بشار رسن: قرارداد دارم، بخواهند تمدید می کنم

بشار رسن: قرارداد دارم، بخواهند تمدید می کنم

بشار رسن پای سوالات اردلان بزرگ‌نیا خبرنگار باسابقه پیروزی نشسته است.

به گزارش پیروزی‌دیلی، دیگر کسی نیست که پرسپولیسی باشد و از عملکرد بشار رسن هافبک عراقی این تیم رضایت خاطر نداشته باشد. رسن با انجام بازیهای خیلی خوب در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا توانست خودش را در پرسپولیس به یک مهره موثر تثبیت کند و حالا برانکو اعتماد خاصی به او دارد. هافبک تیم ملی عراق و البته بازیکن سابق نیروی هوایی این کشور امروز یکی از امیدهای هواداران در بازیهای آسیایی پیش رو و البته لیگ برتر است. به سراغش رفتیم و با او در مورد پرسپولیس و بازیهای تیمهای 23 سال آسیا و لیگ قهرمانان به صحبت نشستیم که متن این گفتگو در ادامه از نظرتان می گذرد.


با تیم زیر 23 سال عراق حضوری موفق در بازیهای آسیایی نداشتید. از این بازیها برایمان می گویی؟

بازیها در سطح بسیار بالایی برگزار شد. به جرات می گویم تیم ملی عراق یکی از مدعیان قهرمانی بود و اصلا فکرش را نمی کردیم حذف شویم. ویتنام حقیقتا ما را سورپرایز کرد و کاملا مشخص بود این تیم روی تیمهای پایه اش سرمایه گذاری کرده است. ما مقابل این تیم یک بر صفر عقب افتادیم و بازی را به تساوی کشاندیم و سپس 2 بر 1 جلو افتادیم اما آنها 2 بار دروازه ما را باز کردند و 3 بر 2 جلو افتادند. بعد هم ما بازی را به تساوی کشاندیم و امیدوار بودیم که در پنالتی ها موفق شویم که این اتفاق نیافتاد و ما ناباورانه حذف شدیم. 

خیلی روی قدرت تیمتان مانور می دهی؟!

چرا که نه، ما یک تیم قدرتمند و یکدست را تشکیل داده ایم که حالا داریم با تجربه هم می شویم. البته نیازی به گفتن من نیست. شما این قدرت را در المپیک خواهید دید. ما در آسیا مدعی جدی حضور در المپیک خواهیم بود.

خیلی زود دوباره باید به آسیا برگردی! این بار با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا. آماده هستید؟

امروز شرایط بهتری نسبت به فصل قبل داریم. ما یک فصل سخت را تجربه کردیم و حالا با این تجربه می خواهیم پا به این رقابتها بگذاریم. پرسپولیس تغییر چندانی نسبت به فصل قبل نکردیم و البته با تجربه تر شده ایم. فکر می کنم این بار نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

اما این بار طارمی را در کنار خود ندارید!

بله ، او رفته اما می بینید امروز علی علیپور خیلی خوب گل می زند و در صدر گلزنان لیگ است. مگر یک تیم از مهاجمش چه می خواهد. البته فقط علیپور خوب کار نمی کند و همه بازیکنان عملکرد خوبی دارند. فصل قبل ما با اتحاد توانستیم عملکرد نسبتا خوبی در آسیا داشته باشیم و این اتحاد هنوز هم وجود دارد. با جدایی طارمی پرسپولیس مشکلی نخواهد داشت. پرسپولیس از بازیکنان خوب و آماده ای بهره می برد.

شناختی از حریفانی همچون نسف قارشی ، یا السد و الوصل داری؟!

نه ! شاید بعضی از بازیکنان این تیمها را بشناسم و با خصوصیات فنی اشان آشنا باشم اما کلا شناختی از حریفان ندارم. قطعا برانکو و کادر فنی اطلاعات لازم را در اختیارمان خواهند گذاشت و با شناخت بیشتر وارد مسابقات می شویم.

برای پرسپولیس در آسیا چه مقامی تصور می کنی؟

این بار واقعا برای قهرمانی به میدان می رویم. پرسپولیس توانایی قهرمان شدن را دارد و این اتفاق باید رخ دهد. ما همه تلاشمان را خواهیم کرد تا این بار جام آسیایی را بالای سر ببریم.

بازیها فشردگی بیشتری پیدا خواهد کرد. شما در لیگ برتر هستید و از چند روز دیگر بازیهای آسیایی هم آغاز می شود. فکر می کنی در این فشردگی باز هم می توان به قهرمانی زودهنگام این تیم امیدوار بود؟!

در مورد قهرمانی پرسپولیس زود است که صحبت کنیم. فقط باید بگویم هر کسی که به بازیهای این تیم نگاه می کند متوجه می شود که پرسپولیس با کلاس بالاتری نسبت به رقیبانش بازی می کند و این مسئله همه را به این نتیجه می رساند که قهرمانی این تیم قطعی است. با این وجود باید تا لحظه آخر بجنگیم و برای تکرار قهرمانی به تلاشمان تداوم ببخشیم. مهم اینست که قهرمان شویم و دیرتر یا زودتر رخ دادن این اتفاق در درجه بعدی اهمیت قرار دارد.

خبر تمدید قرارداد برانکو چقدر برایت اهمیت داشت؟!

خیلی! برانکو من را از نظر فنی پسندید و خواستار حضورم در پرسپولیس شد. او در این مدت کمک زیادی به من کرد و فضای خوبی را برای کار کردن در اختیارم گذاشت. بنابراین طبیعی است که خوشحال باشم چون فصل بعد را هم زیر نظر او برای پرسپولیس کار خواهم کرد.

پرسپولیس برای فصل بعد مشکلاتی دارد. همین مسئله تداوم موفقیت های این تیم را با شک و تردید همراه کرده است. فکر می کنی پرسپولیس چطور می تواند این مشکلات را پشت سر بگذارد؟

می دانم پرسپولیس از یارگیری محروم است. البته ما تیم خوبی داریم و باید این تیم حفظ شود اما واقعا اگر می خواهیم تیم را تقویت کنیم باید از بازیکنان خوب تیمهای پایه بهره بگیریم. باشگاهی مثل پرسپولیس باید تیم های پایه خوب و قدرتمندی داشته باشد تا در این شرایط بهره لازم را ببرد.

با پرسپولیس چند سال قرارداد داری؟

با این تیم 2 ساله قرارداد بسته ام. 

پس فعلا با تیم هستی. اگر صحبت از تمدید قرارداد شود چقدر آماده ای؟

من مشکلی با پرسپولیس ندارم. اگر پیشنهادی بدهند حتما آنرا بررسی خواهم کرد. من پرسپولیس را برای پیشرفت کردن انتخاب کردم و اگر نیاز باشد بیشتر با این تیم بمانم حتما این کار را خواهم کرد. باید دید پرسپولیس می خواهد قرارداد تمدید شود یا نه. بخواهند مشکلی ندارم.

از شرایطت در پرسپولیس راضی هستی؟

خدا را شکر همه چیز خوب است. البته من هم مثل بقیه بازیکنان مشکل دریافت به موقع پول را دارم. اما این مشکل برای همه هست و باشگاه هم تلاش می کند تا این مشکل کمتر شود. بچه ها ارتباط خوبی با من برقرار کرده اند و کنارشان راحت هستم این وضعیت برایم رضایت بخش است. 

بازی با سپاهان را چطور می بینی؟

می دانم سپاهان یکی از تیمهای خوب ایران است که همیشه رقابت ویژه ای با پرسپولیس داشته است. البته برای ما همه چیز به ارائه یک بازی خوب و رسیدن به 3 امتیاز را بازی مهم است. برای رسیدن به قهرمانی باید قدم به قدم پیش برویم و برای هر بازی برنامه داشته باشیم. مقابل سپاهان قطعا برای پیروزی برنامه ریزی خواهیم کرد.


اردلان بزرگ‌نیا - روزنامه پیروزی


بشار رسن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی