برای سومین بار سه تیم ایران به مرحله دوم لیگ قهرمانان رسیدند

برای سومین بار سه تیم ایران به مرحله دوم لیگ قهرمانان رسیدند

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با صعود سه نماینده فوتبال ایران به یک هشتم نهایی به پایان رسید.

به گزارش پیروزی‌دیلی، در این دوره از رقابتها که هر چهار نماینده کشورمان شانس صعود به دور بعدی را داشتند، تنها ذوب آهن اصفهان با شکست برابر الاهلی عربستان از ادامه رقابتها کنار رفت اما سه تیم استقلال تهران، پرسپولیس و استقلال خوزستان به دور حذفی این رقابتها راه یافتند. این بهترین عملکرد تیم های ایرانی در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان بود که طی آن سه تیم به مرحله حذفی راه یافتند. تعداد تیم های ایرانی در مرحله حذفی بیشتر از سایر کشورهای منطقه غرب آسیاست. در ادامه وضعیت صعود تیم های ایرانی از مرحله گروهی رقابتها را مرور می کنیم.


در سال ۲۰۰۹ چهار تیم صبا باتری، پرسپولیس، استقلال و سپاهان به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند اما تنها تیم پرسپولیس موفق شد به مرحله حذفی راه پیدا کند.


در سال ۲۰۱۰، استقلال تهران، ذوب آهن، مس کرمان و سپاهان اصفهان چهار نماینده ایران در آسیا بودند که در این بین تنها سپاهان موفق به صعود از گروه خود نشد و سه تیم دیگر از گروه خود صعود کردند. مس کرمان در این دوره در تنها حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا صعودی دراماتیک از گروه خود داشت.


سال ۲۰۱۱ هم ایران با چهار نماینده در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت؛ استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ذوب آهن چهار تیم ایرانی بودند که در این رقابتها حضور داشتند. دو تیم تهرانی در مرحله گروهی حذف شدند و اصفهانی ها به مرحله بعدی راه یافتند.


در سال ۲۰۱۲ چهار نماینده در لیگ قهرمانان آسیا داشتیم اما در مرحله پلی آف دو تیم ذوب آهن و استقلال تهران به قید قرعه باید رو در روی یکدیگر قرار می گرفتند و استقلال با پیروزی برابر اصفهانی ها مجوز حضور در دور گروهی را کسب کرد و ایران در دور گروهی تنها سه نماینده داشت. هر سه نماینده ایران در این رقابتها یعنی استقلال، سپاهان و پرسپولیس در پایان مرحله گروهی موفق به صعود به مرحله حذفی رقابتها شدند.


در سال ۲۰۱۳، صبای قم، استقلال تهران، تراکتورسازی و سپاهان چهار نماینده ایران بودند. صبای قم در مرحله پلی اف شکست خورد و نتوانست به دور گروهی راه یابد. از بین سه تیم دیگر هم فقط استقلال تهران موفق شد از گروه خود صعود کند.


در سال ۲۰۱۴ نمایندگان فوتبال ایران عملکرد درخشانی در لیگ قهرمانان آسیا نداشتند و از بین چهار تیم استقلال تهران، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز تنها یک تیم از گروه خود صعود کرد. فولاد خوزستان تنها تیم صعود کننده ایرانی به مرحله بعدی بود که در همان دور یک هشتم نهایی هم با شکست در دو مسابقه رفت و برگشت برابر حریف خود از رسیدن به مراحل بالاتر باز ماندند.


در سال ۲۰۱۵، ایران با چهار نماینده در لیگ قهرمانان آسیا حضور یافت؛ پرسپولیس تهران، نفت تهران، فولاد خوزستان و تراکتورسازی چهار نماینده ایران بودند. پرسپولیس و نفت تهران از گروه خود صعود کرده و به مرحله بعدی راه یافتند اما تراکتورسازی و فولاد خوزستان نتوانستند از مرحله گروهی صعود کرده و راهی مرحله بعدی شوند.


در سال ۲۰۱۶، نفت تهران با شکست مقابل الجیش قطر از صعود به مرحله گروهی باز ماند و ایران با سه نماینده در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت. از بین سه تیم تراکتورسازی تبریز، ذوب آهن و سپاهان اصفهان تنها دو تیم تراکتورسازی و ذوب آهن توانستند از گروه خود صعود کرده و به مرحله حذفی راه یابند.


و در دوره فعلی رقابتها یعنی در سال ۲۰۱۷ ایران برای سومین بار موفق شد سه نماینده در دور حذفی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. ذوب آهن، استقلال خوزستان، استقلال تهران و پرسپولیس تهران در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند و در پایان در حالیکه هر چهار نماینده ایران شانس صعود به مرحله بعدی رقابتها را داشتند، اما ذوب آهن از گردونه رقابتها حذف شد تا ایران برای سومین بار سه نماینده در مرحله حذفی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

لیگ قهرمانان آسیا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی