اکبریان و چهار اشتباه تاثیرگذار به ضرر پرسپولیس در چهار بازی حساس

اکبریان و چهار اشتباه تاثیرگذار به ضرر پرسپولیس در چهار بازی حساس

بررسی قضاوت های پر اشتباه اکبریان داور دیدار پرسپولیس-سپاهان به ضرر پرسپولیس

به واسطه انتخاب محمدرضا اکبریان برای دیدار حساس پرسپولیس-سپاهان در روز پنج شنبه نگاهی انداختیم به کارنامه پراشتباه این داور به ضرر پرسپولیس: 

سوت های اشتباه به نفع فولاد، محرومیت پیام و دیگر هیچ 
فولاد 2_ پرسپولیس 0 ، فصل سیزدهم، هفته دوم; این بازی را کمتر کسی فراموش می کند، به دلیل اشتباهات متعدد اکبریان در این بازی و سوت های متوالی به نفع فولاد، بازیکنان پرسپولیس عصبی می شوند، پیام صادقیان هم بعد از آنکه با تصمیم اشتباه این داور اخراج شد به دلیل لمس داور در این بازی 6 ماه محروم شد! 
حتی کارشناسان داوری هم اعتقاد داشتند تصمیمات اکبریان در این بازی یکطرفه بوده. کارشناس داوری فوتبال گفت: قضاوت داور دیدار پرسپولیس و فولاد به بیننده این حس را منتقل می‌کرد که او به سود فولاد سوت زده است. سیدرضا غیاثی، در مورد نحوه قضاوت محمدرضا اکبریان در بازی پرسپولیس و فولاد گفت: قضاوت اکبریان به بینندگان تلویزیونی این حس را القا می‌کرد که او بیشتر به سود فولاد سوت می‌زند به خصوص اینکه اگر تماشاگر طرفدار پرسپولیس بود و این زیبنده نیست که قضاوت داور به سمت یک تیم برود یا حداقل به بینندگان تلویزیونی چنین حسی القا شود. این مسئله برای جامعه داوری حس خوبی نیست اینکه تمام خطاهای بازیکنان پرسپولیس گرفته می‌شود و به آنها کارت‌های زرد زیادی نشان داده شد اما نسبت به بازیکنان میزبان چنین رفتاری دیده نشد. 

سوت اشتباه اکبریان و تقدیم 3 امتیاز به سپاهان! 
پرسپولیس1 _ سپاهان 2 ، فصل چهاردهم، هفته بیست و ششم ; پرسپولیس با برانکو در حال آغاز فصل جدیدی است. آن ها مقابل سپاهان نبردی البته نبردی تشریفاتی دارند، اما سپاهانی ها با تمام وجود به دنبال باقی ماندن در کورس قهرمانی هستند. پرسپولیس 1-0 پیش است. دقیقه 52 وریا غفوری با دو دست، مهدی طارمی را درون محوطه جریمه خودی نقش بر زمین می کند. در تمامی نقاط دنیا چنین صحنه ساده و ابتدایی، یک پنالتی - اخراج است اما محمد رضا اکبریان رای به تمارض می دهد. سپاهان به بازی بر می گردد. یک گلش به اشتباه مردود می شود اما در نهایت 2 گل دیگر می زند تا بازی را 2-1 به سود خود خاتمه دهد. البته همه متفق القول بر این باور هستند که در صورت 2-0 شدن بازی در دقیقه 52، بازگشت سپاهان به این بازی نمی توانست به این آسانی ها باشد. سپاهان بازی را 2-1 می برد و در نهایت فصل را با قهرمانی میلی متری به پایان می رساند. 

 باز هم اشتباه، باز هم اکبریان و این بار گرفتن 2 امتیاز دیگر از پرسپولیس 
پرسپولیس 1 _ نفت تهران 1، فصل پانزدهم، هفته سیزدهم; بازیکنی که اکبریان اخراج نکرد گلزنی کرد. فنایی کارشناس داوری برنامه 90: در صحنه‌ای که پرسپولیس صاحب ضربه پنالتی شد، فنایی معتقد بود که دانشگر، مدافع نفت باید با کارت قرمز جریمه می‌شد. در ادامه نفت تهران با گلزنی همین بازیکن به گل تساوی رسید. 
اکبریان با اشتباه تاثیر گزارش 2 امتیاز بازی با نفت را از پرسپولیس گرفت تا این بازی نهایتا با نتیجه تساوی خاتمه یابد. 

 اشتباه اکبریان این فصل باعث برد فولاد نشد 
فولاد 0 _ پرسپولیس 3 ، فصل شانزدهم، هفته هفدهم; در این بازی هم اکبریان پر اشتباه ظاهر شد، او پنالتی مسلم سرخپوشان را نادیده گرفت، بازیکن فولاد را اخراج نکرد و گل سالم پرسپولیس را آفساید دانست تا کلکسیونی از اشتباهات به ضرر پرسپولیس را به معرض نمایش گذاشته باشد. با این همه اما اشتباهات اکبریان این بار حریف پرسپولیس نشد و آنها برنده زمین مسابقه را ترک کردند. 
محمد فنایی کارشناس داوری در برنامه 90: در دقیقه ٥٦ بازی کرمی روی طارمی مرتکب خطای پنالی شدو چون با خطای هل دادنش از یک شانس گلزنی طارمی جلو گیری کرد باید با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج می‌شد. مهم‌ترین اشتباه طوسی کمک داور دوم بازی دردقیقه٧٠ روی داد آنجا که به اشتباه گل چهارم پرسپولیس را به علت آفساید مردود اعلام کرد. 

 وقتی اکبریان با اشتباهاتش باعث برد استقلال شد 
استقلال اهواز 1 – استقلال ۲، فصل پانزدهم، هفته هفدهم; اشتباهات محرز اکبریان در این بازی باعث برد آبی پوشان می شود تا جاییی که این داور بعد از این مسابقه 4 هقته محروم شد! 
 اظهارات هوشنگ نصیر زاده کارشناس داوری: در ابتدای نیمه دوم پنالتی روی خسرو حیدری گرفته شد که نصیرزاده معتقد بود خطای خود حیدری در این صحنه بوده و پنالتی به اشتباه اعلام شده است. البته در ادامه یک ضربه پنالتی بسود آبی‌ها گرفته نشد. در دقیقه ۹۲ نیز استقلال به گل برتری رسید که نصیرزاده معتقد بود پیش از آن روی دروازه‌بان استقلال اهواز خطا شده و گل ۳ امتیازی میثم مجیدی باید مردود اعلام می‌شد. 

 در هفته هایی که بسیاری از تیم ها به اشتباهات داوری معترض هستند و کارشناسان علت اصلی این اشتباهات را چینش نامناسب داوران می دانند، انتخاب اکبریان با چنین کارنامه مشخصی و 4 بازی پراشتباه به ضرر پرسپولیس جای بسی تامل دارد. پرسپولیس در فصل جاری بیشترین ضررها را از داوری کرده تا جایی که دپارتمان داوری خود به این مسئله اذعان دارد و در لیستی که منتشر می کند پرسپولیس در صدر تیم هایی قرار دارد که از اشتباهات داوری در فصل جاری متضرر شده اند. 
با این همه پرسپولیس صدرنشین است و برای قهرمانی می جنگد. امیدواریم این اشتباهات آنقدر ادامه دار نباشد که قهرمانی پرسپولیس را به خطر بیندازد، چرا که پرسپولیس میلیون ها هوادار دارد که انتطار قهرمانی این تیم را می کشند و روا داشتن چنین ظلمی برا آنان دور از انصاف است.

مرجان گلچین

اکبریان

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی