بررسی کارنامه جانشین احتمالی بیرانوند؛ فاجعه‌ای در کار نیست

بررسی کارنامه جانشین احتمالی بیرانوند؛ فاجعه‌ای در کار نیست

آمار رادوشوویچ پیش از حضور در ایران، نشان می‌دهد جدایی بیرانوند از پرسپولیس برای این تیم فاجعه نخواهد بود.

به گزارش پیروزی دیلی، جدی شدن بحث جدایی بیرانوند از پرسپولیس در تعطیلات نیم فصل و حضور او در تراکتورسازی، می‌تواند بحران جدیدی برای پرسپولیس خلق کند. پرسپولیس تا هفته بیستم، طارمی را در اختیار نخواهد داشت و ممکن است نیم فصل، بیرانوند را هم از دست بدهد. در صورت جدایی بیرانوند، با توجه به محرومیت از نقل و انتقالات آن‌ها حداقل تا یک سال بعد را باید با بوژیدار رادوشوویچ ادامه دهند.

تبدیل شدن رادوشوویچ از دروازه‌بان دوم به دروازه‌بان اصلی پرسپولیس، با توجه به تجربه این فصل تراکتورسازی اتفاق نگران کننده‌ای برای سرخپوشان خواهد بود اما کارنامه رادوشوویچ نشان می‌دهد شرایط او با گروسیان کاملا متفاوت است. گروسیان قبل از جدایی اخباری نه در تراکتورسازی و استقلال و نه در آلومینیوم لیگ یکی، دروازه‌بان اصلی نبود اما رادوشوویچ، قبل از پرسپولیس پیراهن شماره یک تیم‌هایش را پوشیده و کارنامه قابل قبولی هم دارد.

رادوشوویچ قبل حضور در پرسپولیس، دروازه‌بان اصلی دبرسن در سطح اول فوتبال مجارستان بود. او در ۲۶ بازی لیگ و حذفی که درون دروازه تیمش ایستاد ۱۱ کلین شیت داشت و با ۲۴ گل خورده، میانگین نزدیک به یک گل خورده در هر بازی را ثبت کرد. دبرسن در آن فصل، سوم شد و خط دفاعش هم مثل رتبه لیگ، سوم بود. رادوشوویچ ۷ بازی آخر لیگ کاملا جایگاهش در ترکیب اصلی را از دست داد و آخر فصل جدا شد. بعد جدایی او و چند ستاره دیگر تیم، رتبه دبرسن تا نهم پایین رفت. فصل پیش از آن، رادوشوویچ نیم فصل اول در لیگ اسلونی برای کوپر و نیم فصل دوم در لیگ دسته دوم مجارستان برای بالمازوئیوروش بازی کرد. آمار او در اسلونی چندان خوب نبود اما در بالمازوئیوروش، ۱۵ بازی کرد و ۱۶ گل خورد که باعث شد بالمازوئیوروش از سقوط نجات پیدا کند و خودش هم راهی دبرسن در سطح اول فوتبال این کشور شود. بالمازوئیوروش قبل از ورود رادو، ۳۶ گل خورده بود! فصل ۲۰۱۳/۱۴ هم رادوشوویچ در اینتر زاپرشیچ دسته دوم کرواسی نمایش نسبتا خوبی داشت و در ۳۲ بازی، ۲۸ گل خورد.

آمار رادوشوویچ چه در سطح اول و دوم فوتبال مجارستان و چه در اسلوونی و کرواسی، فاصله زیادی با بیرانوند دارد اما تجربه زیاد او به عنوان دروازه‌بان اول و روند رو به رشدش از سطح دوم فوتبال کرواسی به یکی از سه تیم برتر مجارستان، نشان می‌دهد در صورتی که او مصدوم نشود و برانکو مجبور نباشد درویشوند را درون دروازه قرار دهد، فاجعه‌ای شبیه تراکتورسازی منتظر پرسپولیس نخواهد بود. هر چند رادو برای قهرمانی به عنوان دروازه‌بان اول، به نمایشی حتی بهتر از دوران حضورش در دبرسن نیاز دارد.

رادو

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی