فنی باید بگویم خلاقیت، یک بازیکن را نسبت به دیگران متمایز می‌کند؛ چیزی که این روزها در فوتبال کمتر دیده می‌شود و فوتبال بیشتر فیزیکی شده است. 

* بازیکنان کدام پست را دوست دارید؟

 فوتبالیست‌های مورد علاقه من بازیکنان خلاقی هستند که در پست پلی‌میکر بازی می‌کنند، پستی که در فوتبال امروزی دارد از بین می‌رود و در این ورزش بیشتر به قدرت بدنی و دوندگی اهمیت داده می‌شود.

برانکو

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی