بزرگمرد کشتی وعده ریاست را نپذیرفت چرا؟/ طالقانی : بهتر از رسول خادم نداریم

بزرگمرد کشتی وعده ریاست را نپذیرفت چرا؟/ طالقانی : بهتر از رسول خادم نداریم

محمد رضا طالقانی از مدیران درجه اول ورزش وکشتی ایران که آخرین مسئولیتش ریاست فدراسیون ورزش های پهلوانی وزورخانه ای بود ، از مردانی ست که هرگاه مسئولان به تنگنا می خورند مثل امروز  سراغش را می گیرند !

به گزارش پیروزی دیلی، همان طور که در روزهای آخر سال ۹۶ شاهد بودیم ، رسول خادم رئیس خوب فدراسیون کشتی از مسئولیت خویش استعفا داد اما مسئولان به جای حل مشکل، شروع به پاک کردن صورت مساله کردند ودنبال کسان دیگر رفتند در حالی که هنر در این شرایط بازگرداندن رسول است .
روزگار به نحوی جذاب در حال تکرار است تکراری تاریخی که رنگ تاثر را در خانواده کشتی زنده می کند .جفا به مردانی چون طالقانی ورسول خادم که بی تردیدی وبدون کوچکترین اغراقی در تاریخ این ورزش بسیار جذاب ومهم وتاریخ ساز ایرانی که در شاهنامه هم نامی اسطوره ای داشته است به اندازه ۵ نفر مرد مثل طالقانی ورسول نداشته ایم .


***

به راستی چقدر تاثر برانگیز است که در این مملکت برای ماندن طالقانی ها ورسول خادم ها در کرسی های مدیریت کلان ورزش انرژی نمی گذاریم.
طالقانی وخادم ها شاید روابط بسیار نزدیک نداشته باشند(البته منظور روابط اداری نیست که نیک میدانیم در بدو مسئولیت در فدراسیون کشتی، رسول بی فوت وقت دنبال حضور طالقانی در بدنه کشتی در بالاترین مسئولیت ممکن بود ) اما وقتی رسول را با آن همه خدمت به کشتی وبزرگی واعتبار بین المللیش راضی به جدایی شدیم ، آن وقت است که بزرگی دیگر مثل طالقانی که او هم در بعد بین المللی پر از آوازه واعتبار بود به زبان آمده وبگوید آهای مسلمان ها اگر رسول نباشد پس کی باشد؟


***

در دنیا برای امثال رسول خادم ها که هم توان مدیریتی دارد وهم تحصیلات بالا وهم قهرمانی های بی نظیر وهم توان مربیگری وهمه گونه مدیریت، منتش را می کشند واستعفای او باعث تعجب فراوان اعضای اتحادیه جهانی کشتی شده است، این شمه ای از حرف استاد طالقانی درباره رسول کبیر کشتی ایران است .


***

طالقانی درادامه  گفتگو با صادق رضایی ۲ بار با صراحت اعلام کرد مسئولان ۲بار با من دیدار داشتند واز من برای برگشتن به راس مدیریت فدراسیون کشتی دعوت کردند وجلسه داشتیم : من در این ۲ جلسه ضمن تشکراز آنها و رد درخواست اعلام کردم برای چه دنبال من آمده اید؟ مگر در این ورزش ما رسول خادم رانداریم ؟ اگر می خواهید مشکلات حل شود بروید سراغ همان  رسول خادم که از همه بهتر است وکارهایی که در دوران او انجام شده در زمان کمتر کسی بوده است .با او در کشتی آزاد وفرنگی قهرمان جهان در بزرگسال وقهرمانی های متعدد با تیم های در رده های مختلف در جهان وقاره داشته   ودر امور زیر بنایی هم عالی عمل کرده ایم.


***

در زمان آقای خادم رابطه فدراسیون ما با اتحادیه جهانی کشتی به نزدیکترین شکل خود در ۸۰ سال گذشته رسیده است ومن هم ضمن این که بارها در کشتی بوده وتوان اداره اش را دارم اما این پیشنهاد را رد کرده واعلام میکنم  که تا وقتی  رسول باشد من مدیر نمی شوم .
طالقانی در ادامه می افزاید، مسئولان ما بروند علت جدایی رسول را ردیابی کنند ومشکلات را یک بار برای همیشه حل کنند اگر رسول نباشد وکسی دیگر بیاید برخی از این مشکلات که از مهمترین عوامل استعفای رسول بوده است حل نمی شود .گفتم شما را به خدا در خواسته ای رسول کمی تعمق شود .این مشکل با فرد حل نمیشود چون بهترین فرد را که رسول باشد داریم وبه راحتی حاضر به کناره گیریش شده ایم .بدون رسول کشتی ما آسیب بسیار خواهید خورد مطمئن باشید .بیایید در این برحه زمان کشتی خودمان را با رفاقت به سر منزل مقصود برسانیم نه با اختلاف وجنگ ....


گفتگو از صادق رضایی
 
 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی