بشار رسن، چهارمین پلی‌میکر تیم برانکو

بشار رسن، چهارمین پلی‌میکر تیم برانکو

از وقتی برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس شده تا امروز، او چهار بار اقدام به انتخاب پلی‌میکر برای تیمش کرد و هر چهار بار نیز توانست موفق باشد.
به گزارش پیروزی دیلی، سرمربی کروات سرخپوشان، بازی گرفتن از بازیکنان و رساندن آنها به اوج فوتبال‌شان را یکی از تخصص‌های خود می‌داند و به قول مدیریت باشگاه، این مربی می‌تواند از یک تکه چوب، یک بازیکن در سطح تیم ملی بسازد. حالا با هم نگاهی به سیاهه بازیسازهای پرسپولیس در دوران سرمربیگری برانکو داریم: 

بازیکنی که به بختش لگد زد

 نفر اول، پیام صادقیان بود. پیام می‌توانست تا پایان دوران فوتبالش در پرسپولیس بماند چون یک استعداد بی‌نظیر در فوتبال داشت و همواره به کمک سرخپوشان می‌آمد اما آنقدر حاشیه ریز و درشت برای خود ساخت و به قدری در این حواشی فرو رفت که برانکو مجبور شد این بازیکن را اخراج کند. اخراج شدن همانا و برای همیشه از لیست برانکو کنار گذاشته شدن نیز، همان! در حاشیه دیدار با سایپا، پیام که روز خوبی را سپری نمی‌کرد، به تعویضش اعتراض کرد تا کریم باقری وارد عمل شود و پیام را به رختکن بفرستد. برانکو در حمایت از دستیار ایرانی خود، به باشگاه نامه نوشت و رسماً اعلام کرد دیگر نمی‌خواهد فردی به نام پیام صادقیان را در لیست تیمش ببیند. این‌طور شد که حضور پیام در 5 کیلومتری محل تمرین سرخپوشان نیز ممنوع شد! این بازیکن به بخت خود لگد محکمی زد و حالا در ترکیه به امید چند دقیقه حضور در میدان و بازی برای باشگاه عثمانلی اسپور است.

 مسلمان‌؛ از اوج تا فرود 

محسن مسلمان در ذوب‌آهن و سپس فولاد خوزستان به یک بازیکن کاملاً عادی بدل شد و حتی به اجبار، روی سکوها نشست تا از فضایی به دور از زمین چمن، فقط تخمه بشکند و فوتبال ببیند. یک بلیت شانس برای حضور در پرسپولیس به او داده شد و محسن نیز زندگیش را تغییر داد تا به‌ فرد جدیدی بدل شود. محسن مسلمان در پرسپولیس فصل پانزدهم دوباره متولد شد. بازیکنی شد که هر تیمی آرزویش را داشت و تمام این پیشرفت را مرهون و مدیون حضور مربی باکلاسی مثل برانکو روی نیمکت تیم ملی بود. بازیکنی که خیلی‌ها فکر می‌کردند فوتبالش تمام شده، بعد از حضور در پرسپولیس لقب «مهندس» را به خاطر بالا رفتن تعداد پاس گل‌هایش گرفت و مدعی جدی بازگشت به تیم ملی شد. او حالا دچار افت شده اما اوج گیری‌‌اش در پرسپولیس، یکی از مهم‌ترین اتفاقات فوتبال ایران بود. 

سروش و خداحافظی بی‌موقع 

سروش رفیعی با کلی سر و صدا در نیم‌فصل لیگ شانزدهم از تراکتورسازی تبریز به پرسپولیس آمد تا قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند. برانکو به قدری شیفته رفتار و اخلاق سروش بود که در آن نیم‌فصل از مسلمان خواست به عنوان وینگر چپ بازی کند و پست پلی‌میکر را به سروش بسپارد. این بازیکن تازه در جمع سرخپوشان جا افتاده بود که به یکباره اعلام کرد قصد دارد لژیونر شدن را نیز تجربه کند به همین علت بی‌خیال ادامه همکاری با پرسپولیس و حتی بازی در مرحله یک چهارم نهایی و نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد تا به قطر و باشگاه الخور برود. بعد از جدایی سروش، مسلمان دوباره به پست اصلی خود برگشت. 

بشار و بدشانسی تاکتیکی‌‌اش

 حالا هم بشار رسن چهارمین پلی‌میکر تیم برانکو شده است. البته او یک بدشانسی بزرگ آورده چراکه تا قبل از این، برانکو ایوانکوویچ همواره پرسپولیس را با سیستم 2-4-4 لوزی به میدان می‌فرستاد و پلی‌میکر می‌توانست از فضای زیادی برای بازیسازی و ارسال پاس برای سایر مهاجمان استفاده کند اما حالا تاکتیک سرخپوشان دچار تغییر شده و این بار برانکو سیستم 2-2-2-4 را برای تیمش تجویز کرده تا پرسپولیس در خط میانی خود، بازتر از فصل قبل باشد و پلی‌میکر، به سمت راست برود. با این شرایط، هرگاه سرخپوشان به پلن B
 یعنی استفاده از 4 هافبک به صورت لوزی می‌روند، بشار رسن دوباره پلی‌میکر و صاحب یک‌سوم دفاعی حریفان می‌شود و در مدل فوتبالش شاهد یک پیشرفت چشمگیر هستیم.

بشار رسن

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی