برانکو و نگرانی قانون AFC/ پرسپولیس با ۱۲ امتیاز صعود نمی‌کند!

برانکو و نگرانی قانون AFC/ پرسپولیس با ۱۲ امتیاز صعود نمی‌کند!

برانکو در صحبت‌های دیروز خود با اشاره به حساسیت جدال با نسف قارشی مدعی شد حتی دستیابی به امتیاز ۱۲ هم نمی‌تواند تضمین کننده‌ی صعود آنها باشد.
به گزارش “ورزش سه”، در گر‌وه سوم لیگ قهرمانان آسیا و جایی که پرسپولیس در کنار السد قطر، نسف قارشی ازبکستان و الوصل امارات حضور دارد، دو تیم السد و پرسپولیس با کسب ۹ امتیاز شانس صعود بیشتری طی دو بازی آینده را برای خود قائل هستند و نسف 6 امتیازی هم امیدوار به دستیابی به امتیازات باقیمانده و صعود است.

 برانکو در صحبت‌های دیروز خود بعد از تمرین ریکاوری برابر سایپا، با اشاره به حساسیت جدال با نسف قارشی در ازبکستان از آن به عنوان جدال مرگ و زندگی نام برد و مدعی شد اکنون شرایط جدول به گونه‌ای است که شاید حتی این تیم با دستیابی به امتیاز ۱۲ نیز شانس صعود را به دست نیاورد. 

 طبق قوانین این مسابقات در صورت تساوی امتیازات بین تیم‌ها ابتدا بازی رو‌در رو مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در ادامه بقیه‌ی آیتم‌ها تیم برتر را مشخص خواهد کرد. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به جدول و شرایط صعود پرسپولیس:

 برد پرگل در تهران و خیال نسبتا راحت برانکو

 پرسپولیس در بازی رفت موفق شد نسف قارشی را با سه گل شکست دهد؛ اتفاقی که می‌تواند شانس بزرگی برای آنها برای صعود شکل دهد. البته شاگردان برانکو بازی برگشت خود را برابر نسف طی روزهای آینده برگزار خواهند کرد و نتیجه این بازی سهم زیادی در تعیین سرنوشت صعود خواهد داشت.

 در قارشی امتیاز بگیر و صعود کن

 بهترین اتفاق ممکن برای پرسپولیس با پیروزی مقابل نسف رقم خواهد خورد. این نتیجه سرخپوشان را 12 امتیازی می کند و آنها را دور از دسترس تیم ازبکستانی قرار خواهد داد. با این نتیجه، دیگر بازی گروه بین السد و الوصل تشریفاتی می شود و تیم های السد قطر و پرسپولیس قطعا صعودکننده های گروه C لیگ قهرمانان خواهند بود و تکلیف سرگروهی را نیز در دیدار رودررو در ورزشگاه آزادی مشخص خواهند کرد.

 نکته دیگر درباره بازی پرسپولیس و نسف این است که در صورت تساوی این دیدار هم پرسپولیسی ها صعود خود را قطعی می کنند. چرا که فاصله این دو تیم با یکدیگر 3 امتیاز باقی می ماند و در آخرین هفته مرحله گروهی، نسف می تواند در بهترین حالت با پرسپولیس هم امتیاز شود که در آن صورت هم چون مجموع دیدارهای رودررو را به نماینده ایران واگذار کرده، پشت سر پرسپولیس خواهد ماند. گفتنی است در این شرایط، اگر السد مقابل الوصل شکست بخورد، نسف هنوز شانس صعود خواهد داشت.

 شکست در ازبکستان، شروع دردسر

 این مساله همان اتفاقی است که برانکو به شدت نگران آن است. در صورت شکست پرسپولیس، نسف ۹ امتیازی خواهد شد و احتمالا السد نیز با برد مقابل الوصل به امتیاز ۱۲ می‌رسد. السد با این شرایط و قطعیت صعودش در آزادی برابر پرسپولیس قرار خواهد گرفت. 

 حالا با در نظر گرفتن این نتایج، به سراغ هفته آخر می رویم. بنا را بر این می گذاریم که نسف در بازی مقابل الوصل پیروز شده و 12 امتیازی شود. 

در این صورت پرسپولیس تنها باید السد قطر را در تهران شکست دهد تا در امتیاز 12 با نمایندگان قطر و ازبکستان مساوی شود وگرنه حذف می شود. در این شرایط آنچه مهم است، ابتدا نحوه باخت پرسپولیس به نسف و سپس چگونگی برد سرخپوشان مقابل السد است. 

 پرسپولیسی ها اگر در هفته پنجم مرحله گروهی با اختلاف کمتر از سه گل، یا حتی اختلاف سه اما نتیجه ای غیر از 3-0 مقابل نسف شکست بخورند، در مجموع بازی های رودررو بالاتر از ازبک ها می ایستند و از آنجا که نسف نبرد متقابل را به السد باخته، باز هم نسف حذف می شود و تعیین سرگروه به نتیجه بازی رودرروی پرسپولیس و السد موکول می شود.

 اما یک احتمال ضعیف وجود دارد و آن هم باخت با اختلاف بیش از سه گل پرسپولیس در قارشی است. در این صورت برنده جدال متقابل پرسپولیس و نسف، تیم ازبکستانی خواهد بود. حالا که 12 امتیازی بودن پرسپولیس، نسف و السد را دوباره مرور کنیم، می بینیم که چون پرسپولیس از نسف عقب افتاده، اگر از السد هم در جدال رودررو عقب بیفتد، حذف خواهد شد و تنها راه صعود این است که در هفته آخر این تیم قطری را با نتیجه 2-0 یا با اختلاف بیش از دو گل شکست دهد. در این صورت دقیقا همان اتفاقی که در انتهای دور رفت در این گروه افتاد، مجددا رخ می دهد. یعنی سه تیم هم امتیاز که هر کدام یکی از دو رقیب خود را برده و به دیگری باخته است. در این شرایط ابتدا تفاضل گل در دیدارهای رودررو مقابل السد و نسف برای سرخپوشان محاسبه می شود و پس از آن گل های زده در این 4 بازی (رفت و برگشت با السد و نسف) و در صورت تساوی همه فاکتورهای قبلی، گل زده در خانه این دو حریف شمرده می شود. اتفاقی که دیدیم حتی سایت و توییتر AFC را در معرفی تیم صدرنشین به دوگانگی انداخت.

لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی